חדשות

אישור פטנט נוסף לחברת צ’קראטק

צ’קראטק שמחה לעדכן כי רשות הפטנטים הישראלית אישרה לחברה את הפטנט בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה (Magnetically coupled flywheel) 

הפטנט החדש עוסק בחדשנות ויתרונות מערכתיים לשימוש בגלגל התנופה לטובת אגירת אנרגיה באופן יעיל, שוק המטרה העיקרי אליו מכוונת החברה – תשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים.

פטנט זה מעלה את מספר הפטנטים הרשומים על ידי צ׳קראטק ברחבי העולם לכ- 16 פטנטים.

לדברי בועז וייזר, מנכ״ל צ’קראטק, ״אנחנו עדים בחודשים האחרונים להאצת מהפכת המעבר לרכבים חשמליים, כמגמה עולמית.מרכיב חשוב למימוש מהפיכה זו הינה יצירת התשתית שתאפשר טעינה מהירה של רכבים חשמליים.הפתרון שלנו מאפשר הקמת תשתית טעינה מהירה בכל מקום, גם במקומות בהם תשתית החשמל הינה מוגבלת בהספק.  אנחנו הראשונים להציע פתרון המבוסס על גלגלי תנופה, שביישום זה הינו בעל יתרונות משמעותיים על טכנולוגיית סוללות הליתיום הנפוצה, כפתרון “ירוק” ובטוח המשמר ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה על אף מספר רב ותדיר של טעינות רכבים שמהווים מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה. 

גלגל התנופה מהווה את ליבת טכנולוגית אגירת האנרגיה הייחודית שפיתחנו ועל כן אישור פטנט זה, בנוסף לאחרים שאושרו וכאלו שנמצאים עדיין בתהליך, מהווה נדבך נוסף ביצירת ושימור היתרון הטכנולוגי שלנו על פני מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה, והצהירו לאחרונה על כוונתם לעשות שימוש בטכנולוגיה זו בשוק המטרה שלנו – תשתית הטעינה לרכבים חשמליים.

אישור פטנט זה הינו הוכחה נוספת לחדשנות של צ’קראטק, ואנו צופים שישמש ככלי נוסף ליצירת הבידול והמיצוב שלנו ויחזק את תהליכי החדירה שלנו לשווקים במדינות היעד, באירופה ובארה”ב.״

חברת צ׳קראטק  החברה שמחה לבשר כי רשות הפטנטים בישראל אישרה לחברה את בקשת הפטנט, בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה (Magnetically coupled flywheel) קבלת הבקשה תפורסם היום ביומן הפטנטים. תוקף הפטנט עד יולי 2033.

הפטנט החדש עוסק בחדשנות ויתרונות מערכתיים לשימוש בגלגל התנופה לטובת אגירת אנרגיה באופן יעיל, ומכסה, בין היתר, את אלגוריתם ניהול הפריקה והטעינה של גלגלי התנופה, באופן המביא לאופטימיזציית מערכת אגירת האנרגיה הקינטית (מבוססת על גלגלי תנופה), תוך עבודה בנקודת נצילות אופטימלית של גלגלי התנופה.

שוק המטרה העיקרי אליו מכוונת החברה – תשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים – צפוי להיות שוק משמעותי מאוד בשנים הקרובות, לאור ההכרח בתשתית זו ע”מ לאפשר חדירה משמעותית של רכבים חשמליים כחלק מהמאבק העולמי במשבר האקלים.

במיקומים רבים רשת החשמל לא מסוגלת לספק את ההספק הגבוה הנדרש לטובת טעינה מהירה של רכבים חשמליים ולכן, נדרשת מערכת אגירת אנרגיה, לחיזוק תשתית החשמל באותה נקודה שבה מוקמת תחנת הטעינה המהירה.

להערכת החברה צפוי ביקוש משמעותי למערכות אלו, על מנת לאפשר תפוצה רחבה של נקודות טעינה מהירה ובכך להאיץ את המעבר לרכבים חשמליים.

בניגוד לפתרונות מבוססי סוללות, מערכת אגירה קינטית (מבוססת גלגלי תנופה) מאפשרת פתרון תשתיתי “ירוק”, בטוח, אמין וכלכלי. ולפיכך, להערכת החברה, הביקוש הצפוי למערכות מסוג זה צפוי להביא גם לתחרות גוברת בשוק הנ”ל.

אופן פעולת מערכת האגירה הקינטית, המוגן באמצעות הפטנט שאושר, הינו בעל יתרונות בעת יישום הטכנולוגיה במוצר סדרתי שהינו enabler להקמת תשתית טעינה מהירה לרכב חשמלי בכל מקום.

תשתית כזו נדרשת בכדי לשמר ביצועים גבוהים ונצילות גבוהה במספר רב ותדיר של מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה (טעינות מהירות של רכבים חשמליים).

לכן, החברה רואה באישור הפטנט נדבך נוסף ביצירת ושימור יתרון טכנולוגי על מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן