על פי הנתונים העדכניים של OAG, מסלול הטיסה בין הונג קונג לטייפה היה העמוס ביותר
אזור דרום מזרח אסיה שולט שוב בדירוג השנתי
ממצאים עיקריים:
- גידול של 48% בקיבולת הטיסות בין הונג קונג (HKG) לטייפה (TPE) במונחים של שנה אחר שנה.
- שבעה מתוך עשרת מסלולי הטיסה הבינלאומיים העמוסים ביותר הנם באזור דרום מזרח אסיה.
- מסלול הטיסה המקומי העמוס ביותר הוא בין ג’ג’ו (CJU) לסיאול גימפו (GMP), 14 מיליון מושבים.
- מסלול הטיסה בין ניו יורק (JFK) ללונדון הית’רו (LHR) הוא המסלול הבינלאומי העשירי הדירוג, עם 4.0 מיליון מושבים.
OAG, פלטפורמת הנתונים המובילה בתעשיית הנסיעות הבינלאומיות, חשפה היום את הנתונים לגבי מסלולי הטיסה העמוסים ביותר בעולם לשנת 2024. ניתוח הנתונים מופעל באמצעות הנתונים של OAG לגבי לוחות הזמנים של חברות תעופה גלובליות ומעניק סקירה כוללת של ביצועי המסלולים ומגמות בענף, הן ברמה בינלאומית והן ברמה מקומית.
אזור דרום מזרח אסיה שולט שוב בדירוג השנתי, עם שבעה מתוך עשרת המסלולים הבינלאומיים העמוסים ביותר ועם תשעה מתוך עשרת המסלולים המקומיים העמוסים ביותר. המסלול הבינלאומי העמוס ביותר בשנת 2024 ואחד מעשרת מסלולי הטיסה עם הצמיחה הגבוהה ביותר הוא הונג קונג (HKG) לטייפה (TPE), עם 6.8 מיליון מושבים וגידול של 48% בקיבולת המושבים בין השנים 2023 ל-2024 – זינוק מהמקום השלישי בדירוג של השנה שעברה למקום הראשון בדירוג השנה.
קהיר (CAI) לג’דה (JED) ניצב במקום השני ברשימה עם 5.5 מיליון מושבים, אחד משני מסלולי טיסה שפועלים במזרח התיכון אשר נכנסו לרשימת עשרת מסלולי הטיסה המובילים מאז שנת 2019. מסלול הטיסה מקהיר לג’דה צמח בשיעור של 68% במהלך חמש השנים האחרונות, בעוד שמסלול הטיסה בין דובאי (DBX) לריאד (RUH) ניצב המקום השישי ברשימה עם 4.3 מיליון מושבים וגידול בשיעור של 37% בקיבולת המושבים מאז שנת 2019.
מסלולי טיסה בינלאומיים נוספים שהציגו גידול מרשים במונחים של שנה אחר שנה הם סיאול אינצ’און (INC) לטוקיו נאריטה (NRT), זינוק ממקום חמישי למקום שלישי השנה, עם גידול בשיעור של 30% בקיבולת המושבים וכן מסלול הטיסה בין בנגקוק (BKK) להונג קונג (HKG), שנכנס למקום השביעי ברשימה – זינוק מהמקום ה-11 ברשימה של שנת 2023.
מסלול הטיסה מניו יורק (JFK) ללונדון הית’רו (LHR) מגיע למקום הראשון ברשימת מסלולי הטיסה העמוסים ביותר באירופה ודרום אמריקה. מסלול הטיסה בין קהיר (CAI) לג’דה (JED) הוא מסלול הטיסה הבינלאומי המוביל באפריקה ובמזרח התיכון ואילו מסלול הטיסהבין אורלנדו (MCO) לסן חואן (SJU) הוא מסלול הטיסה הביהלאומי המוביל באזור אמריקה הלטינית.
ג’ון גרנט, האנליסט הראשי של OGA, מגיב: “בעוד שאזור ASPAC קרוב מאוד להתאוששות מלאה, נתיבי הטיסה העמוסים ביותר מתרכזים במרכזים הראשיים המוכרים בהונג קונג, סיאול אינצ’און וסינגפור, בעוד שתמהיל ההיצע עבור המסלולים האלה משתנה, כאשר ענף חברות התעופה המציעות טיסות זולות (‘לואו קוסט’) ממשיך לצמוח בשיעור מהיר יותר בהשוואה לחברות תעופה מסורתיות.
אחד הפיתוחים המעניינים ביותר הוא הצמיחה באזור המזרח התיכון, עם דגש על ערב הסעודית, בה הפרויקט Vision 2030 ממשיך להגדיל את הביקוש, הן מהמגזר העסקי והן ממגזר התיירות”.