עסקה במיליוני דולרים של הסטארט-אפ Hi Auto עם רשת מסעדות ה-Drive-Thru האמריקאית Checkers & Rally’s

עמדה לביצוע הזמנות של היי אוטו בארה״ב, קרדיט: היי אוטו

רשת המסעדות Checkers & Rally’s שכוללת כ-900 סניפים ברחבי ארה”ב מאמצת פתרון זיהוי דיבור של Hi Auto הישראלית לביצוע הזמנות של נהגים באמצעות עוזרת וירטואלית חכמה מבוססת AI

שתי רשתות נוספות, שנמנות עם עשר הגדולות בארה”ב, בתהליכי פיילוט מתקדמים לבחינת הפתרון של Hi Auto שהוא הראשון מסוגו בעולם בענף המסעדות 

רשת מסעדות ה-Drive Thru האמריקאית Checkers & Rally’s מאמצת פתרון זיהוי דיבור, ראשון מסוגו לענף המסעדות, שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית Hi Auto מתל אביב. הפתרון מאפשר למסעדות לקחת הזמנות מהרכבים העוברים במסעדה באמצעות מערכת בינה מלאכותית המאפשרת לנהגים לנהל שיחה טבעית עם עוזרת וירטואלית בדלפק ההזמנות.  

רשת Checkers & Rally’s כוללת כ-900 סניפים ברחבי ארה”ב. בשנת 2022 יטמיעו את הפתרון 420 סניפים. במהלך 2023 הפתרון יוטמע בשאר סניפי הרשת. Hi Auto עובדת במודל SaaS והעסקה תכניס לקופת החברה מיליוני דולרים בכל שנה. 

שתי רשתות מזון מהיר נוספות, שנמנות עם עשר הגדולות בארה”ב, נמצאות בתהליכי פיילוט מתקדמים בתשלום לבחינת הטמעת הפתרון של Hi Auto. שוק המזון המהיר בארה”ב נאמד ב-300 מיליארדי דולרים וההזמנות מה-Drive Thru תופסות מעל 80% ממנו.   

פתרון זיהוי הדיבור שפיתחה Hi Auto מאפשר לנהג המגיע בנסיעה לעמדת ההזמנה ‘לשוחח’ בשפה טבעית עם Auto, העוזרת הוירטואלית החכמה שמבוססת AI ומקבלת את ההזמנה שלו, מבינה את מרכיביה, מציעה לו בקול אנושי תוספות ושדרוגים (Upsell), מעבירה את פרטי ההזמנה למטבח. רמת הדיוק של המערכת היא 95%. היא מבינה תפריטים מורכבים, מסוגלת להבין חצאי משפטים של המזמין, מבטאים שונים, בקשות רבות ומפורטות ולעקוב אחר שינויים בהזמנה שביצע הלקוח במהלך השיחה.

המערכת מתפקדת למעשה כעובד מצטיין שעבר הכשרה, לא מתעייף, תמיד מתייצב לעבודה, תמיד מנומס, ולא שוכח להמליץ על שדרוגים (Upsell). בכך המערכת לא רק עוזרת לפתור את משבר כוח האדם בענף המסעדות בארה”ב, שסובל מעזיבה של מאות אלפי עובדים בחודש, אלא גם משפרת את תפקוד המסעדה לעומת עובד אנושי. לדוגמא, בהקלטות של עובדים הסתבר שהם מציעים לעשות Upsell בכ-10% מההזמנות בלבד בשעה שהמערכת מציעה לעשות Upsell בכ-70% מההזמנות. כיוון שמבנה העלויות במסעדות מורכב בעיקר מעלויות קבועות, השינוי הזה משפיע מיידית על שורת הרווח.

מנכ״ל היי אוטו רועי בהרב ליד עמדה לביצוע הזמנות של החברה, מחוץ למסעדה בארה״ב, קרדיט: היי אוטו

רועי בהרב, מנכ”ל Hi Auto מסר: “Auto היא העוזרת הוירטואלית הראשונה בעולם שנפרשת באופן נרחב ברשתות מזון מהיר. הפתרון שפיתחנו מוריד את העומס והתלות בכח אדם על ידי לקיחת הזמנות אוטומטית ומסייע להתגבר על מחסור של כ-1.5 מיליוני עובדים בארה”ב שהחמיר בשנתיים האחרונות בענף. העוזרת הוירטואלית תשפר בעתיד את כלל תהליכי המכירה במסעדה וגם תנהל את העבודה במטבח”. לדברי בהרב, “העבודה הרוטינית, בשכר נמוך, ותחת לחץ גורמת לתחלופה מהירה של עובדים ומירוץ מתמיד בגיוס והכשרה. ובמשבר הנוכחי, בעלים אינם מצליחים לאייש את המסעדה במינימום עובדים ונאלצים לסגור מוקדם. החזון של הרשתות כיום הוא לבנות מסעדה שמתבססת על פחות עובדים שמקבלים שכר יותר גבוהה ומתמידים לאורך זמן.” 

Hi Auto נוסדה בשנת 2019 על ידי רועי בהרב (יוצא 81 וגוגל), אייל שפירא (בוגר תלפיות, 81 ויזם של מספר סטארט-אפים), וזהר זיסאפל (המשמש כיו”ר פעיל ומשקיע בחברה). החברה גייסה מהקמתה 8 מיליון דולר ונערכת לסבב A במהלך 2022. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים, רובם המכריע במרכז הפיתוח בתל-אביב ובכוונתה להכפיל את מצבת העובדים בשנה הקרובה על מנת לעמוד באתגרי הצמיחה. 

קרדיט: היי אוטו

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version