חברת הקידוד הרפואי האוטונומי Nym גייסה 47 מיליון דולר בהובלת קרן PSG

NymHealth, Credit: Hagar Bader

חברת הסטארטאפ Nym, המפתחת פלטפורמה לקידוד רפואי אוטונומי, השלימה סבב גיוס בהיקף 47 מיליון דולר בהובלת קרן PSG, המשקיעה בחברות טכנולוגיה בצמיחה, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Google Ventures, Addition ו DLC. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-92 מיליון דולר.

המערכת של Nym מתחברת למערכות המידע בבתי חולים ומרפאות בארה”ב, מנתחת את המידע מהתיק הרפואי של המטופל, מבינה את הנרטיב הרפואי ומייצרת קודי חיוב לחברות הביטוח בצורה אוטומטית, ללא צורך במעורבות אנושית. מנוע הקידוד הרפואי האוטונומי משתמש בטכנולוגיות AI ו-Clinical Language Understanding (הבנת שפה קלינית), כדי לקרוא את התיק הרפואי ולבצע הקצאה מדויקת של קודים רפואיים. בנוסף, המנוע של נים מקשר את הקודים לתיק באופן שניתן להסבר וביקורת תוך עמידה מלאה בכללים הרגולטורים. התהליך האוטומטי מצמצם משמעותית את הנטל האדמיניסטרטיבי על בתי החולים ומאפשר להם להשקיע יותר במטופלים.

מערכת הבריאות האמריקאית משתמשת בכ-150 אלף קודים רפואיים שונים על מנת לייצג את המידע הרפואי בתיק, ולתקשר עם חברות הביטוח. קידוד תיק הוא משימה מורכבת אשר עשויה לקחת עד חצי שעה למקודד מיומן. על מנת לעמוד במשימה, מערכת הבריאות האמריקאית מעסיקה כמאתיים אלף מקודדים, חלקם הגדול במזרח הרחוק. מקודדים עוברים הכשרה ראשונית של מספר חודשים, ונדרשים להתעדכנות שוטפת בקודים חדשים. התהליך מועד לטעויות אנוש, תחלופה רבה וצורך בגיוס מתמיד של עובדים חדשים אשר גורמים לעיתים לעיכובים בהגשת החשבונות לחברות הביטוח וקבלת התשלומים. נכון ל-2022, העלויות המנהלתיות נאמדו ב-10% מההוצאה הכוללת על בריאות בארצות הברית, הרבה מעל הממוצע ב-OECD, ועם משמעות כספית של מאות מיליארדי דולרים בשנה. קידוד רפואי הוא חלק משמעותי מהוצאה זו.  

פלטפורמת Nym תומכת כיום בשש התמחויות בהן רפואה דחופה, רדיולוגיה, ניתוחי חוץ ומרפאות חוץ. החברה עיבדה למעלה מ-6 מיליון תיקים רפואיים בשנה החולפת עבור עשרות לקוחות הכוללים בתי חולים וקבוצות רופאים בארה”ב. השימוש בפלטפורמה הביא במקרים מאובחנים לשיפור דיוק הקידוד ליותר מ-95%, הפחתת העלויות עד 35% וכתוצאה מכך שיפור ההכנסות ב-5%, הפחתת שיעור דחיית התביעות והקטנת זמן הגשת החשבונות. Nym מעסיקה 84 עובדים בתל אביב ובניו יורק. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס מפתחים ואנשי מוצר והרחבת הפריסה בשוק האמריקאי.

אור פלס, מנכ”ל Nym: “אנחנו נלהבים לסייע למערכת הבריאות בארה”ב לפעול בצורה יעילה יותר. בעזרת צוות החברה שכולל רופאים, חוקרים, מהנדסים ומקודדים רפואיים, אנחנו ממוקדים בפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שיוצרת ערך עבור בתי החולים והמטופלים. Nym ממשיכה להרחיב את סל הפתרונות כדי לתמוך בתחומי טיפול חדשים. הניסיון העשיר של PSG בגידול של חברות בריאות דיגיטלית ו-AI יעזור לנו אסטרטגית .”

קרן PSG משקיעה בחברות טכנולוגיות ומלווה אותן בתהליך הצמיחה. הקרן, שהוקמה בשנת 2014 פועלת בארה”ב, אירופה וישראל, השקיעה עד כה ב-140 חברות וסייעה ל-500 רכישות של חברות נוספות. “קידוד רפואי מבוסס AI הוא העתיד של תעשיית הבריאות, בין היתר בשל המחסור המתמשך בכוח אדם והעלויות הגבוהות של התהליך הידני,” אמרה רותם שחם, מנהלת ב-PSG. “אנו מאמינים כי Nym עומדת לחזק את מעמדה כספקית קידוד רפואי אוטונומית מובילה ומועדפת בשל יכולתו של מנוע ה-AI שלה לשפר את הביצועים הפיננסיים של מוסדות הבריאות ולהשיג יעילות תפעולית תוך עמידה בתנאי הרגולציה, שמאפשרים בתורם לרופאים להתמקד בטיפול בחולים.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version