בריאותחדשות

איך מנפיקים את התו הירוק?

מטרת התו הירוק הוא להוות אישור כניסה עבור מחלימים ומתחסנים למקומות ולמבנים. תוקפו של התו הירוק הוארך לאחרונה עד ל-31.12.2021. כדי לקבל תו ירוק עם תוקף מעודכן יש להנפיק את התו מחדש

מי זכאים לתו ירוק ומה התוקף שלו?

  • מי שהתחסנו מפני קורונה – תוקף עד ל-31.12.2021.
  • מי שהחלימו מקורונה – תוקף עד ל-31.12.2021.
  • מי שקיבלו תוצאה שלילית לבדיקת קורונה (בדיקת PCR – מטוש) – תוקף עד ל-72 שעות ממועד הדגימה ובתוספת השלמה עד לתום היום בו התו פג. 
    לדוגמה: בדיקה שבוצעה ביום ראשון בשעה 10:00 – התו הירוק יהיה בתוקף עד ליום רביעי בחצות.
    שימו לב: יתכן פער זמנים בין קבלת התשובה השלילית לבין היכולת להנפיק תו ירוק. אם לא הצלחתם להנפיק את התו לאחר קבלת תשובה שלילית – נסו שנית לאחר כשעתיים.

מי אינם זכאים לתו ירוק?

  • מאומתים (על פי חקירה או על פי תוצאה חיובית בבדיקת PCR), גם אם התחסנו או החלימו.
  • מבודדים.

מי עוד נכלל בתו?

בהנפקת תו ירוק להורים יוצגו ילדים עד גיל 18. אם הילדים זכאים לתו ירוק בשל היותם מחוסנים, מחלימים או שקיבלו תוצאה שלילית לבדיקת קורונה (בדיקת PCR – מטוש) ב-72 השעות האחרונות, הם יופיעו בתו הירוק של הוריהם.

היכן התו הירוק תקף?

התו תקף אך ורק בגבולות ישראל, בהתאם למדיניות משרד הבריאות, ויקנה גישה לשירותים ומקומות שהוגדרו כמחויבי תו ירוק לשם קבלתם.

מי מנפיק את התו הירוק?

הגוף היחידי הרשאי להנפיק תו ירוק הוא משרד הבריאות. תו ירוק לא ניתן להנפקה על ידי קופות החולים או על ידי מקומות עבודה. ההנחיות לבעלי עסקים באשר להכנסת אנשים בעלי תו ירוק יופיעו באתר ובאפליקציית הרמזור תחת הנחיות לפי תחומי עניין בדף ‘רמזור רשויות מקומיות‘.

איך מנפיקים את התו הירוק?

התו הירוק מונפק בעברית, וניתן להנפיק אותו:

הנפקת התו ללא צורך בגישה לאינטרנט:

  • באמצעות מוקד קול הבריאות במספר 5400*
  • הנפקה והדפסה באחת מעמדות השירות העצמי הפרוסות ברחבי הארץ (מפת העמדות)
  • באמצעות שירות מענה קולי 02-5082000
הנפקת התו באמצעות שירות מענה קולי

בעלי טלפון כשר או מי שאינם יכולים להנפיק את התעודה באפליקציה יוזמנו להיעזר בשירות מענה קולי, במספר: 02-5082000
בשירות זה יש לעבור הליך זיהוי דו שלבי:

  • מסירת פרטים מזהים: מספר זהות ותאריך לידה, המערכת תבצע אימות נתונים.
  • המערכת מבצעת שיחה חוזרת אליכם (על פי המספר שלכם כפי שרשום בקופת חולים).

אם תימצא זכאות לתעודה – בשיחה החוזרת יש להזין מספר פקס והתעודה תישלח אליו תוך כמה שעות. אם אין זכאות לתעודה – המענה הקולי יעדכן על כך את המשתמש והשיחה תסתיים.

השירות יינתן בשפות הבאות: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.
חשוב: שירות המענה הקולי יהיה זמין רק מטלפונים שאינם חסויים.

הנפקת תו ירוק לקטין שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת קורונה: ההנפקה תהיה באמצעות מספר תעודת הזהות של ההורה ומספר הטלפון של ההורה שתחתיו הוא רשום בקופת החולים. אם הילד קיבל תוצאה שלילית ולפיכך זכאי לתו ירוק, אך ההורה אינו זכאי לתו, התו הירוק יכלול רק את הילד ולא את ההורה.

אילו פרטים נדרשים כדי להנפיק את התו הירוק?

יש לוודא שהפרטים שתמלאו בטופס זהים לפרטים המעודכנים בקופת החולים שבה אתם מבוטחים:

  • מספר תעודת זהות
  • מספר טלפון נייד
  • תאריך לידה

מי שבקופת החולים מעודכן עבורם מספר דרכון או מספר אשרה כמספר מזהה, יזינו פרטים אלו במקום את מספר תעודת הזהות.

כניסת לקוחות למקום הפועל ע”פ תנאי התו הירוק

בכניסתכם למקום הפועל ע”פ תנאי התו הירוק עליכם להציג את התו הירוק, בצירוף תעודה מזהה (תעודת זהות, רישיון נהיגה, דרכון). הצגת התו הירוק באפליקציה: עליכם להציג את המסך ובו האנימציה הנעה. לבית העסק יש אפשרות לסרוק את קוד התו הירוק שלכם באמצעות יישום ייעודי לעסקים באפליקציית רמזור. אפשרות נוספת היא להדפיס את התו הירוק ולהציג אותו, כולל קוד ה-QR המופיע בו.

קטינים שאינם בעלי תעודת זהות יוכלו להציג תעודת הזהות של הוריהם (או צילום שלה) כולל הספח, ואת התו הירוק (באפליקציה או בקובץ).

לתשומת לבך

דוגמא לתו ירוק

דוגמא לתו ירוק

להנפקת תו ירוק

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן