מייק פומפאו יהיה הנואם המרכזי בפורום ההשקעות האמריקניות הים תיכוניות ביוון ב-27 בספטמבר (AMIF)

דוד ששון יו"ר קבוצת יוסף ששון, צילום: יח"צ באדיבות קבוצת יוסף ששון

הפורום מאורגן על ידי קבוצת יוסף ששון, חברת ניהול השקעות פרטית בעלת מומחיות עמוקה באזור הים התיכון

פורום ההשקעות הים תיכוני האמריקני AMIF יפגיש פקידי ממשל, מנהיגים עסקיים ומשקיעים מיוון, ישראל, קפריסין וארצות הברית כדי לדון בהזדמנויות בלתי מנוצלות לשיתוף פעולה כלכלי באזור. כמו כן, יבחן הפורום דרכים לחיזוק הביטחון והיציבות באזור הים התיכון בכללותו.

פומפאו הוא תומך נלהב במעורבות ארה”ב באזור הים התיכון. הוא קרא להגדלת ההשקעות באזור ולהידוק שיתוף הפעולה בין ארצות הברית, יוון, ישראל וקפריסין. הוא גם תומך נלהב בהסכמי אברהם, שנרמלו את היחסים בין ישראל למספר מדינות ערביות.

“הים התיכון הוא עורק חיוני למסחר ולאנרגיה העולמיים, והוא גם אזור בעל חשיבות אסטרטגית רבה לארצות הברית”, אמר מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקני לשעבר.

השתתפותו של מזכיר המדינה לשעבר של ארה”ב ב-AMIF היא סימן מובהק לכך שארה”ב מושקעת בשלום ובשגשוג של אזור הים התיכון. זהו גם חיזוק לפורום, שצפוי למשוך מספר רב של משתתפים ברמה גבוהה.

להלן חלק מהנושאים המרכזיים שצפויים לעלות לדיון ב-AMIF:

*הפוטנציאל לשיתוף פעולה כלכלי בין יוון, ישראל, קפריסין וארצות הברית.

*דרכים לחיזוק הביטחון והיציבות באזור הים התיכון.

*הסכמי אברהם והשפעתם על האזור.

*תפקידה של ארצות הברית באזור הים התיכון.

AMIF הוא אירוע חשוב במיוחד לאור התזמון לאחר ה UNGA ופגישת BRICS. אזור הים התיכון חשוף לאתגרים הולכים וגוברים, לרבות חוסר יציבות כלכלית, טלטלות פוליטיות ואיומים ביטחוניים. הפורום הוא מפגש חסר תקדים של דיאלוג חיובי ויזום לעידוד שיתוף פעולה בין מדינות האזור. דיוויד ששון, יו”ר ומארח פורום ההשקעות האמריקניות בים התיכון, מאמין שהפורום יכול גם לסייע בחיזוק השותפות בין ארה”ב לים התיכון.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version