קבוצת ההון סיכון הקנדית Ventures , תשקיע ב”הנבטת “ טכנולוגיות multi-use

ירון אשכנזי, המייסד והשותף המנהל של Ventures Awz, צילום: תומר יעקובסון

קבוצת ההון סיכון הקנדית Awz Ventures, בראשות המייסד והשותף-המנהל ירון אשכנזי ונשיא הועדה המייעצת של הקבוצה, ראש ממשלת קנדה הקודם מר סטיבן הרפר, משיקה בישראל “hub” יחיד מסוגו ל”הנבטת” חברות טכנולוגיה פורצות דרך – בשיתוף עם מפא”ת וזרועות הביטחון. 

ההשקעה חסרת התקדים – למעלה מ-1 מיליארד ₪  במהלך השנים הקרובות – שהינה חלק מהסכם ייחודי לשיתוף פעולה איסטרטגי בין הגופים, תתמקד בטכנולוגיות שלמערכת הביטחון יש עניין רב בקידומן, ובנוסף, יש להן גם יישומים בעלי פוטנציאל מסחרי עצום בשווקים האזרחיים הגלובליים (multi-use technologies).

בימים אלה נבחנות השקעות ראשונות במיזמים נבחרים בשלוש קטגוריות עיקריות: 

הקרן הראשונה Awz X-Seed I שהשלימה בימים אלה גיוס של 75 מיליון דולר בחיתום יתר, תחל להשקיע כבר השנה כ-3-5 מיליון דולר בכל אחד מ-15 רעיונות, מיזמים יוצאי דופן וחברות נבחרות בתחומי אבטחת ענן, קואנטום, תעופה וחלל, deep tech, רובוטיקה, סייבר, מודיעין וטכנולוגיות נוספות המבוססות על בינה מלאכותית. 

מטרת הקרן היא להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי והעסקי של החברות על מנת להביאן למוכנות לסבב גיוס A מוצלח תוך 18 חודשים בלבד. לאחר מכן, בהתאם למודל העסקי שפיתחה Awz Ventures, יתפסו 15 חברות נבחרות חדשות, בהדרגה, את מקומן של החברות הבוגרות וכך מדי  שנה וחצי, כאשר בכל “מחזור” של חברות תשקיע קבוצת Awz כ-75 מיליון דולר נוספים. 

ירון אשכנזי, המייסד והשותף המנהל של Ventures Awz ציין, כי “ההשקעה הכספית הישירה המשמעותית, בתוספת  “חבילת” הפיתוח העסקי והשירותים הנוספים  שיינתנו לכל חברה וחברה, מהווים למעשה תחליף לסבב גיוס מלא ואף מעבר לכך. השקעה זו  הינה “קרש קפיצה” משמעותי עבור החברות שייבחרו ל-Hub הייחודי ופורץ הדרך של Awz .  לא זו בלבד, ה-Hub יסייע לחברות גם באיתור וגיוס צוותים טכנולוגיים איכותיים  מקרב בוגרי יחידות העילית הטכנולוגיות והמבצעיות בגופי הביטחון ומקרב יזמים בעלי רקורד עסקי מרשים הכולל אקזיטים משמעותיים.  

החבילה העסקית, שתינתן ללא תמורת אקוויטי, תכלול שטח משרדי בתוך המתחם החדש של הקרן בתל אביב וכן שירותים בתחומי השיווק, המשפט, קניין רוחני וזכויות יוצרים, טכנולוגיות הבינה המלאכותית ועוד, החבילה תמומן באופן הנחשב חריג בתעשייה, על ידי ה-(GP (General Partner של קבוצת Awz.

אשכנזי הוסיף כי “Awz Ventures תסייע למאמצי השיווק והחדירה של חברות הפורטפוליו לשווקים האזרחיים הגלובליים על מנת להאיץ את עליית שוויין בשוק. בנוסף, חברות הפורטפוליו של Awz X-Seed עשויות ליהנות גם מהשקעות המשך של קבוצת Awz בסבבי גיוס עתידיים לצד משקיעי צד ג’ אחרים של-Awz יש קשרים עסקיים עימם”.   

צוות Awz X-Seed וצוותי החברות הנבחרות יתמקמו במתחם החדש והייחודי שהקרן הקימה המשתרע על  קומה שלמה-במתחם Labs במגדל עזריאלי-שרונה הסמוך לקריה בתל אביב. כמו כן, המתחם ישמש גם כמשכן החדש בישראל של קבוצת Awz בראשות אשכנזי.

על הצוות המוביל של I Awz X-Seed נמנים:

 ירון אשכנזי – השותף המנהל ,דניאל מק – GP בקבוצת Awz וכן ה-GPs הישראלים של הקרן החדשה – רוני אלשיך, מפכ”ל המשטרה וסגן ראש השב”כ לשעבר, ושרון גל, שניהל את הקרן לטכנולוגיה וחדשנות במשרד ראש הממשלה. ה-Hub יסתייע גם בחברי הועדה המייעצת של קבוצת Awz עליהם נמנים בין היתר ראשי סוכנויות הביון של ארה”ב, קנדה ובריטניה לשעבר, חיים תומר, שעמד בראש שלושה אגפים במוסד, ארז קריינר, שהקים את מערך הסייבר של השב”כ, אהוד שניאורסון מפקד 8200 לשעבר ועוד.   

נשיא הועדה המייעצת של Ventures Awz מר סטיבן הרפר, הוסיף כי “השותפות בין קבוצת Awz למפא”ת היא ייחודית וחריגה בכל קנה מידה בינלאומי מקובל. שיתוף הפעולה האיסטרטגי בין שני הגופים יאפשר לפתח ולהאיץ, באמצעות מימון ודחיפה משמעותיים, טכנולוגיות עילית ביטחוניות פורצות דרך בשלבים מוקדמים ביותר ולהתאימן למגוון יישומיים ושימושים אזרחיים חשובים, שהם גם עתירי הכנסות ורווחיות.” 

כידוע מפא”ת היא המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, המשתייך למשרד הביטחון, אחראי על בניית היתרון האיכותי של כלל זרועות מערכת הביטחון בטכנולוגיה, אמצעי לחימה מתקדמים וכוח אדם טכנולוגי מצטיין. מפא”ת יוזמת, בין היתר, הנבטה והדגמה של רעיונות טכנולוגיים חדשניים תוך בדיקות היתכנות של פרויקטים אסטרטגיים לאומיים ועוד.  

יו”ר Ventures Awz מר אדוארד סונשיין,  מייסד ויו”ר REIT RioCan, הנמנית על קרנות הנדל”ן הגדולות ביותר בקנדה, אמר כי “עבור כל חברות הפורטפוליו שלה, Awz מהווה שער כניסה מצוין אל כלל השווקים בצפון אמריקה. סונשיין הוסיף כי “קבוצת Awz  מנהלת כיום למעלה מ-250 מיליון דולר (AUM) באמצעות ארבע קרנות המשקיעות בסטארטאפים ישראלים מבטיחים משלב הרעיון ועד שלבי צמיחה מוקדמים – בתחומי בינה מלאכותית, מודיעין, ביטחון, deep-tech, סייבר ועוד.”  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version