חדשות

הסטארטאפ הישראלי Better Juice קיבל אישור GRAS Panel Self Affirmation

Better Juice, מחממת הפודטק – The Kitchen של שטראוס, נכנס לשוק האמריקאי וקיבל את אישור ה-GRAS Panel Self Affirmation שהטכנולוגיה בטוחה לשימוש

הסטארטאפ הייחודי Better Juice, המציע טכנולוגיה חדשנית להפחתה של עד 80% של כל סוגי הסוכרים, ממגוון רחב של מוצרים מבוססי פרי, השלים את תהליך מעמדGRAS – (Generally Recognized as Safe) המאשר את הטכנולוגיה עליה מבוסס הסטרטאפ כבטוחה לשימוש, ובכפוף לסטנדרטים של ה- FDA.

קביעת התקן GRAS מבוססת על בחינה מדוקדקת של מספר מומחים בעלי הכשרה וניסיון, הקובעים את מידת הבטיחות של מרכיבי מזון, במיוחד כשמדובר בשימוש בטכנולוגיות אנזימטיות חדשות לשינוי פרופיל הסוכר של מיצים. התקן מאשר את השימוש בטכנולוגית הפחתת הסוכרים בכלל מיצי הפירות המרוכזים והחומרים המכילים כל סוג של תרכיז מיץ או מחית – גם את המוצר הסופי וגם בתהליך עצמו.

גלי ירום, מנכ”לית ומייסדת שותפה של Better Juice: “השלמת תהליך האישור כמוצר GRAS היא אבן דרך משמעותית עבור Better Juice, שכן היא מעניקה לנו גושפנקא מבוססת לכך שהטכנולוגיה שלנו, המפחיתה את תכולת הסוכר עד 80%, הינה בטוחה ויעילה. תו תקן זה יאפשר לנו להרחיב את הפעילות שלנו ולעזור למספר רב של יצרני מזון לייצר מגוון מוצרים בריאים יותר המכילים פחות סוכר, ושהדרישה להם הולכת וגוברת מצד הצרכנים”.

הסטרטאפ הישראלי שהוקם בחממת הפודטק The Kitchen של שטראוס, פיתח טכנולוגיה ייחודית באמצעותה ניתן להפחית את הסוכר האנזימטי במוצרי מזון ומשקאות המבוססים על פירות, זאת לצד שמירה על כל “הרכיבים הטובים” הקיימים באופן טבעי במיץ או במחית פירות. הטכנולוגיה החדשנית שפיתחה החברה, שומרת על הרכיבים הבריאים שבפרי הטבעי כמו ויטמין C, מינרלים, חומצות אורגניות וסיבים לאורך כל התהליך. משמעות הדבר, היא שהצרכנים יוכלו ליהנות מהיתרונות של מוצרי פירות עם פחות סוכר וזאת מבלי להתפשר על רכיבי התזונה החיוניים שהופכים את הפירות לבעלי ערך רב.

העצמה של חברות מזון

כעת, כשאושר כ GRAS הטכנולוגיה של Better Juice,  היכולת של יצרני המזון להביא לשוק חומרים מזינים יותר הופכת רחבה ומגוונת. הפחתת הסוכרים הדרמטית ממוצרי המזון והמשקאות השונים (עד 80 %), מהווים פתח לייצור מוצרי תווית נקיה (clean-label) שיחשבו בריאים יותר, מה שעומד בקנה אחד עם הדרישה הגוברת מצד צרכנים למוצרים מופחתי סוכר.

עמידה בביקוש הגובר להפחתת סוכר

השוק הגלובלי של מזון ומשקאות מופחתי סוכר צפוי להגיע ל-79.5 מיליארד דולר עד 2028, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 8.5% מ-2021 עד 2028 (על פי דו”ח של Grand View Research). צמיחה זו מונעת על ידי המודעות הגוברת של צרכנים לסיכונים הבריאותיים הקשורים לצריכת סוכר מופרזת, כגון השמנת יתר, מחלות לב, סוכרת ובעיות עור. הטכנולוגיה של Better Juice, העומדת בתנאי GRAS, מסתמנת היטב כפתרון משמעותי אשר בזכותו יוכלו יצרנים לעמוד בביקוש הגובר למוצרים בריאים יותר המכילים פחות סוכר.

תהליך אנזימטי חדשני וטכנולוגיה מוגנת בפטנט

תהליך ההמרה של Better Juice, אשר נחשב ידידותי לסביבה ועומד בתנאי ‘תווית נקייה’, משתמש באנזימים טבעיים שאינם מהונדסים גנטית, זאת על מנת להפחית סוכר פירות על ידי הפיכתו לסיבים תזונתיים ולסוכרים בלתי ניתנים לעיכול. הטכנולוגיה החדשנית, ניתנת לשילוב בקלות כשלב פשוט בתהליך הייצור, מה שהופך אותו לנגיש וניתן להתאמה לכל יצרן מזון ומשקאות.

Better Juice, רשמה פטנטים על הטכנולוגיה שלה בארצות הברית, אירופה, ברזיל, מקסיקו, יפן, אוסטרליה, קוריאה וישראל. כמו כן, החברה הגישה לאחרונה בקשה ל-PCT (אמנת שיתוף פעולה לפטנטים) עבור שני פטנטים נוספים, ובכך חיזקה את מעמדה כמובילה בפתרונות להפחתת סוכר.

חיזוק הצוות עם יציאת הטכנולוגיה לשוק

בעוד הטכנולוגיה החדשנית של Better Juice להפחתת סוכר מתקרבת לשלב ההשקה, החברה מחזקת את צוות ההנהלה שלה על ידי הגיוס של Colm O’Gorman כסמנכ”ל מכירות באפריל 2024. Colm, מביא ניסיון רב מתפקידיו הקודמים בתחומי החדשנות, הנדסת תהליכים, תכנון מערכות ייצור ומכירות, כולל למעלה מעשר שנים עם קבוצתGEA, איתה Better Juice שיתפה פעולה כדי להביא את הטכנולוגיה לתעשיית המזון והמשקאות, לרבות כיועץ בכיר ב- Sagentia Innovation וראש מחלקת מכירות במרכז הטכנולוגי הגלובלי, כאשר הוא התמקד במשקאות לא אלכוהוליים בקבוצת GEA.

Better Juice עבדה לאחרונה גם עם NutraSteward, חברת ייעוץ מובילה בתחום המדע והרגולציה, כדי להבטיח הגנה על הקניין הרוחני שלה ועמידה ברגולציה לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר. המומחיות של NutraSteward מסייעת ל- Better Juice להשיג את כל האישורים מראש לפני היציאה לשוק ולהגן על הטכנולוגיה החדשנית שלה להפחתת סוכר. שיתוף הפעולה הזה מדגיש את המחויבות של Better Juice לספק פתרון בטוח, יעיל ומתאים לתעשיית המזון והמשקאות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן