הגיוס החדש יאפשר לזנסיטי התומכת במאות רשויות ברחבי העולם, להשקיע ביכולות מתקדמות שמאשפרות להבין צרכים ורצונות של תושבים, ולעזור לרשויות לפעול על בסיסם
חברת זנסיטי, המפתחת ומנהלת את פלטפורמת שיתוף הציבור המובילה בעולם, אשר עובדת עם חמשת הערים הגדולות בארה״ב, מודיעה על גיוס הון בסך 40 מיליון דולר, בסיבוב מסדרה C שהובל על ידי קרן StepStone Group. בסיבוב השתתפה קרן TLV Partners, שהשקיעה בחברה גם בשלבים הקודמים. הוא מביא את סך מאז הקמת החברה ל-91 מיליון דולר, ומהווה עליית שווי משמעותית מהסיבוב הקודם.
המימון החדש יושקע בעיקר בפיתוח היכולות הטכנולוגיות של זנסיטי בתחום הבינה המלאכותית. שיפור השירות והכלים המוצעים לרשויות מקומות בארבעת היבשות בהן זנסיטי פועלת היום, וגיוס כוח אדם משמעותי במשרד בתל אביב בו מועסקים כ-70 מתוך 120 עובדים החברה.
אמון הציבור בשלטון המקומי הוא הבסיס ליכולת של גופים חשובים לבצע את עבודתם בתחומי החינוך, תרבות, תשתיות, בטחון האישי ועוד. בארה”ב מזה תקופה שחלה ירידה באמון, וכיום רק 1 מ-3 אמריקאים אומרים שהם מאמינים מאוד בשלטון המקומי שלהם. זנסיטי עוזרת לרשויות מקומיות לבנות מערכת אמון חזקה הרבה יותר עם הקהילות שהן משרתות, דרך גיבוש הבנה מעמיקה של הצרכים והרצונות של התושבים אותם הן משרתות, והיכולת לפעול אל מול הצרכים הללו. דרך שילוב של ניתוח רשתות חברתיות, הרצת סקרים מייצגים ברמה המקומית, והקמת אתרי שיתוף ציבור קלים לשימוש, החברה מאפשרת לרשויות באמת ״לשמוע״ מכל הקהילות המגוונות אותן הן משרתות.
חלק גדול מהפעילות של זנסיטי מתבסס על שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, והחברה בולטת בקידום שימוש אחראי ואיכותי בכלים הללו במגזר הציבורי. בשנת 2022 החברה אף נכללה ברשימה היוקרתית AI 100 של CB Insights, שבחרה את 100 החברות המובילות בתחום ה-AI, והייתה היחידה שנבחרה מתחום ה-Govtech, טכנולוגיה למגזר הציבורי.
יחד עם ההכרזה על הגיוס, זנסיטי גם משיקה כלי בשם ״Zencity AI Assistant״, המאפשר לבצע מגוון פעילויות שיתוף ציבור בצורה אוטומטית. כוללת יצירת סקרים ואתרי שיתוף ציבור, ניתוח נתונים, ויצירת דו”חות המערבים מידע ממקורות שונים. הכלי כרגע נמצא בשימוש בידי לקוחות נבחרים, וישוחרר לכלל לקוחות זנסיטי במהלך הקיץ.
״המשימה של זנסיטי היא לבנות אמון בין רשויות מקומיות לקהילות שהן משרתות, ושיתוף הפעולה החדש שלנו עם StepStone יאפשר לנו לקבוע סטנדרט חדש לאיך זה בא לידי ביטוי ברחבי העולם״ אמר איל פדר-לוי, מנכ״ל ומייסד-שותף בזנסיטי. ״ההתקדמות המדהימה בתחום ה-AI בשנה וחצי האחרונות מאפשרת לנו להגיע להרבה יותר אנשים עם חוויות מותאמות אישית, ולהפוך את המידע שלנו ליותר שימושי, ובכך לעזור לקהילות ברחבי העולם לשפר את איכות חייהן. אני גאה מאוד במה שהצוות שלנו עשה בשנה וחצי האחרונות, ובפרט בעבודה המדהימה של הצוות בישראל בתקופה המורכבת שאנחנו חווים, וגאה שאנחנו הולכים להרחיב את המשרד בארץ.״
״אנחנו מאמינים שזנסיטי יכולה להיות להוביל את הקטגוריה של שיתוף ציבור בשוק המגזר הציבורי הענק״ אמר ג׳ון אבירט, שותף בקרן StepStone Group. ״ערים כמו ניו יורק ולוס אנג׳לס כבר משתמשות בזנסיטי כדי לתמוך בצורך הבסיסי הזה, ואנחנו רואים הזדמנות גודלה לזנסיטי לעשות קונסולודיציה של השוק המבוזר הזה ולהחליף פתרונות קיימים ביכולות הדור-הבא של החברה בשנים הקרובות״.