חדשות

GA-ASI ו-Hanwha חתמו על עסקה לייצור כלי טיס בלתי מאוישים עם מרחק המראה ונחיתה קצר מסוג ®Gray Eagle

שותפות שתאפשר חיסכון בעלויות על ידי ייצור פלטפורמת עלי טיס בלתי מאוישים ייחודית וגמישה בדרום קוריאה

General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) ו-Hanwha Aerospace, חברת התעופה המובילה בדרום קוריאה, חתמו ב-14 באוקטובר על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מערכת Gray Eagle® (GE STOL), כלי טיס בלתי מאוישים עם מרחק המראה ונחיתה קצר. הסכם זה מהווה ציון דרך שמסמן את תחילתו של שלב חדש בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ארצות הברית לקוריאה, המתרחב מעבר למבני ברית מסורתיים כדי לספק פתרונות כלי טיס לא מאוישים (UAS) מהדור הבא, ללא תלות במסלול, המאפשרים את מרב האפשרויות למפקדים לנוכח דרישות משימה משתנות.

העסקה מסמנת את תחילתה של תוכנית פיתוח וייצור משותף בין GA-ASI ו-Hanwha, כאשר העבודה צפויה להתחיל באופן מיידי. GE STOL יוצע לבסיס לקוחות ברחבי העולם, כולל משרד ההגנה של דרום קוריאה ומשרד המלחמה של ארצות הברית.

במסגרת ההסכם, שתי החברות יתכננו ויבנו כלי GE STOL מייצג. טיסת הבכורה מתוכננת ב-2027 והמסירה הראשונה ללקוחות ב-2028. עם אב טיפוס במימון GA-ASI שכבר טס, התוכנית מוכיחה את יכולתה להאיץ משלב הפיתוח למסירה. על ידי מינוף הבסיס המהימן של Gray Eagle והשקעות עתידיות, השותפות מציעה את הנתיב המהיר ביותר ליכולת תפעולית עם הסיכון הנמוך ביותר. GA-ASI ו-Hanwha Aerospace יעבדו בשיתוף פעולה הדוק לאורך שלב התכנון ויקימו מתקן ייצור בדרום קוריאה להרכבה וייצור סופיים של ה-GE STOL, כאשר GA-ASI תטפל באינטגרציה הסופית. GA-ASI תמשיך לייצר את דגמי Gray Eagle האחרים שלה בסן דייגו.

“GA-ASI ו-Hanwha מחויבות להשקיע בפרויקט זה ולבנות יכולות פיתוח וייצור בדרום קוריאה”, אמר נשיא GA-ASI דיוויד ר. אלכסנדר. “אנו נמנף את המומחיות של שתי החברות כדי להביא במהירות את ה-Gray Eagle STOL ללקוחות גלובליים”.

Gray Eagle STOL עם מרחק המראה ונחיתה קצר הוא כלי הטיס הלא מאויש לרום בינוני ולפעולה לאורך זמן יחיד מסוגו, והוא מציע אי תלות אמיתית במסלול ההמראה על ידי הפעלה ממשטחים שעברו שיפור חלקי בלבד, כולל דרכי עפר, שדות פתוחים, חופים וחניונים. דבר זה מגדיל באופן מעריכי את יכולת התעסוקה המבצעית שלו על ידי אפשור רב-משימתי של סיור, מעקב ורכישת מטרות (RSTA), הגנה נגד כלי טיס לא מאוישים, ומשימות אחרות, כולל יצירת קבוצות של מטוסים מאוישים-בלתי מאוישים (MUM-T), תוך מינוף גישת המערכות הפתוחות המודולרית של GE STOL.

באמצעות כלי ההדגמה של GE STOL, המכונה Mojave, חברת GA-ASI רשמה מספר ציוני דרך ראשונים מסוגם בתחום התעופה, כולל הדגמה ב-2024 בה GA-ASI ו-Hanwha הטיסו את ה-Mojave מספינת הנחיתה האמפיבית ROKS Dokdo (LPH-6111) של חיל הים הדרום קוריאני, כששטה מול חופי פוהאנג, דרום קוריאה. המטוס גם שוגר וחזר אל סיפון נושאת המטוסים הבריטית HMS Prince of Wales (2023), ביצע ניסויי אש חיה ב-Yuma Proving Ground, אריזונה (2024), וביצע המראות משטח עפר (2023), מה שהדגיש את ההתקדמות של GA-ASIביכולת להבטיח עצמאות בהיבט של מסלולי המראה, וגמישות תפעולית.

היוזמה היא חלק מתוכנית ההשקעה האסטרטגית של Hanwha בעסקי ה-UAS שלה. מחויבות זו, יחד עם ההתמקדות המתמשכת של GA-ASI ב-UAS, מדגימה את האסטרטגיה של שתי החברות להשקיע עוד לפני יצירת דרישה מצד הלקוחות, להפחית סיכונים ולהקטין את העלויות לאורך מחזור חיים באמצעות שיתוף עלויות בינלאומי, ולהבטיח אספקה ​​בזמן של פתרונות UASמהדור הבא בקוריאה ומחוצה לה.

“ייצור משותף של GE STOL בדרום קוריאה ובארצות הברית ייצור מקומות עבודה ויסייע ל-Hanwha לאתר כישרונות בתחומים קשורים, וכן יטפח את האקוסיסטם של תעשיית כי הטיס הלא מאוישים המקומית (הקוריאנית). Hanwha עומדת להפוך לחברת UAS מקיפה המסוגלת לבצע הכל, החל מתכנון ועד ייצור ותחזוקה, בהתבסס על היכולות שלנו, החל ממנועי מטוסי קרב ועד ציוד מכ”ם ואוויוניקה”, אמר ג’אי-יל סון, נשיא ומנכ”ל Hanwha Aerospace.

יחד, GA-ASI ו-Hanwha מספקות פתרון UAS בעל סיכון נמוך, מגובה בהשקעות ומונחה חדשנות, המספק למפקדים גמישות חסרת תקדים, מהר יותר ובעלות נמוכה יותר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן