קבוצת מקלארן רייסינג מאמצת את טכנולוגיית התשלומים של ענקית הפינטק Airwallex

אור ליבן, מנכ"ל Airwallex בישראל והמזרח התיכון, צילום: אייל טואג

ענקית הפינטק והתשלומים הבינלאומיים Airwallex, בעלת פלטפורמה גלובלית לתשלומים ושירותים פיננסיים שנכנסה לשוק הישראלי בשנה שעברה, חשפה היום כיצד הטכנולוגיה הפיננסית הגלובלית שלה שיפרה את התפעול הפיננסי של חברת מקלארן רייסינג (McLaren Racing) במהלך עונת מרוצי פורמולה 1 בשנת 2024. 

לפני החתימה על הסכם השותפות, התשלומים הבינלאומיים של מקלארן כללו 30 תשלומים שבוצעו כל אחד בנפרד, תהליך מסורבל שדרש משאבי זמן רבים. כיום, באמצעות מערכת Airwallex, מקלארן מבצעת תשלומים באמצעות תהליך אישור מותאם לחברה והיא שולחת לאישור מספר תשלומים במקבץ אחד, תהליך שאורך פחות משעה. תהליך העבודה החדש חוסך לצוות הפיננסי של מקלארן חצי יום עבודה בחודש.  

בעבר, הצוות הפיננסי של מקלארן חווה זמני העברה ארוכים – 2 עד 5 ימי עסקים לכל העברה – וכן נאלץ לשלם עמלות ההעברה על תשלומים דולריים לספקים בינלאומיים של החברה. בעקבות הטמעת מערכת התשלומים מקצה לקצה של Airwallex, מקלארן רייסינג נהנית כיום משערי המרה תחרותיים ומבצעת תשלומים מקומיים בכל מדינת יעד. למקלארן רייסינג יש כיום גמישות לשלם לכל ספק בינלאומי במטבע המקומי שלו תוך קיצור משמעותי של משך הזמן של כל העברה. 90% מתשלומי החברה מתבצעים תוך מספר שעות ו-65% מתבצעים מיידית.   

Airwallex ומקלארן הכריזו בחודש פברואר על שיתוף הפעולה הרב שנתי ביניהן שנועד להרחיב את תשתית התשלומים של מקלארן לצרכים נוספים, שכוללים כלי ניהול לגזברות והנהלת חשבונות, המרות, ביצוע תשלומים בינלאומיים וסליקה. המטה הגלובלי של Airwallex בסינגפור החליט לציין את מרוץ הגראנד פרי שנערך בסינגפור ביום ראשון, 22 בספטמבר. לכבוד האירוע הקימה החברה פסל תלת ממדי ראשון מסוגו בתחום האמנות התפיסתית (perception shift sculpture) של נהג המרוצים של קבוצת מקלארן רייסינג לנדו נוריס. הפסל נוצר בשיתוף פעולה עם מייקל מרפי, אמן בעל שם מחלוצי האמנות התפיסתית. היצירה מסמלת את התפקיד המרכזי של התפיסה כמניעה להצלחה והיא מרכיב בקמפיין הפרסומי האזורי של Airwallex “תפיסות משתנות”. 

אור ליבן, מנכ”ל Airwallex ישראל והמזרח התיכון: “אנו רגילים לראות את מקלארן רייסינג בפעילותם על המסלול שמתאפיינת במהירות ובדייקנות. הפעילות מחוץ למסלול פחות גלויה, אך נדרשים מאמצים גדולים של עבודת צוות ויעילות תפעולית ברמה עולמית כדי שנהגי המרוץ יסיימו את המרוץ על הפודיום. אנו שמחים למלא תפקיד מרכזי במאמץ זה ולסייע לפשט את התפעול הפיננסי הגלובלי של מקלארן”.  

לאורה באודן, מנהלת הכספים של מקלארן רייסינג: “חדשנות ומהירות הם יסודות חיוניים להצלחתנו הן על המסלול והן מחוץ לו. בדומה לכל המחלקות של מקלארן, לצוות הכספים של החברה יש מנדט לחתור לשיפורים על ידי בדיקת תהליכים ושימוש בטכנולוגיות כדי לבצע אופטימיזציה של העסק. על ידי ניטור שוטף של ההוצאות ודיווח להנהלה אנו יכולים לשחרר משאבים ולהשקיע אותם מחדש בפעילויות שלנו במסלולי המרוצים. אנו מכירים תודה על שיתוף הפעולה עם Airwallex שמעצים את התפעול הפיננסי הגלובלי שלנו.” 

נכון לאוגוסט השנה, Airwallex העולמית עיבדה טרנזקציות בנפח של יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה, עלייה של 73 אחוזים משנה לשנה. בישראל עיבדה Airwallex טרנזקציות בנפח של קרוב ל-500 מיליון דולר בשנה הראשונה לפעילותה בישראל. ברבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה בישראל צמחו בשיעור שנתי של 129% ונפח הטרנזקציות גדל ב-51%.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version