כדי לבסס אחריות אוניברסלית למנהיגות עסקית בת קיימא
תקן חוצה תעשיות ראשון מסוגו מסמיך עסקים לחסל פלסטיק, לאמץ שיטות פעולה בנות קיימא ולהגן על כוכב הלכת הכחול שלנו.
ביום שלישי, ה-5 באוקטובר, Oceanic Global הבינלאומית ללא מטרות רווח השיקה את ה- (Blue Standard (Blue תקן חוצה תעשיות ראשון מסוגו שמעצים תעשיות ועסקים בכל הגדלים כדי להשיג השפעה מדידה המגינה על כוכב הלכת הכחול שלנו. פליטות, רעלים ופלסטיק הם כולם ההשלכות של התעשייה מעשה ידי אדם שהורסת את כדור הארץ. עם 70% מכוכב הלכת המכוסה על ידי האוקיינוס (המווסת את האקלים שלנו, סופג את הפחמן שלנו ומייצר יותר ממחצית החמצן שאנו נושמים) מערכות אקולוגיות ימיות נושאות בנטל הפעולות שלנו. בעוד שישנם מספר סטנדרטים קיימים הבנויים על הרעיון של “להיות ירוק”, Oceanic Global היא הראשונה מסוגה שמסתכלת על השפעות התעשייה על האוקיינוס והקשריות ההדדית של האנושות אליה, ומעצימה עסקים בכל הגדלים עם פעולות המגינות ומשחזרות את הכחול.
התקן הכחול The Blue Standard פותח יחד עם המועצה המדעית המייעצת המדעית של Oceanic Global והכשיר מומחים הן במערכות דירוג בנייה WELL והן של LEED, כתגובה בזמן לאיום הממשמש ובא של שינוי האקלים והביקוש הגובר לפעולה שקופה בתעשייה. על פי מחקר שנערך בשנת 2021 על ידי Deloitte וסקר יותר מ-10,000 אנשים ביותר מ-6 מדינות שונות, יותר מ-58% מהנשאלים רצו שארגונים יאמצו שיטות סביבתיות רבות יותר, ו-42% דיווחו כי שינו את הרגלי הצריכה עצמם בשל עמדתם לגבי הסביבה. בתורו, Blue כוללת שתי הצעות ליבה: מערכת אימות קיימות 3 כוכבים עבור פעולות עסקיות ומוצר וחותמות אריזה המאמתות מוצרי צריכה ללא פלסטיק. אבולוציה של תוכנית פתרונות התעשייה ארוכת השנים של Oceanic Global (שנקראה בעבר “תקן האוקיינוסים”), בלו אימתה את הישגי הקיימות של יותר מ-400+ ב-26 מחוזות עד כה, החל ממזקקת בוליט בטנסי, House of Yes בניו יורק, ועד למנדרין אוריינטל בבנגקוק, מגדל סיטי בהונג קונג, Habitas בטולום, מקסיקו וכל 19 הנכסים הבינלאומיים של אתר הנופש Sandals Resorts באיים הקריביים. מותגים בני קיימא מובילים כולל: מוצרי פליין, אלמנטים גולמיים, כוסות אלומיניום בכדור, הם גם בין מותגי ההשקה שנקבעו להיות מוענקים עם חותמות המוצר והאריזה החדשות של Blue.
מתוך הכרה בהזדמנות ובפוטנציאל של עסקים לענות הן על הביקוש העסקי והן על הצורך הסביבתי, יצר ה- Blue Standard גם תוכניות מותאמות אישית לתעשיות הכוללות: אירוח, מוזיקה, אירועים, שטחי משרדים, ספורט מקצועי, מוצרי צריכה ארוזים ועוד. הצעות מפורטות אלה פועלות יחד כדי לקדם את המאמצים הסביבתיים בתחומן ובמקביל לבסס אחריות אוניברסלית ומדדים מגובשים למנהיגות עסקית בת קיימא בכל התעשייה. Oceanic Global מאמינה שההשפעה צריכה להיות נגישה וקוד פתוח, ולכן ה- Blue Standard מציע בנוסף חבילת שירותים הכוללת: מדריכים חינוכיים בחינם, ביקורת וייעוץ צעד אחר צעד, ומבצעי קנייה עם רשת של יותר מ-300 ספקים שנבדקו, מה שכולם מקלים וחסכוניים לעסקים להתרחק מפלסטיק חד פעמי ומוצרים ותהליכים מזיקים לסביבה אחרת. בתורו, בשל המבנה המקיף והמונע על ידי פתרונות, מסגרת התקן הכחול ממונפת על ידי ממשלות בינלאומיות כולל אלה של: ניו יורק, מדינת ניו יורק, ארצות הברית, ברבדוס, ספרד ועוד, כדי לעזור לעצב מעל 7 מדינות עד כה.
“כאשר עסקים בכל הגדלים מאמצים יותר ויותר פרקטיקות בנות קיימא, זיהינו הן את הצורך והן את הפוטנציאל ליצור אחריות אוניברסלית למאמצים אלה ועל האופן שבו הם מועברים לצרכנים. תקוותנו היא שבאמצעות העצמת התחייבויות מקיפות לקיימות ושינוי מערכות מתמשך, התקן הכחול יפעל ליצירת איזון חדש בין התעשיות לעולם הטבע המקיים אותן”, אמרה לאה ד’אוריול, מייסדת Oceanic Global.
“בריאות האוקיינוס שלנו נמצאת בנקודת מפנה כמו גם של רווחתנו הקולקטיבית. Blue פועל להעצמת פעולה מוחשית בכל הרמות. פיתחנו את Blue כדי לעורר השראה באנשים ובקהילות המרכיבים עסקים ותעשיות לנקוט פעולה מתמשכת עבור כוכב הלכת הכחול שלנו, ולמקסם את ההשפעה החיובית שכולנו יכולים ליצור בתחומים המיידיים שלנו ומעבר להם”, אמרה קסיה פאטל, מנהלת התוכנית, Oceanic Global .
Oceanic Global תחגוג את ההשקה הרשמית של ה- Blue Standard באמצעות אירוע וירטואלי חינמי ופתוח לציבור שיתקיים ביום חמישי, ה-7 באוקטובר בשידור חי הן בצהריים EDT והן בחצות EDTכדי להכיל אזורי זמן שונים. האירוע יתעמק בהצעת Blue ויכלול מובילי מחשבה סביבתיים ותעשייתיים כאחד, ביניהם: ג’ון וורנר (סגן נשיא בכיר, עמית כימיה ומחקר מכובד בתאגיד זימרגן), סנדרה נונאן (סמנכ”לית קיימות, Just Salad) ואדוארדו קסטילו (מייסד שותף ומנהל קריאייטיב, HABITAS; DJ) ועוד. למידע נוסף וכדי להירשם ולהשתתף, בקרו באתר bluestandard.com .