המשלוחים של מארזי סוללות לרכב חשמלי יגיעו ל-30 מיליון בשנת 2027

juniper logo

צמיחה של 190% במשלוחים הגלובליים משקפת שינוי מהיר בשוק הנייד

מחקר חדש של Juniper Research מצא שנפח משלוחי מארזי הסוללות לרכב חשמלי יגיע ל-30 מיליון בשנת 2027, עלייה מ-10 מיליון בלבד ב-2022. המחקר זיהה ירידה בעלויות הרכב, שלעיתים קרובות נגרמות ישירות באמצעות סובסידיות ממשלתיות, והגברת המודעות להשפעה הסביבתית של שירותי ניידות קיימים כמניעים המרכזיים מאחורי הצמיחה בייצור הסוללות לרכב חשמלי.

הצמיחה בפלח השוק של הרכבים המסחריים תהיה הגדולה ביותר

המחקר צופה כי הצמיחה החזקה ביותר תהיה במגזר המסחרי, כאשר משלוחי הסוללות לרכבים חשמליים מסחריים יגדלו מ-1.4 מיליון ב-2022 ליותר מ-7 מיליון עד 2027. חשמול המוני של ציי כלי רכב נדרש כדי לעמוד ביעדי הקטנת פליטת הפחמן של החברות, והוא יניע השקעות ארגוניות ברכבים חשמליים. זה בתורו יספק הזדמנות ליצרנים לפתח סוללות המיועדות לתרחישי שימוש מסחרי עתיר אנרגיה.

דמלה סאט, ממחברי המחקר, הסבירה: “פיתוח כלי רכב לטווח ארוך יותר על ידי מינוף מארזי סוללות עם קיבולת גבוהה יותר יהיה קריטי לעמידה בציפיות המטפחות חשמול רכבים מסחריים, אך זה ידרוש השקעה נרחבת לפיתוח טכנולוגיות חדשות של מארזי סוללות”.

טכנולוגיות חדשות הן המפתח לשחרור הפוטנציאל של הרכב החשמלי

לפי המחקר, כדי שכלי רכב חשמליים יגיעו למעמד של אימוץ מסיבי עבור תרחישי שימוש מסחרי, כולל שינוע סחורות כבדות והובלת נוסעים, יש צורך בהרחבת הייצור של טכנולוגיות סוללה חדשות. זה כולל סוללות מצד מוצק ותערובות כימיות חדשות.

הנושא הדחוף ביותר העומד בפני אימוץ מסיבי של רכבים חשמליים הוא מינרלים נדירים שנמצאים באדמה ונדרשים בייצור סוללות, כולל קובלט, שקשה להשיגו, מבחינת עלות וגם מבחינת האתיקה סביב הרכש. בהתאם לכך, המחקר ממליץ ליצרנים לעבור במהירות לטכנולוגיות חדשות עם קיבולת גבוהה יותר, כולל סוללות מצב מוצק, כדי לאפשר שימוש בתרחישים עתירי אנרגיה. עם זאת, הדו”ח מזהיר ששינויים בטכנולוגיות חייבים להמשיך לתת עדיפות ליעדי הקיימות שעליהם מבוסס החשמול.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version