החלת תו ירוק למחוסנים בשלישית בלבד החל מה-1/10/21 בענף חדרי הכושר

קרן שתוי, מנכ״לית קבוצת הולמס פלייס, צילום: יוני רייף

פגיעה קשה בבריאות הציבור ואובדן אמון הציבור

אני קוראת לכם להחיל את התו הירוק למחוסנים בשלישית באופן הדרגתי ובשלבים לאורך החודשים הקרובים, כדי לאפשר לציבור להיערך ולהתחסן מבלי לאבד את אמונו.

מכובדיי כולם,

במשבר הקורונה בשנה וחצי האחרונות נאלצו מועדוני הכושר לסגור את שעריהם לפרקי זמן ארוכים, דבר אשר הוביל לפגיעה קשה בבריאות הציבור הישראלי – ברמה הפיזית והנפשית. יתרה מכך, מחקרים רבים הוכיחו עד כמה התרומה של מועדוני הכושר למערכת הבריאות היא קריטית ומשרד הבריאות הכיר בחיוניות הענף בשמירה על בריאותם של הישראלים.

בעקבות המגיפה, ולנוכח המגבלות השונות שהוטלו על-ידי ממשלת ישראל, נאלצו מועדוני הכושר לסגור את שעריהם לא פעם וכן לפעול תחת מגבלות כאלו ואחרות אשר הסבו (ועודם מסבים) נזק כלכלי כבד לענף כולו.

על אף האמור, מועדוני הכושר ברחבי הארץ “נכנסו תחת האלונקה” ופעלו כמיטב יכולתם לסייע למדינת ישראל בהתמודדות עם המגיפה. בתוך כך, מועדוני הכושר הפעילו מדיניות סניטרית והיגיינית קפדנית לשמירה על קהל לקוחותיהם, ופעלו לעמידה בכללי הריחוק החברתי לצורך מיגור המגיפה.

החלת התו הירוק רק לאנשים שהתחסנו בשלישית בלבד והחלתו באופן מלא מתאריך ה-1/10/21 הינו מהלך אשר יפגע קשות בבריאות הציבור היות ונכון לתאריך זה קרוב ל-50% מחברי מועדוני הכושר ברחבי הארץ לא יוכלו להתאמן.

אין כל הגיון להחיל כבר עתה את התו הירוק באופן מלא, רק למחוסנים בשלישית – השלמת החיסון במנה השלישית לוקחת זמן, חלון ההזדמנויות לאוכלוסיה הצעירה בעיקרה קטן במיוחד לאור החגים ויקח זמן עד שאחוזים גבוהים מהאוכלוסיה יקבלו את המנה השלישית.

אם תקבלו החלטה גורפת ומידית להחיל חיסון שלישי כתנאי כניסה לחדרי כושר, אתם תאבדו את אמון הציבור שרץ להתחסן בפעם הראשונה כפי שביקשתם. הלחץ ייצור תופעה הפוכה של איבוד האמון במקום עידוד להתחסן.

לאור זאת, אני קוראת לכבוד ראש הממשלה, שר הבריאות ומנכ”ל משרד הבריאות, אפשרו לנו להתארגן בצורה ראויה לתו הירוק במתכונתו הנוכחית ומנעו את קריסתו הכלכלית של ענף חדרי הכושר. אנו בעד התו הירוק במתכונתו הנוכחית, רק זקוקים לזמן היערכות סביר לקראתו. 

אני קוראת לכם להחיל את התו הירוק למחוסנים בשלישית באופן הדרגתי ובשלבים, כך שהחל מה-1/11/21 התו הירוק יהיה למחוסנים בשלישית מגיל 60 ומעלה, מה-1/12/21 התו הירוק יהיה למחוסנים בשלישית מגיל 50 ומעלה, מה-1/1/22 התו הירוק יהיה למחוסנים בשלישית מגיל 40 ומעלה, מה-1/2/22 הירוק יהיה למחוסנים בשלישית מגיל 30 ומעלה והחל מה-1 למרץ 2022 לכלל האוכלוסיה.

מכאן פנייתי זו, הנובעת ממצוקה של ממש, במסגרתה אני מבקשת שתיקבע פגישה בהקדם האפשרי יחד עם ראשי ענף הכושר בישראל כנציגת מועדוני הכושר, על מנת לדון על הדרך הנכונה – בריאותית וכלכלית, להחיל את התו הירוק למחוסנים בשלישית בלבד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version