אמזון מודיעה על השקעה בפתרונות טבעיים להסרת פחמן בברזיל

shop-Image by Gerd Altmann from Pixabay

היוזמה תושק ביערות הגשם באמזונס, תוך התמקדות בייעור מחדש וביערות חקלאיים מתחדשים, תוך הנעת פיתוח כלכלי מקומי בר קיימא

ההשקעה של אמזון שואפת להסיר עד 10 מיליון טון של פליטת פחמן דו חמצני עד 2050 – שווה ערך לשנה אחת של פליטות מ-2 מיליון מכוניות.

כחלק ממאמציה לתמוך בפתרונות גלובליים למשבר האקלים, אמזון (נאסד”ק: AMZN) הודיעה היום על השקת מאיץ החקלאות והשיקום בשותפות עם The Nature Conservancy, ארגון סביבתי גלובלי. המאיץ ייצור מקור הכנסה בר קיימא יותר עבור אלפי חקלאים מקומיים במדינת פארה האמזונס הברזילאית, ובמקביל ישחזר את יערות הגשם המקומיים וילחם בשינויי האקלים על ידי לכידה ואחסון פחמן באופן טבעי.

על פי הפאנל הבין-ממשלתי לשינוי האקלים, לפתרונות מבוססי טבע יש תפקיד קריטי בהימנעות מההשפעות הגרועות ביותר של שינוי האקלים. ממשלות והמגזר הפרטי יכולים להפחית את פליטות הפחמן ולהסיר פחמן מהאטמוספירה על ידי השקעה בפתרונות טבעיים בקנה מידה גדול. מאיץ החקלאות והשיקום הוא פרויקט אחד כזה להסרת פחמן, וחלק מהמחויבות של אמזון לעמוד בהתחייבות האקלים, שהחברה ייסדה במשותף עם אופטימיות גלובלית. החתמים על ההתחייבות מתחייבים להגיע לפחמן נטו אפס עד 2040 – 10 שנים לפני הסכם פריז.

כחלק ממחויבותה לעמוד בהתחייבות האקלים, אמזון ממשיכה בראש ובראשונה לחדש ולהשקיע בהסרת הפירוק של עסקיה. החברה רכשה 100,000 רכבי משלוח חשמליים, והיא הקונה התאגידית הגדולה ביותר של אנרגיה מתחדשת בעולם. אמזון גם משקיעה בפתרונות טבעיים באמצעות קרן האקלים Right Now Climate Fund התומכת במאיץ ובפרויקטים אחרים לשיקום קרקעות שישפרו את פרנסתם של קהילות מקומיות וסירו פחמן מהאטמוספירה. בנוסף, באמצעות קואליציית LEAF Coalition שהוכרזה לאחרונה – יוזמה ציבורית-פרטית לגייס לפחות מיליארד דולר כדי להגן על היערות הטרופיים בעולם – אמזון ושותפים אחרים פועלים לרסן את בירוא היערות הטרופיים, ולהפחית את כמות הפחמן הנפלט באטמוספירה.

“שיקום היערות בעולם הוא אחד הפעולות המשמעותיות ביותר שאנו יכולים לנקוט כרגע כדי להתמודד עם שינויי האקלים, והוא ידרוש פתרונות חדשניים כדי להצליח”, אמרה קארה הרסט, סגנית נשיא לקיימות עולמית באמזון. “אנו גאים להשיק את מאיץ החקלאות והשיקום בשותפות עם שימור הטבע כדי לתמוך בפתרונות המתעדפים שלמות סביבתית גבוהה ויתרונות קהילתיים חזקים. אמזון מצפה לתרום את התשוקה שלנו לחדשנות יחד עם תמיכה כספית לשיפור פרנסתם של קהילות מקומיות בברזיל, תוך סיוע בהגנה על כדור הארץ לדורות הבאים”.

“המדע הוא חד משמעי לגבי מערכות טבעיות כעדיפות לקליטת פחמן מהאטמוספירה בדו”ח ה-IPCC האחרון מדגיש זאת”, אמרה כריסטיאנה פיגרס, מייסדת שותפה של Global Optimism ולשעבר ראש תכנית האקלים של האו”ם האחראי על הסכם פריז. “הגנה על מערכות אקולוגיות עומדות ושיקום קרקעות מושפלות הן קריטיות כאסטרטגיות להקלה על פחמן, במיוחד בעשור-שניים הקרובים. פרויקטים המשיגים זאת כדי לקיים הן את הטבע והן את פרנסתם של הקהילה המקומית הם לא יסולאו בפז לשינוי הדרוש כדי לשגשג הרבה מעבר למשבר האקלים. כל הכבוד לאמזון ולשמור הטבע”.

ההשקעה הראשונית של אמזון במאיץ תתמוך ב-3,000 חקלאים ותחזיר כ-20,000 דונם – מסה יבשתית בערך בגודל של העיר סיאטל–בתוך שלוש שנים, ותסיר עד 10 מיליון טון פחמן דו-חמצני מהאטמוספירה עד שנת 2050.

שימור הטבע יעבוד יחד עם מרכז החקלאות העולמי וכמה ארגוני חברה אזרחית מקומיים כדי ליישם את המאיץ על ידי סיוע לחקלאים קטנים לשחזר שדות בקר ליערות מקומיים ויערות חקלאיים. מערכות החקלאות יספקו לחקלאים מקור הכנסה בר קיימא באמצעות מכירת קקאו וגידולים אחרים. האקסלרטור גם יתנסה בדרכים חדשניות לתמיכה בחקלאים ולטיפוח שווקים לסחורות בנות קיימא המבוססות על יערות, כולל עם טכנולוגיות דיגיטליות, ויקדם מתודולוגיות חדשות וטכנולוגיות מבוססות לוויין לכימות וניטור הסרת פחמן.

“פארה (Pará ) היא ביתם של 9% מהיער הטרופי בעולם, אבל היא מתמודדת עם שיעורים חסרי תקדים של בירוא יערות, לאבד 3,300 דונם בכל יום בשנה האחרונה”, אמרה ג’ניפר מוריס, מנכ”לית The Nature Conservancy. “במהלך 13 השנים האחרונות, חוות קטנות בפארה – אזור שבו חקלאות חותכת ושריפה יכולה להיראות כאופציה היחידה – היו אחראיות לממוצע של 40% מבירוא היערות במדינה. במשך 20 שנה, שימור הטבע עבד עם חקלאים קטנים, מנהיגי קהילה, פקידי ממשלה, עמים ילידים כדי לזהות וליישם פתרונות win-win, כמו יערות חקלאיים, המסייעים לאנשים ולטבע לשגשג. השותפות החדשה עם אמזון תאפשר לנו לספק את המשאבים והסיוע הטכני הדרושים לקידום תוכנית זו ולהוכיח כי שוקי החקלאות והפחמן הרגנרטיביים הם מודלים עסקיים מעשיים עבור קהילות באמזונס”.

“עלינו לאחד כוחות כדי להשיג את מטרת המאה: לפתח את הכלכלות שלנו ולשמור על הכנסת האנשים, תוך שמירה ושיקום היער”, אמר הלדר ברבלהו, מושל פארה. מדינת פארה מוכנה להתמודד עם אתגר זה, והאסטרטגיה שלנו מוצגת בבירור בתוכנית האמזונס אגורה שלנו, המחייבת אותנו להיות נקיים מפחמן עד 2036, באמצעות צמצום בירוא היערות ועל ידי קידום שיקום היערות. השקעות, כמו זו של אמזון, ביערות חקלאיים בני קיימא ובייעור בפארה מתקבלות בברכה. יוזמה זו תועיל באופן משמעותי לקהילה, למשאבי הטבע ולמגוון הביולוגי של המדינה”.

למידע נוסף על המחויבות של אמזון לקיימות, בקרו: https://sustainability.aboutamazon.com.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version