חדשות

TransPod משיקה את השלב הבא בפיתוח של התחבורה התחתית המהירה בקנדה

TransPod משיגה ציון דרך קריטי בתעשייה, והופכת לחברת התחבורה באמצעות צינורות הראשונה שמאשרת מימון לפרויקט תשתית בהיקף מיליארדי דולרים

Broughton Capital Group, בשיתוף עם CERIECO, פרסמו את התנאים למתן הסדר מימון ו-Master EPC משולב בשיעור 550 מיליון דולר, שיכלול מעורבות משמעותית מצד קבלנים קנדיים, כדי להאיץ את הפיתוח של קו ה-TransPod בין אדמונטון לקלגרי ולהניע צמיחה כלכלית באזור

TransPod , הסטארט-אפ הבונה את TransPod Line – מערכת תחבורה מהירה במיוחד, המביאה שינוי ומגדירה מחדש את התחבורה המסחרית – הכריזה על השלב הבא בפרויקט התשתית בהיקף מיליארדי דולרים באלברטה, קנדה. Broughton Capital Group (״BCG״), בשיתוף פעולה עם China-East Resources Import & Export Co (״CERIECO״), הסכימו באופן עקרוני לספק מימון משולב של 550 מיליון דולר אמריקאי, יחד עם Master EPC בהתאמה, להאצת הפיתוח של TransPod Line בין אדמונטון לקלגרי ולהנעת הצמיחה הכלכלית באזור. מחקר היתכנות שפורסם כבר על TransPod Line אישר שפרויקט התחבורה המהיר הזה ייצור עד 140,000 מקומות עבודה ויוסיף 19.2 מיליארד דולר לתמ”ג של האזור לאורך כל הבנייה, והסדר ה-Master EPC צפוי להיות כרוך בתרומה משמעותית מצד קבלנים קנדיים.

“כחברה הראשונה והיחידה שאישרה מימון כזה לפרויקט תשתית תחבורה באמצעות צינורות בשווי מיליארדי דולרים, TransPod גאה במחויבותה להניע צמיחה באלברטה באמצעות חדשנות ושותפות אמיתית”, אמר סבסטיאן גנדרון, מייסד שותף ומנכ”ל TransPod. “הבנייה והתפעול של TransPod Line יסייעו לתושבי אלברטה אלברטה לנוע בקלות, ליצור מקומות עבודה חדשים ולהקל על ההשקעה באזור. עם אמון המשקיעים שלנו ושל ממשלת אלברטה, אנו נגשים חזון משותף של כלכלה מתקדמת, ברת קיימא וצומחת”.

נקודות עיקריות ממחקר ההיתכנות של Alberta TransPod  כוללות את הדברים הבאים:

*צמיחה כלכלית משמעותית: Transpod Line באלברטה יוסיף 19.2 מיליארד דולר (או 6.25%) לתמ”ג של המחוז עד שנת 2030.

*גידול משמעותי בתעסוקה: פרויקט תשתית ה-TransPod באלברטה ייצור 15,600 מקומות עבודה בשנה, ובסך הכל 140,000 מקומות עבודה במהלך תשע שנים.

*עלות זמינה ומשופרת לנוסעים: הנסיעה ב-TransPod תיקח 45 דקות מקלגרי לאדמונטון, בעלות כרטיס משוערת של 90 דולר קנדי, בהשוואה ליותר משלוש שעות נסיעה או כרטיס טיסה בעלות של כ-162 דולר.

*הפחתה בטביעת הרגל הפחמנית: במהלך שנה, הנסיעה הצפויה בין קלגרי לאדמונטון תפחית את פליטת ה-CO2 ב-636,000 טון בשנה, או שווה ערך לנטיעת יער גדול פי ארבעה מקלגרי.

“אחת המטרות האסטרטגיות של BCG היא להשקיע בפרויקטים חדשניים וההתאמה שלנו עם CERIECO עבור פרויקט ה-TransPod מתאימה למטרה הזו היטב ומבשרת טובות עבור פרויקטים עתידיים. אנו מצפים לקדם את זה קדימה”, נמסר מקבוצת Broughton Capital.

השלבים הבאים של פרויקט Alberta TransPod הם כדלקמן:

*לטווח קצר: מחקר ופיתוח; היתר בניה; הערכה סביבתית; רכישת קרקע (הווה-2024)

*לטווח בינוני: בניית מסלול מבחן, בדיקות במהירות גבוהה ורישוי (2023-2027)

*לטווח ארוך: בניית קו בין עירוני מלא בין אדמונטון לקלגרי (שיתחיל ב-2027)

“השותפות שלנו עם BCG ו-TransPod מציעה התאמה חזקה של יעדים אסטרטגיים, גישה משלימה לפיתוח תשתיות שלדעתנו תוסיף ערך משמעותי בפרויקטים חדשניים בקנדה”, אמר CERIECO.

כדי לתמוך בפיתוח מקומות עבודה אזוריים ולספק הכשרת עובדים עבור קו TransPodבאלברטה, TransPod שיתפה פעולה עם בניית עסקאות אלברטה כדי למנף את המומחיות האזורית שלה ואת רשת השותפים שלה.

“TransPod הוא פרויקט משנה משחק לעתיד של תשתיות ירוקות ותחבורה בקנדה ומחוצה לה”, אמר טרי פרקר, מנהל בכיר ב-Building Trades באלברטה. “לא רק שזה יעזור לקנדה להתמודד עם יעדי הפחמן שלה, פרויקט ה- TransPod באלברטה ייצור אלפי משרות בשכר טוב ותומכות בקהילה של העובדים המקצועיים והמיומנים של אלברטה, כולל אלה שמגיעים מקהילות מקומיות, נשים, קנדים חדשים וחניכים. ה-Building Trades של אלברטה – ויותר מ-60,000 חבריה – מוכנים ונרגשים להיות חלק מהפרויקט הזה”.

קוליירס שוקי הון, חברה בת של קוליירס אינטרנשיונל, שימשה כיועצת פיננסית ל- TransPod.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן