על פי הנתונים העדכניים של OAG, מסלול הטיסה בין הונג קונג לטייפה היה העמוס ביותר

OAG לוגו

אזור דרום מזרח אסיה שולט שוב בדירוג השנתי

ממצאים עיקריים:

OAG, פלטפורמת הנתונים המובילה בתעשיית הנסיעות הבינלאומיות, חשפה היום את הנתונים לגבי מסלולי הטיסה העמוסים ביותר בעולם לשנת 2024. ניתוח הנתונים מופעל באמצעות הנתונים של OAG לגבי לוחות הזמנים של חברות תעופה גלובליות ומעניק סקירה כוללת של ביצועי המסלולים ומגמות בענף, הן ברמה בינלאומית והן ברמה מקומית.

אזור דרום מזרח אסיה שולט שוב בדירוג השנתי, עם שבעה מתוך עשרת המסלולים הבינלאומיים העמוסים ביותר ועם תשעה מתוך עשרת המסלולים המקומיים העמוסים ביותר. המסלול הבינלאומי העמוס ביותר בשנת 2024 ואחד מעשרת מסלולי הטיסה עם הצמיחה הגבוהה ביותר הוא הונג קונג (HKG) לטייפה (TPE), עם 6.8 מיליון מושבים וגידול של 48% בקיבולת המושבים בין השנים 2023 ל-2024 – זינוק מהמקום השלישי בדירוג של השנה שעברה למקום הראשון בדירוג השנה.

קהיר (CAI) לג’דה (JED) ניצב במקום השני ברשימה עם 5.5 מיליון מושבים, אחד משני מסלולי טיסה שפועלים במזרח התיכון אשר נכנסו לרשימת עשרת מסלולי הטיסה המובילים מאז שנת 2019. מסלול הטיסה מקהיר לג’דה צמח בשיעור של 68% במהלך חמש השנים האחרונות, בעוד שמסלול הטיסה בין דובאי (DBX) לריאד (RUH) ניצב המקום השישי ברשימה עם 4.3 מיליון מושבים וגידול בשיעור של 37% בקיבולת המושבים מאז שנת 2019.

מסלולי טיסה בינלאומיים נוספים שהציגו גידול מרשים במונחים של שנה אחר שנה הם סיאול אינצ’און (INC) לטוקיו נאריטה (NRT), זינוק ממקום חמישי למקום שלישי השנה, עם גידול בשיעור של 30% בקיבולת המושבים וכן מסלול הטיסה בין בנגקוק (BKK) להונג קונג (HKG), שנכנס למקום השביעי ברשימה – זינוק מהמקום ה-11 ברשימה של שנת 2023.

מסלול הטיסה מניו יורק (JFK) ללונדון הית’רו (LHR) מגיע למקום הראשון ברשימת מסלולי הטיסה העמוסים ביותר באירופה ודרום אמריקה. מסלול הטיסה בין קהיר (CAI) לג’דה (JED) הוא מסלול הטיסה הבינלאומי המוביל באפריקה ובמזרח התיכון ואילו מסלול הטיסהבין אורלנדו (MCO) לסן חואן (SJU) הוא מסלול הטיסה הביהלאומי המוביל באזור אמריקה הלטינית.

ג’ון גרנט, האנליסט הראשי של OGA, מגיב: “בעוד שאזור ASPAC קרוב מאוד להתאוששות מלאה, נתיבי הטיסה העמוסים ביותר מתרכזים במרכזים הראשיים המוכרים בהונג קונג, סיאול אינצ’און וסינגפור, בעוד שתמהיל ההיצע עבור המסלולים האלה משתנה, כאשר ענף חברות התעופה המציעות טיסות זולות (‘לואו קוסט’) ממשיך לצמוח בשיעור מהיר יותר בהשוואה לחברות תעופה מסורתיות.

אחד הפיתוחים המעניינים ביותר הוא הצמיחה באזור המזרח התיכון, עם דגש על ערב הסעודית, בה הפרויקט Vision 2030 ממשיך להגדיל את הביקוש, הן מהמגזר העסקי והן ממגזר התיירות”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version