הפסד לא מקובע, הרוצח השקט של הקריפטוגרפיה, מאיים על עקרונות הליבה של Bancor: DeFi

Bancor

אחת היוצרות המקוריות של DeFi שואפת לתקן את אחת הבעיות הדוחקות ביותר בתעשייה.

כאשר Bancor השיקה את מאגר ה-DeFi הנזיל הראשון אי פעם ב-2017, מייסדי הפרויקט ראו פגם טרגי בהמצאה שלהם: שכאשר אסימון עולה במחיר, משקיעים נוטים להפסיד כסף, ובמהירות. הנושא, המכונה “הפסד לא מקובע”, גורם להפסדי מיליארדים ברווחי קריפטוגרפיה בכל שנה. כיום מושפעים ממנו יותר מ-20 מיליארד דולר המוחזקים במאגרי נזילות.

Bancor פרסמה פתרון בסוף 2020 שמגן באופן מלא על המשתמשים מפני אובדן ארעי על ידי הבטחת הסיכון ברמת הפרוטוקול. כעת, שנה לאחר מכן, ועם יותר מ-200 מיליון דולר שהרוויחו מפקידי בנקור בעשרת החודשים האחרונים, הפרויקט מתכונן לשחרור גרסת הפרוטוקול השלישית שלו. כמו קודמו, Bancor V3 יגן באופן מלא על המשתמשים מפני סיכון שמאיים לערער את עקרונות הליבה של DeFi.

הפסד לא מקובע (Impermanent Loss) הוא הסיכון שספקי נזילות לוקחים בתמורה לעמלות שהם מרוויחים במאגרי נזילות. אם ההפסד הזה חורג מהעמלות שהרוויח משתמש כאשר הוא פורש מהמאגר, זה אומר שהוא ספג תשואה שלילית בהשוואה לעצם החזקת האסימונים בארנק שלו, מחוץ למאגר הנזילות.

“בשל האופי המורכב של הפסד לא מקובע, רק קומץ קטן מהמשתמשים הפעילים והמתוחכמים ביותר מסוגלים להתגונן בצורה מהימנה מפני הסיכון ולמזער את השפעתו על רווחי ה-DeFiשלהם”, אמר נייט הינדמן, ראש תחום צמיחה ב-Bancor.

“אם השתתפות במאגרי נזילות רווחית רק עבור המשתמשים המתקדמים ביותר, הנזילות צפויה להתרכז בידיים של הרבה פחות שחקנים, מה שמפחית את ההתנגדות של DeFi לצנזורה ולמניפולציות”, אמר הינדמן.

מחקר שנערך לאחרונה על הפסד לא מקובע בידי חברת ייעוץ הקריפטוגרפיה Topaze Blue מצא שכ-50% מהמשתמשים המשקיעים את האסימונים שלהם ב-Uniswap V3 סובלים מתשואות שליליות. במאגרים מסוימים, אחוז המשתמשים שהפסידו יותר מהפסד לא מקובע ממה שהרוויחו בעמלות מסחר הגיע עד 70-75%.

הפסד בלתי קבוע ידוע בתור הרוצח השקט בתעשייה, מכיוון שקשה למשתמשים להבחין בו. הערך של האחזקות של משתמש במאגר נזילות עשוי לעלות אם האסימונים שהעביר למאגר יעלו במחיר, וזה ייצור אשליה של רווחים. עם זאת, בהשוואה לקנייה והחזקה של הנכסים המוחזקים בסכומים שהושקעו, ייתכן שהמשתמש עדיין יספוג הפסדים.

כדי לשפוך אור נוסף על הנושא, Bancor ו-APY Vision, ספקית אנליטיקה לתחום ה-DeFi, חברו לאחרונה להשקת il.wtf. האתר מאפשר למשתמשים להזין את כתובת ארנק האת’ריום שלהם ולראות כמה הפסד לא מקובע מצטבר הם סבלו במהלך חייהם, ובאילו מאגרים הם ספגו את הפגיעה הרבה ביותר. משתמשים שישתפו את ההפסד הלא מקובע שלהם בטוויטר עם ההאשטאג #BancorBailouts יזכו לקבל פיצוי בסך 1,000 דולר. באחד הפוסטים שנחשף לאחרונה דווח על הפסד של 400,585 דולר ממתן נזילות ל-27 מאגרים.

הדחף לחשוף את המשתמשים לסכנות של הפסד לא מקובע, והסיכון שהוא מהווה לשוקי הנזילות המבוזרים,  מגיע כאשר Bancor מתכוננת לשחרר את ה-V3 הקרוב שלה. התורמים המרכזיים יגלו את התכונות העיקריות בשידור חי של YouTube ב-29 בנובמבר בשעה 20:30 EST.

“Bancor V3 נועד להפוך מימון מבוזר לפשוט ובטוח ככל האפשר עבור משתמשים יומיומיים”, אמר הינדמן. “הנשמה של DeFi על הפרק. עלינו למנוע מ-DeFi להפוך למגרש משחקים לעשירים ומחוברים כדי להפיק ערך מפרוטוקולים ולהפיל הפסדים על כל השאר – וזה מתחיל בתיקון מאגרי הנזילות”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version