איש העסקים רני צים מוכר את השליטה בקבוצת פסגות ליניב בנדר תמורת 40 מיליון שקל

רני צים, יו״ר רני צים מרכזי קניות, צילום: מאיר אדרי

הצדדים חתמו על הסכם מחייב לפיו ימכור צים את מלוא אחזקותיו בחברה לבנדר שיעלה לאחזקה של כ-73% בחברה

קבוצת פסגות מעדכנת היום כי בעל השליטה בחברה, איש העסקים רני צים, התקשר בהסכם מחייב עם יניב בנדר, לשעבר מנכ”ל החברה, לפיו ימכור צים לבנדר את מלוא אחזקותיו בחברה (65.7% מההון וכן אופציות סחירות) תמורת 40 מיליון שקל שישולמו במזומן במועד השלמת העסקה. 

יניב בנדר מחזיק כיום בכ-7.39% מהון החברה (10.53% בדילול מלא) ועם השלמת העסקה יעלה לאחזקה של כ-73.09% מההון (75.64% מההון בדילול מלא).

העסקה כפופה לתנאים מתלים, ובהם השלמת מכירת החברה הנכדה פסגות ניירות ערך בע”מ ופירעון אגרות החוב של החברה (סדרה ג’), שבהתאם לשטר הנאמנות, צפוי להתרחש במועד ועם קבלת התמורה מהעסקה למכירת פסגות ני”ע, וכן ביטול כלל רישיונות מתן אשראי ומתן שירות בנכס פיננסי בחברה ובחברות הבנות שלה.  

מימוש חברת פסגות ניירות ערך בע”מ מהווה למעשה את המכירה המשמעותית האחרונה של פעילות בית ההשקעות של פסגות, לאחר שזו השלימה בחודש מאי האחרון את מכירת יתרת פעילות קרנות הנאמנות ל-IBI, וזאת בהמשך להשלמת מכירת חלק מפעילות הקרנות וניהול התיקים לחברת הפניקס במרץ האחרון ובמהלך שנת 2023. 

לאחרונה עדכנה החברה על חתימת מזכר הבנות מחייב למכירת אחזקותיה בפסגות ני”ע וכן המותג פסגות לחברת כרמל קרדיט וזאת תמורת 73.5 מיליון שקל בעסקה שכפופה לקבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב. 

עם השלמת המכירה של פסגות ניירות ערך, קבוצת פסגות, אשר צפויה לשנות את שמה לאחר השלמת המכירה של פסגות ניירות ערך, תהיה חברה עם יתרת מזומן משמעותית, עם חובות של צדדים שלישיים כלפיה וללא חוב פיננסי כלשהו.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version