בחורשת הצנחנים נחל שורק, כבר ביקרתם?

קרדיט: רשות מקרקעי ישראל

פינת חמד אשר עברה שיקום, פיתוח שבילים והנגשה למטיילים במימון רשות מקרקעי ישראל

במסגרת פרויקט שיקום אקולוגי והנגשה לרווחת הציבור של החורשה,  במימון רשות מקרקעי ישראל   טופחה פינת חמד בסמוך לנחל שורק שנועדה למשפחות ולקבוצות 

חורשת הצנחנים נחל שורק, היא חורשת אקליפטוסים שניטעה בשנות ה-50 לאחר קום המדינה והיא מהווה חלק בלתי נפרד מחולות מישור החוף. חלק מאימוני הצניחה של יחידת הצנחנים של צה”ל נערכים מדרום לחורשה ועל כן קיבלה את שמה, כיעד בו נפגשים חיילי הצנחנים עם בני משפחותיהם.  החורשה סמוכה לגן הלאומי שפך נחל שורק שמהווה אף הוא אתר משיכה למטיילים.

בשמורה בוצעו  במימון רשות מקרקעי ישראל  פעולות שיקום הנגשה  וניקיון שמטרתם בין היתר הגנה על חיות הבר, הנגשת המתחם והסדרת החורשה לטובת הציבור באמצעות שבילים ורחבות למעבר נוח, והסדרת חניון מבקרים, הצבת שולחנות לפיקניק ומנוחה ותיחום מוקדי פעילות למטיילים וקבוצות המבקרים בפארק, כל אלה חיזקו את אטרקטיביות האתר למטיילים.

מנהל רשות מקרקעי ישראל ויו”ר הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, יעקב  קוינט אומר, “עבודות השיקום, הפיתוח וההנגשה באזור הן פרויקט נוסף בו אנו רואים ערך מרכזי בשימור והנגשת אתרי טבע, מורשת וסביבה עבור הציבור. בתכנון, הושקעו ראיה אקולוגית סביבתית מתקדמת ועתידית לטובת החי והצומח וכן לטובת הציבור והדורות הבאים שייהנו מפירות הפרויקט, מחורשה מסודרת ושיקום הסביבה בסמוך למקום המפגש של החיילים ובני משפחותיהם.”  
רשמו בWase “חורשת הצנחנים”.

קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל

הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל פועלת אל מול משרדי ממשלה, רשויות סטטוטוריות, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וגופים נוספים, לתמיכה בפרויקטים בשטחים הפתוחים ולשימורם. רשות מקרקעי ישראל  מקצה מידי שנה עשרות מיליוני שקלים לסיוע במימון פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של השטחים הפתוחים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version