חדשות

זינוק בהתעניינות זרה בהשקעות סיניות

מנכ”ל EBC Financial Group (UK) Ltd דיוויד בארט חולק תובנות בפורום יי קאי (Yi Cai)

דיוויד בארט, מנכ”ל EBC Financial Group (UK) Ltd, היה אחד הדוברים בפורום האסטרטגיה הראשי של Yi Cai בנושא הזדמנויות השקעה סיניות.

דיוויד בארט, מנכ”ל EBC Financial Group (UK) Ltd, חלק תובנות ב- Yi Cai על הזינוק בהתעניינות זרה בהשקעות סיניות. הוא בוחן את הגורמים המניעים משקיעים גדולים לשווקים הסיניים ומציע את השקפתו על הצמיחה העתידית שלהם.

דיוויד בארט (David Barrett), מנכ”ל EBC Financial Group (UK) Ltd, שיתף לאחרונה את תובנותיו על העניין הגובר בהשקעות סיניות במהלך ראיון עומק ב- Yi Cai  (יי קאי). בארט בחן את הגורמים המניעים משקיעים גדולים לעבר השווקים הסיניים והציע את השקפתו על עתיד ההשקעות הללו.

זינוק בריבית הזרה

בחודשים האחרונים חלה עלייה ניכרת בהתעניינות הזרה במניות סיניות, בהובלת משקיעים בעלי פרופיל גבוה. מייקל ברי  (Michael Burry), הידוע בתחזיותיו במהלך “השורט הגדול”, הגדיל משמעותית את השקעותיו ב- JD.com ועליבאבא. באופן דומה, קרן הגידור של דיוויד טפר (David Tepper ) השקיעה רבות בטכנולוגיה ובשווקים סיניים. העניין הגובר בא לידי ביטוי בביצועי מדד נאסד”ק Golden Dragon China, שזינק ב-14.86% בין ה-22 באפריל ל-3 במאי, והשיג את העלייה הדו-שבועית הגדולה ביותר שלו מאז ינואר 2023. ב-16 במאי נסגר המדד בעלייה של 2.49%, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2023.

בארט מייחס את העניין המחודש הזה לערך היחסי שמציעים השווקים הסיניים. “המדדים הסיניים נאבקו מאז הנפילה בהובלת הנדל”ן ב-2021, מה שגרם לירידה משמעותית בהשקעות זרות ישירות ובאמון המקומי. עם זאת, זה הוביל לפערי תמחור קיצוניים, מה שהופך את המניות הסיניות לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים ממוקדי ערך”, הסביר בארט. “משקיעים כמו ברי וטפר ידועים במיקוד האסטרטגי שלהם בתיקי השקעות בעלי ריכוזיות גבוהה, וההשקעות המשמעותיות שלהם בחברות סיניות מאותתות על אמון חזק באפסייד הפוטנציאלי של שווקים אלה”.

הסיכויים העתידיים של השקעות סיניות

במבט קדימה, בארט נותר אופטימי לגבי המשך הצמיחה של השווקים הסיניים. “ישנם מספר אינדיקטורים המצביעים על כך שהממשלה הסינית נוקטת צעדים יעילים כדי לעודד צמיחה כלכלית ולהחזיר את אמון השוק”, ציין בארט. “המאמצים לתמוך באזורים פגיעים בכלכלה, לעודד השקעות מקומיות ולייצב את הנוף הפיננסי מתחילים להראות תוצאות חיוביות”.

הוא הדגיש את תפקידה המכריע של מדיניות הפנים בשמירה על צמיחה זו. “מדיניות שמטרתה להפחית סיכונים הקשורים לרכוש, לתמוך בתעשיית המוליכים למחצה ולעודד חברות בבעלות המדינה לחזק את מעמדן הפיננסי היא חיונית. בנוסף, יוזמות להגדלת תשלומי הדיבידנד בקרב חברות סיניות עשויות למשוך יותר משקיעים זרים המחפשים תשואה בסביבת ריבית גבוהה יותר”.

מגזרים מבטיחים והקצאת נכסים גלובלית

בארט הדגיש את מגזר הטכנולוגיה כתחום מפתח להשקעות בשוקי ההון הסינים ובהונג קונג. “חברות טכנולוגיה סיניות נמצאות בחזית החדשנות, ועם גיבוי ממשלתי משמעותי, הן ממוצבות היטב לנווט באתגרים גלובליים”, אמרה בארט. “לדוגמה, אם סין מתמודדת עם רוחות נגדיות ברכישת מוליכים למחצה, יש לה את היכולת לפתח מוליכים למחצה משלה. בהתחשב בשולי הרווח המרשימים שנראו בחברות כמו NVIDIA, יש תמריץ חזק לחברות סיניות לייצר שבבים תחרותיים וזולים יותר. עם תמיכה והשקעה ממשלתית משמעותית, החוסן ופוטנציאל הצמיחה במגזר זה ניכרים”.

הוא גם זיהה את תעשיית הרכב החשמלי (EV) כמגזר מבטיח. “כלי רכב חשמליים כנושא תופס הרבה סנטימטרים של טורים לאחרונה”, ציין בארט. “עם זאת, לא ברור כמה טוב יתפקדו מותגים מערביים בסין, ולהפך, איך מותגים סיניים יסתדרו בשוק העולמי. למרות אתגרים אלה, הטכנולוגיה הסינית נותרה בחוד החנית, וכל התקדמות, במיוחד על רקע מתחים גיאופוליטיים, צפויה לחזק את ההשקעות המקומיות. התמקדות מוגברת זו בחדשנות ופיתוח מקומיים תשפר את סיכויי הצמיחה של התעשייה”.

מנקודת מבט גלובלית, בארט מייעץ על אסטרטגיית הקצאת נכסים מגוונת, ומזהיר מפני הסתמכות יתר על מניות אמריקאיות. “בעוד שהשווקים בארה”ב חוו צמיחה משמעותית, חיוני לשקול הזדמנויות במקומות אחרים, כמו בסין, שם הערכות השווי משכנעות”, הסביר. “לאור הזינוק האחרון במניות בארה”ב, יש צורך להיות זהירים ולגוון. סחורות כמו זהב נשארות אטרקטיביות כמאגר ערך וכגידור מפני אי-ודאות כלכלית וגיאופוליטית. ככל שהבנקים המרכזיים ממשיכים לנהל את הנזילות והריבית, שמירה על תיק מאוזן הכולל נכסים בינלאומיים וסחורות מוחשיות המוערכים בחסר עשויה לספק יציבות ופוטנציאל צמיחה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן