אבלמה אנחנו משקיעים באמנות? | ספיישל ממוזיאון תל אביב לאמנות
האמנית המפורסמת והמצליחה בעולם, יאיוי קוסאמה, מציגה בימים אלה את תערוכתה “רטרוספקטיבה” במוזיאון תל אביב לאמנות – וזה בדיוק הזמן שלנו לבדוק אבלמה אנחנו משקיעים באמנות?
היישר ממוזיאון תל אביב לאמנות, עפר קליין, הכלכלן הראשי של הראל, ולאה לב – בפרק כפול ומיוחד של “אבלמה” – הפודקאסט הכלכלי של הראל. השניים דיברו עם נעמה בר אור, ע. אוצרת התערוכה, על האמנית היפנית שמביאה מיליוני מבקרים בשנה אל תערוכותיה, וגם בדקו איך מוכרים אמנות והאם יצירת אמנות מניבות תשואה כמו מניות?
בפרק השני ביררו השניים יחד עם אשר בן סעדון, מנכ”ל Artbrain, סטארטאפ בתחום האומנות – מה קרה בשנה שכל המוזיאונים בעולם היו סגורים? איך סחרו באמנות ולמה דווקא הקורונה השפיעה על המהפכה הדיגיטלית בתחום.
התערוכה של יאיוי קוסאמה, היא אירוע אמנותי היסטורי – קבוצת הראל ביטוח ופיננסים היא אחת מנותנות החסות והמבטחת הראשית של התערוכה כולה. להאזנה לפרקים:
לאור הצלחת העונה הראשונה של הפודקאסט המאקרו כלכלי שהפיקה קבוצת הראל ביטוח ופיננסים: “אבלמה?”, החליטו להפיק בקבוצת הראל עונה שנייה עם בית הפודיום, בהנחיית עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר יחד עם הסטנדאפיסטית והמגישה לאה לב. הפודקאסט “אבלמה?” עולה אחת לשבוע ועוסק בין היתר בנושאי מאקרו כלכלה אקטואליים ומתוך מטרה להעביר אותם בצורה קלילה ונעימה, תוך הענקת ערך מוסף למאזינים ולקהל הלקוחות של החברה ובכלל.
הפודקאסט השבועי מייצר שיח בסגנון שיחת סלון של שאלות ותשובות בין שני עולמות. זה של קליין, המומחה הכלכלי של הראל שמנתח אירועים מאקרו כלכליים שעושים חדשות מהעולם והארץ, לבין לב שמבקשת להבין את המושגים, מה הם אומרים ואיך הם בתכל’ס משפיעים על כיסנו, וכעסנו. הפרקים קצרים ועד כה עלו 46 פרקים בפודקאסט. בעבר התראיינו אנשי עסקים ומובילי דעת קהל כדוגמת רמי לוי, הטניסאי אנדי רם, ערן ניצן לשעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר, הספורטאי אלכס שטילוב, סתיו שפיר, העיתונאי אלעד שמחיוף ורבים אחרים.
“בשנתיים האחרונות קבוצת הראל ביטוח ופיננסים הגבירה את נוכחותה במרחב הדיגיטלי, על ידי הנגשה של עולמות הביטוח והפיננסים. זאת, מתוך אמונה שחברות ביטוח צריכות להתחבר לחיים של אנשים על ידי תוכן מעשיר, מגוון ורלוונטי. ״אבלמה״ הוא חלק מתפיסת
עולמנו, ומרשת נכסים דיגיטליים שאנחנו בונים עבור לקוחותינו״, מתארת ליאת סדן, סמנכ״לית שיווק, אסטרטגיה ופרסום של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים.