תרגיל “נשר” בנתב”ג

מוקד הארצי של מדא במהלך תרגיל נשר, צילום: יונת דסקל דוברות מדא

תרגיל חירום בנתב”ג – 250 נפגעים מדומים טופלו ע”י מד”א

להורדת קטעי וידיאו וסינק לחץ כאן

היום (ג’), נערך תרגיל החירום התעופתי של רשות שדות התעופה ומערך החירום בישראל בהשתתפות עובדי נתב”ג, מגן דוד אדום, משטרת ישראל, כיבוי אש, צה”ל וגופים נוספים.

תרגיל החירום התעופתי “נשר” דימה תרחיש של תאונת מטוס עם 250 נוסעים. מטרת מד”א בתרגיל הייתה לבחון את הפעלת נהלי החירום ואת שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים המשתתפים בהם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, לוחמי האש, צה”ל ופיקוד העורף, הזנקת הכוחות, הגעה מהירה לזירת האירוע, פריסה עובדי ומתנדבי מד”א בשטח, התמודדות עם טיפול ופינוי מהיר של הנפגעים ועוד. 

התרגיל דימה מצב בו התקבל במוקד הארצי של מד”א דיווח ממגדל הפיקוח על תקלה במטוס, לאחריה הוא התרסק על המסלול. כתוצאה מכך, נדרשו כוחות מגן דוד אדום להגיש סיוע וטיפול רפואי ל-250 פצועים מדומים מנוסעי המטוס. במהלך התרגיל, צוותי מד”א גם חברו למסוק מד”א שנחת בשטח שדה התעופה ופינו אליו פצועים לפינוי מוסק לבית חולים.

בתרגיל לקחו חלק עשרות רכבי הצלה של מגן דוד אדום, בהם 8 ניידות טיפול נמרץ, 20 אמבולנסים, 5 תחנות אירוע רב נפגעים, 2 ג’יפבולנס, אופנועים, 2 חפ”ק מחוזי, משאית החפ”ק הלאומית ומאות פאראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה. 

סגן מנהל מרחב איילון במד”א שפיקד על התרגיל, זיו קליינברט: “תרגלנו כאן היום טיפול באירוע ברמה הלאומית. בזירה שבה 250 נפגעים מדומים ובפינוי, מיון וניהול הזירה. מדובר בתרגיל מורכב שיאפשר לנו להיות ערוכים במלוא כוחותינו במידה ואירוע מהסוג הזה יתרחש.”

מנכ”ל מד”א אלי בין: “מדובר בתרגיל דו-שנתי מורכב וחשוב שבא לתרגל את כוחות מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל בתרחיש אסון תעופתי בנמל התעופה הלאומי ולחזק את שיתוף הפעולה הקריטי להצלת חיים בין גופי החירום השונים ורשות שדות התעופה. כולי תקווה כי לא נצטרך להשתמש בידע ובתרגול שרכשנו. אם חלילה נדרש, מד”א ערוך לשגר בתוך זמן קצר לטיפול במקרה של נחיתת חירום או חלילה התרסקות מטוס בנתב”ג מעל ל-100 רכבי הצלה הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד”א, רכבי פיקוד, חפ”ק ועוד ובמקביל להמשך לתת מענה רפואי לאירועי שגרה ומוכנות לאירועי חירום נוספים. אין ספק כי תרגיל כזה שומר על כשירות מקצועית של הצוותים.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version