חדשותנדל"ן ותשתיות

אס.אר אקורד וארנו קפיטל חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום מימון הנדל”ן בישראל

במסגרת ההסכם, חברת האשראי החוץ-בנקאי וקרן מימון מיזמי הנדל”ן יעמידו מעטפת אשראי מקיפה ליזמים וקבלנים בישראל תחת קורת גג אחת.

קבוצת ארנו קפיטל, בשליטתה של דנה סנדר וחברת האשראי החוץ בנקאי אס.אר אקורד, בשליטת איש העסקים עדי צים, חתמו על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו יספקו פתרון מקיף לכל צרכי המימון בסקטור הנדל”ן, החל מהעמדת מסגרות ליווי אשראי וערבויות הנדרשות לפרויקטים והיזמים ועד מתן אשראי חוץ-בנקאי ושירות ניכיון שיקים לקבלנים ונותני השירות בפרויקטים.

שיתוף הפעולה יספק מעטפת פיננסית מקצה לקצה עבור יזמי וקבלני נדל”ן שתכלול, בין היתר, מסגרות אשראי לבנייה, לרבות השלמות הון עצמי וכל יתר שירותי המימון הנדרשים במסגרת ליווי תהליכי בנייה. בעקבות המהלך, קבוצת ארנו ואס.אר אקורד מיישרים קו עם המערכת הבנקאית ומציעים פתרון הוליסטי ותחליף אטרקטיבי לליווי הבנקאי. הצפי כי שיתוף הפעולה יביא להעמדת מסגרות אשראי במעל 250 מיליון ₪ במהלך השנה הנוכחית ובהתאם יגדיל משמעותית את פעילותן העסקית של החברות בסקטור הנדל”ן בישראל.

ההסכם עם אס.אר אקורד מגיע בהמשך לדיווח של ארנו לפני כשנה כי התקשרה עם חברת איילון ביטוח במטרה לספק ליזמים פוליסות ביטוח ותנאי אשראי השווים לאלה המקובלים כיום בפרויקטי נדל”ן עתירי מסגרות.

קרן ארנו נדל”ן מקבוצת ארנו קפיטל נמצאת בעיצומו של סבב גיוס עשירי באמצעות תשקיף לציבור, זאת לאחר שסיימה בהצלחה תשעה סבבי גיוס בהיקף מצטבר של מעל ל-300 מיליון ₪. נכון לסוף 2020, מרבית הכספים שגויסו הוקצו לפרויקטים המפוזרים באזורי ביקוש בישראל.

דנה סנדר, מנכ”לית ארנו קפיטל התייחסה לשיתוף הפעולה ואמרה “ההסכם עם אס.אר אקורד מציב אותנו בשורה אחת עם המערכת הבנקאית ומהווה צעד נוסף בהמשך מגמת הצמיחה וההתבססות של ארנו כשחקן מוביל בענף מימון הנדל”ן בישראל. שיתוף הפעולה מרחיב משמעותית את יריעת המימון והאשראי שנציע כפתרון הוליסטי לביקוש הגובר בסקטור היזמות והקבלנות בישראל, תוך המשך שמירה הדוקה על טיוב תיק האשראי ואיכות הלווים”.

עדי צים, בעל השליטה באס.אר אקורד מסר: “הסכם שיתוף הפעולה הוא הבעת אמון נוספת ביכולותיה של אס.אר. אקורד בתחום האשראי, ועדות לאמינות הגבוהה של החברה. בתקופה המאתגרת הנוכחית יש צורך אמיתי במתן פתרון פיננסי מקיף ליזמים ולקבלנים בסקטור הנדל”ן, ובפרט בתחום ההתחדשות העירונית, ואנו סמוכים ובטוחים ששיתוף הפעולה בינינו לבין קבוצת ארנו יסייע להם רבות. אני מאמין כי יחדיו נהפוך בתוך זמן קצר להיות גורם דומיננטי בתחום. ההסכם הינו נדבך חשוב נוסף בפיתוח העסקי המואץ של החברה אשר יוביל להזדמנויות חדשות עבורנו, והכל תוך ניהול סיכונים מבוקר”.

אס.אר אקורד, בשליטתו של איש העסקים עדי צים, פועלת בתחום המימון והאשראי החוץ בנקאי, בעיקר באמצעות מסחר בממסרים דחויים, מסחר בממסרים דחויים של צדדי ג’ ו/או ממסרים עצמאיים. מניות החברה נסחרות בבורסה בת”א בשווי של כ-800 מיליון שקל, זאת לאחר זינוק של מעל ל-290% במהלך 3 השנים האחרונות.

ארנו קפיטל, בניהולה של דנה סנדר, מעניקה שירותי מימון חוץ בנקאי למיזמי נדל”ן באזורי ביקוש בישראל, ובכלל זאת הלוואות ליזמות “רגילה”, מחיר למשתכן, אובליגו, תמ”א 38 וכו’ כנגד שעבוד של נכסי הפרויקט. בינואר 2019 השלימה קרן ארנו נדל”ן מקבוצת ארנו הנפקה ראשונה לציבור של יחידות השתתפות מכוח תשקיף והפכה לשותפות מוגבלת ציבורית ולקרן הראשונה שמגייסת כספים מהציבור לצורך העמדת מימון למיזמי נדל”ן בישראל.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן