פרס המענק של קונג’ן פותח שווקים חדשים לנוגדנים חד שבטיים

Conagen

מימון מקרן ביל ומלינדה גייטס לפלטפורמת Conamax של Conagen מועיל למדינות מתפתחות ולמטופלים ברחבי העולם

קרן ביל ומלינדה גייטס העניקה מענק לקונג’ן (Conagen) כדי לתמוך בפיתוח נוסף של פלטפורמת (Conamax (TM שלה לייצור נוגדנים חד-שבטיים נגישים בעלות נמוכה ואיכותית, לטובת מדינות מתפתחות וחולים ברחבי העולם.

העלות הגבוהה של ייצור נוגדנים חד שבטיים (mAb) הופכת תרופות שוברות קופות ליקרות, מגבילה את השווקים שבהם ניתן ליישם מולקולות אלה ומגבילה את הגישה לאוכלוסיות מטופלים גדולות במדינות מתפתחות ומתועשות. הסיבה לעלויות ייצור גבוהות היא, בין השאר, מהותית לשימוש במערכות ביטוי תאי יונקים לייצור נוגדנים.

פלטפורמת Conamax נוצרה במקור כדי לענות על הצורך הגלובלי הזה ללא מענה, ולכן אנו נרגשים לקבל את התמיכה של קרן ביל ומלינדה גייטס כדי לעזור לפתח טיפולי נוגדנים במחיר סביר”, אמר קייסי ליפמאייר, סגן נשיא לחדשנות ב-Conagen.

עם צמיחת תאים מהירה, מבני גליקן תואמי אדם, ותהליכי תסיסה מוכחים בקנה מידה עולמי, פלטפורמת Conamax מחזיקה במספר יתרונות על פני שורות תאים של שחלות אוגר סיני(CHO) ומערכות ביטוי יונקים אחרות, כמו גם פלטפורמות מיקרוביות אחרות.

מענק הקרן מממן פיתוח בקנה מידה של מחקר הוכחת רעיון של תהליך טיהור מתמשך, המותאם לתשומות של Conamax ופוטנציאל אורגניזמים מארחים מיקרוביים אחרים. עם התקדמות בקנה מידה גדול, Conagen חוזה כי תהליך זה יהיה מסוגל לטהר ברציפות mAbs מחומר שנוצר ב- bioreactors עם נפחים גדולים מ 250,000 ליטר.

כיתרון משמעותי, התהליך לא ידרוש חלבונים מחייבים יקרים או צעדים יקרים אחרים לטיהור טורים. תהליך זה יאפשר לכלכלות בקנה מידה שאינו נגיש ל-CHO או למערכות תאים אחרות שמקורן ביונקים, ובמקביל יספק טיהור מהיר בעל תפוקה גבוהה של כמויות גדולות של נוגדנים.

“תהליכי ייצור וטיהור נוגדנים קיימים המבוססים על קווי תאים של שחלות אוגר סיני (CHO) הביאו התקדמות עצומה לביופארמה”, אמר ליפמאייר. “עם זאת, מערכות תאי CHO הן בנפח נמוך יחסית, יקרות, ואינן מאפשרות עלות נמוכה וטיהור יעיל של כמויות גדולות של נוגדנים”.

על פי מקינזי, בשנת 2019, הכנסות המכירות העולמיות של כל תרופות mAb היו כמעט 163 מיליארד דולר, המייצגים כ -70% מסך המכירות של כל מוצרי הביופארמה, כ -230 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של כ-50% במכירות ובשיעור מאז 2013, אז עמד על 75 מיליארד דולר

המשך הצמיחה במכירות של מוצרי mAb שאושרו כיום, יחד עם יותר מ-1,200 מועמדים למוצרי mAb הנמצאים כעת בפיתוח – רבים מהם עבור אינדיקציות מרובות – ימשיכו להניע את המכירות הכוללות של כל המוצרים הביופארמה.
“אנחנו פותחים את הדרך להפוך את התרופות לזולות יותר, ותוך כדי כך, פותחים שווקים נוספים לביולוגים”, אמר ליפמאייר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version