Sophi.io מועמדת לזכייה ב-INMA 2022 Global Media Awards עבור מיכון הדפסה
Sophi.io, פלטפורמת המיכון והמיטוב מבוססת הבינה המלאכותית של The Globe and Mail, הוכרזה השבוע כמועמדת לגמר בתחרות Global Media Awards לשנת 2022 של איגוד החדשות הבינלאומי (INMA) בקטגוריה Best Innovation in Newsroom Transformation. יחד עם השותפה Naviga, היא ביצעה תהליך מיכון הדפסה עבור Agderposten, עיתון יומי אזורי המשרת למעלה מ-25,000 קוראים ברחבי נורבגיה, ושיפרה את יעילות ההדפסה ב-66%.
“מערכת לימוד המכונה האוטומטית של Sophi היא המהפך הגדול ביותר למדיה מודפסת מזה עשרות שנים”, אמר גורדון אדאול, מייסד שותף ב-Sophi.io. “אנו אסירי תודה על כך ש-Agderposten בחרה לעבוד עם Naviga ואיתנו. המחויבות שלהם לשיפור היעילות ואימוץ טכנולוגיה פורצת דרך כמו Naviga Publisher המופעלת בידי Sophi.io אמורה לעורר את כל תעשיית המדיה ולצפות לעתיד שבו הבינה המלאכותית ומיכון יעזרו לכולם”.
Naviga Publisher, הפתרון המבוסס על Sophi.io, היא טכנולוגיה למערכת מונעת בינה מלאכותית המחקה החלטות אנושיות כדי לייצר דפי עיתונים שנראים כאילו נוצרו מתוך הבנה של חדשות היום כמו גם סטנדרטים עיתונאיים גבוהים. כל מה שהעורכים צריכים לעשות הוא להגדיר עדיפות עבור המאמרים וללחוץ על הכפתור “הדפס את העיתון שלי” כדי ליצור פריסת הדפסה אוטומטית, ללא תבניות, תוך דקות. הטיפול במשימה עתירת העבודה הזו מאפשרת לחדרי החדשות להתמקד במטרה האמיתית שלהם – למצוא ולספר את הסיפור החשוב הבא.
“זה שעות שנחסכו לעיתונות”, אמרה קטרין ליה, העורכת הראשית של Agderposten. “והצוות ב-Agderposten לעתים קרובות אינו יכול להבחין בין עמודים שהופקו באמצעות Sophi לבין אלה המטופלים על ידי העורכים שלהם”.
Sophi ו-Naviga, ספקית טכנולוגיית תוכנה גדולה לתעשיית ההוצאה לאור העולמית, עובדות עם Agderposten כבר יותר משנה וההצלחות שם סללו את הדרך לגיוס עשרות כותרים חדשים מכמה הוצאות לאור גדולות השנה. Sophi מספקת טכנולוגיית בינה מלאכותית ולימוד מכונה מתקדמת, שיחד עם Naviga Publisher הופכת את תהליך ייצור ההדפסה מקצה לקצה לממוכן לחלוטין.
Agderposten היה הלקוח הראשון שהשתמש ב- Publisher. תהליך הפקת הדפוס שלה מרוכז כעת, הנחת העיתון שלה היא עד 80% אוטומטית, והכי מרשים, Agderposten השיגה ירידה של 66% בזמן ובמשאבים – מה שמוריד את עלות הפקת העיתון המודפס ומאפשר לעיתונאים לעבוד על יצירת תוכן דיגיטלי במקום להפעיל את InDesign.
Øyvind Klausen מנכ”ל Agderposten, אמר כי הוא צופה שהחיסכון בעלויות והיעילות ימשיכו לגדול ככל שיותר מהדפים של Agderposten היו אוטומטיים ויותר מהעיתונים שלה יישמו את פתרון אוטומציית ההדפסה.
פרסי המדיה העולמית זכו השנה ל-854 כניסות מ-252 מותגי חדשות ב-46 מדינות. השופטים מורכבים מ-50 מומחי מדיה מ-24 מדינות המתמקדים ב-20 קטגוריות, כולל מותגי חדשות, פלטפורמות מדיה, מנויים, פרסום, נתונים ותובנות, מוצרים וחדרי חדשות. הזוכים במקום הראשון יוכרזו ב-9 ביוני.