חדשותתרבות

סדרת הסכתים בנושא : “שווים גם כן: השגת שוויון לבעלי מוגבלויות”

הצוות העומד מאחורי הסרט התיעודי המהולל על ידי הביקורות, “עוף החול” גייס את המנחה ואת המפיקה בפועל סופי מורגן, ואת המפיקה הראשית שייניד בורקה להפנות את תשומת הלב הציבורית לשיח פורץ הדרך, העוסק בסוגיות חשובות ביותר מבחינת קהילת בעלי המוגבלויות

אולפני G&P וצוות “Harder Than You Think” משיקים היום סדרת הסכתים חדשה, “שווים גם כן: השגת שוויון לבעלי מוגבלויות”, על מנת לשפוך אור על האתגרים הגדולים ביותר עמם מתמודדת קהילת בעלי המוגבלויות ולפתוח בשיח שנחוץ לשוויון. ההסכת, בהנחיית סופי מורגן, מנחת הטלוויזיה הבריטית ומובילת דעה לענייני מוגבלויות, יתמקד בנקודות המבט המציבות אתגרים, תוך ציון ההצלחות ועיסוק בשאלה כיצד לשנות את העולם עבור בעלי המוגבלויות ועבור אלו שאינם מתמודדים עם מוגבלות. סופי תשוחח עם אחדים מאנשי המקצוע בעלי הידע הרב והמפורסמים ביותר, בעלי ההשפעה והפעילים בתחום על סוגיות מפתח הנוגעות למוגבלות ולשילוב.

CoreAsset-Logos

“שווים גם כן” הינה סדרה מיוחדת בת שישה פרקים, המוצגת בהסכת שיחותיו של סנקה אודות עוצמה ומטרה, והוא מובא בפניכם על ידי רשת הסכתי הנשים של סנקה ועל ידי תחנת הרדיו איי-הארט. הסדרה תשודר בחודשים אוגוסט וספטמבר, ותבחן סוגיות מעוררות מחשבה, כגון:

  • המורשת של התנועה הפארלימפית וההשפעה המתמשכת של אירוח המשחקים הפארלימפיים על הערים המארחות, ומחוצה להן.
  • כיצד החקיקה לטובת בעלי מוגבלויות משתנה ומה עוד יש לעשות.
  • נתיב העסקת בעלי מוגבלויות 70 שנה לאחר שסר לודוויג גוטמן החל להשתמש בספורט על מנת ליצור מרחב לבעלי מוגבלויות בתוך החברה.

עבור “שווים גם כן”, הצוות המוכשר העומד מאחורי סרט התעודה עטור הפרטים בנטפליקס “עוף החול”, קבצו שפע של קולות, של קובעי מדיניות, אקטיביסטים, ספורטאים ובעלי ברית מכל העולם, לרבות:

*ג’מילה ג’מיל, שחקנית ומנחה המוכרת כמסנגרת לטובת זכויות בעלי מוגבלויות, זכויות להטב”קים+, ניטרליות הגוף ועבודתה עבודתה כמייסדת קהילת I – Weigh.

*אר.ג’יי מיטה, שחקן אמריקני, עורך דין ופילנתרופ, מוביל עולמי בזכות הסיפור אודות התנסויותיו כפגוע שיתוק מוחין, בתקוה להסיר את הסטיגמה הקשורה לנכויות.

*טטיאנה מק’פאדן, ספורטאית אמריקנית-רוסיה המחזיקה 17 מדליות פארלימפיות, ושמאמציה לסנגר למען שוויון לבעלי נכויות פתח את הדרך למספר חקיקות, אשר יבטיחו כי סטודנטים בעלי נכויות יהיו בעלי גישה שווה לתחרויות ספורט.

*אנדרו פרסונס, מנהל ספורט ברזילאי ונשיא הוועד הפארלימפי הבינלאומי (IPC). הוועד, וכן ברית הנכים הבינלאומית, הובילו לאחרונה את השקת קמפיין #WeThe15, תנועה עולמית המייצגת 1.2 מיליארד איש בעולם, אשר מתמודדים עם נכויות.

“מאחר שהסדרה “שווים גם כן” מחברת כל כך הרבה קולות עוצמתיים ובעלי השפעה, היא תעזור לנו בהחלטה לאן לקדם את הסרט “עוף החול”, אומר גרג נאג’נט, מייסד שותף של “קשה יותר מכפי שאתה חושב” ויוצר “עוף החול”. החוטים המרכיבים את מארג השיחה הם יוצאים מן הכלל וחשובים. הצורך לספר את הסיפור חיוני כעת יותר מאי פעם”.

כיוון שהעולם מפנה את המיקוד לספורטאים המדהימים המתחרים במשחקים הפארלימפיים, ושואב השראה מהשקת יוזמת #WeThe15 לאחרונה על ידי הוועד הפארלימפי הבינלאומי, תנועת השוויון לנכויות, הגדולה ביותר מסוגה מתחייבת לתרום 100,000 דולרים לקרן אג’יטוס. סכום זה יעזור להניע את עבודת הוועד הפארלימפי הבינלאומי על מנת לשנות את האופן בו צעירים תופסים בעלי נכויות.

“אנו סבורים כי מידה רבה יותר של נראות הינה צעד מכריע לקראת שינוי בתפיסות, כחלק מהמסע לשוויון לבעלי נכויות”, אמר פיל דאנקן, מנהל העיצוב הראשי של חברת P&G ובעל עמדה בכירה בתחום המשחקים האולימפיים. “לכולנו יש עוד מה ללמוד, ולכן חשוב לנו להאיר על השיחות הכה חשובות ב”שווים גם כן”. אנחנו גם גאים להעניק תרומה כספית לקרן אג’יטוס, אשר עושה עבודה בעלת השפעה עצומה בכל הנוגע להעלאת מודעות לאורך זמן בקרב הדור הבא”.

מאחר ששיחות משמעותיות בנוגע לשילוב יכולות להתקיים רק כאשר ישנו ייצוג שווה לכל הקולות, “שווים גם כן” מתאפשרת בזכות צוות -החל ממפיקים וכלה באורחים ובתורמים – המורכב מיותר מ-60% מהאנשים המזוהים כבעלי נכות. הצוות מובל על ידי שתי נשים בעלות השפעה, המנחה והמפיקה הראשית סופי מורגן, והמפיקה הראשית ויועצת התוכן שייניד בורקה. סופי, אשר הפכה משותקת בעקבות תאונת דרכים שעברה בגיל 18, הנה שדרנית עטורת פרסים, אשר מגישה בערוץ 4 בכל המשחקים הפארלימפיים מאז המשחקים הפארלימפיים בלונדון, 2012. היא האישה הנכה הראשונה והיחידה בעולם שמשמשת מגישה בטלוויזיה. שייניד, מייסדת הגוף המייעץ לענייני נגישות, “שינוי זווית”, (Tilting the Lens)  הינה אישה קטנת ממדים אשר פועלת למען העלאת הסטנדרטים הבסיסיים בתחום הנגישות, על מנת לבנות עולם המעוצב בשיתוף עם בעלי נכויות, למען שילוב לכולם.

כל פרקי ההסכת ישוחררו עם תמלול להורדה, אשר יהיה זמין זמן קצר לאחר השידור. נוסף על כך, השידורים ילוו בסרטונים עם כתוביות, ומתרגמת לשפת הסימנים הבריטית, רינקו ברפאגה. ניתן להוריד את “שווים גם כן” ולהאזין לחלק מהשיחה עם סנקה באפליקציות הבאות: באפליקציית  iHeartradio, בהסכתים של אפל או בנגן ההסכתים בו הנכם משתמשים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן