חדשותעסקים

שותפות ביומיט ומכון וולקני מקימים מיזם משותף

איפישיאנט פרוטאין בע”מ שיעסוק בפיתוח, ייצור ושיווק בשר דג מתורבת

  • הטכנולוגיה מתבססת על מחקר של מכון וולקני בראשות ד”ר יעקב בירן וכוללת גם תכנית לפיתוח סרום חדשני, שלא מן החי, לשירות כלל תעשיית ריבוי התאים.
  • השליטה בחברה המשותפת תהא בידי שותפות ביומיט בע”מ שתהיה אחראית על פיתוחו העסקי של המיזם ועל מימון הפעילות.
  • איפישיאנט תעשה שימוש בידע שיפותח לטובת גידול בשר אמנון מתורבת בקנה מידה מסחרי וגידול בשר דג מתורבת ממיני דגים נוספים להרחבת סל המוצרים הניתנים לפיתוח.

שותפות ביומיט פודטק בע”מ, העוסקת בהשקעות בתחום הבשר התורבת ותחליפי הבשר, מודיעה על הקמת המיזם המשותף עם מכון וולקני, איפישיאנט פרוטאין בע”מ (E-FISHient Protein), אשר יעסוק בפיתוח, ייצור ושיווק בשר דג אמנון מתורבת שאינו על בסיס סרום שמקורו מן החי, שאף הוא מתוצרי המיזם המשותף ואשר פונה לשוק הצומח של ריבוי תאים במעבדה. 

שותפות ביומיט שתהיה בעלת השליטה במיזם ותחזיק 88% מהון המניות של איפישיאנט תהא אחראית על פיתוחו העסקי של המיזם ומימון פעילות איפישיאנט במהלך השנים הקרובות, כשמכון וולקני שיחזיק ב-10% ממניות איפישיאנט יקצה לחברה את השימוש במתקניו וצוות המו”פ. את החברה יוביל מנכ”ל שותפות ביומיט, ג’יל גמון והפיתוח בחברה יתבסס על צוות מדעי בראשות ד”ר קובי בירן, ראש מעבדת מחקר במכון וולקני, המתמחה בעריכה גנומית ובבקרה נאורואנדוקרינית של סטרס ומטבוליזם בדגי מאכל בדגש על דגי אמנון.  

הטכנולוגיה ויתרונות תחרותיים 

המחקר והפיתוח של איפישיאנט, ייצר בסיס ידע טכנולוגי הנוגע לבידוד תאים בעלי פוטנציאל התמיינות לתאי שריר, אחסונם לאורך זמן ויצירת בסיס ידע לטובת בניית מצע גידול מלאכותי לבשר דג מתורבת שאינו מצריך שימוש בסרום מן החי. הסרום עצמו הינו מוצר נוסף ומשמעותי אשר מכוון לשרת את כלל תעשיית גידול הבשר במעבדה אשר כיום נשענת על סרום עגלים על אף שלל הבעיות האתיות העולות מכך. 

החברה תפעל לכך שהידע שיירכש יהווה בסיס אפקטיבי לגידול בשר אמנון מתורבת בקנה מידה מסחרי, וכן יאפשר גידול בשר דג מתורבת ממיני דגים נוספים והרחבת סל המוצרים הניתנים לפיתוח. כמו כן כאמור, איפישיאנט תפעל ליצירת סרום מלאכותי שעשוי לאפשר מוצר נלווה בעל משמעות מסחרית רבת חשיבות עבור חברות נוספות בתעשיית הבשר המתורבת. בתום תקופת המחקר והפיתוח בכוונת החברה להשלים אפיון הליך ההתמיינות של תאי האמנון מתרבית ממוינת חלקית לסיב שריר בוגר בצלחת.

אמנון היאור (Niloticus Oreochromis) הנו אחד מהמינים המגודלים ביותר בחקלאות המים העולמית, שכן שוק היעד של דג זה הינו רחב, הן בתצורתו כדג שלם והן כ”פילה דג” ומכאן הפוטנציאל העסקי של פיתוח דג אמנון מתורבת. למעבדתו של ד”ר בירן ניסיון רב בביצוע אנליזות מולקולריות ועריכה גנומית הן בקווי תאים ממקור אמנון והן בדג השלם ובזיהוי מנגנוני בקרה אנדוקרינית על התפתחות השריר באמנון. 


ג’יל גמון מנכ”ל שותפות ביומיט: “אנו שמחים על ההסכם להקמת המיזם המשותף עם מכון וולקני שהנו המוסד הגדול בישראל העוסק במחקר חקלאי ונחשב לאחד מהמובילים מסוגו בעולם. ביומיט הופכת בכך לשותפות הראשונה בבורסת ת”א שהנה בעלת שליטה בחברה וזו שתוביל את המחקר והפיתוח של איפישיאנט לתוצרים בעלי משמעות רבה בתחום הפוד טק בישראל ומחוץ לה. אנו רואים בכך הזדמנות יוצאת דופן להשאת ערך למשקיעי השותפות ככל שנקדם את הפעילות העסקית ונגיע להישגים בפיתוח תאי דג מתורבת ומוצרים סופיים לתעשייה ולצרכנים.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן