חברת בלינק שלה יש מרכז פיתוח בעיר התחתית בחיפה גייסה את הסכום בסבב גיוס A שהובל על ידי INcapital Ventures, במטרה להאיץ את צמיחתה ב-2021-2022
Blink Technologies, המפתחת בינה מלאכותית עבור שוק הEYE TRACKING הודיעה על גיוס 14 מיליון דולר בסבב גיוס ראשוני שהובל על ידי INcapital Ventures ושבו לקחו חלק עוד שישה משקיעים פרטיים, גפן קפיטל ומשקיעי הסיד שלה, Trilogy, Eldridge, Cervin Ventures ו-Elysian Park. סבב זה מגיע לאחר סבב גיוס Seed שהתקיים באפריל 2018. ביחד הביאו שני הסבבים את סך ההשקעות ב-Blink לסכום של 24 מיליון דולר. לחברה יש מרכז פיתוח בחיפה שמונה כ25 מפתחי בינה מלאכותית ועמיתי מחקר.
חזונה של Blink הוא להגדיר מחדש את האינטראקציה שלנו עם העולם הדיגיטאלי על ידי שימוש במבט אנושי. האנושות מחפשת בכל עת דרכים חדשות לאינטראקציה עם מסכים שהן מעבר למגע הפיזי המסורתי. מכיוון שטכנולוגיית EYE TRACKING תהווה בסיס סטנדרטי בעולמנו המתפתח אזי פיתוחה של דרך מהירה וטבעית יותר לתקשורת עם מספר הולך וגדל של מכשירים חכמים/תבוניים בתעשיות רבות היא חיונית. לחברה יש לקוחות ושיתופי פעולה עסקיים גדולים ומגוונים הכוללים בין היתר את סמסונג, מיקרוסופט, שמיר אופטיקה, acer ועוד.
“אנו מאד שמחים על ההזדמנות הזאת. הצוות של Blink הוא צוות מנוסה, שעומד בתחזיות ואבני הדרך שהציבו לעצמם. היכולת של בלינק לספק פתרונות תוכנה קלים ליישום בתחום ה- EYE TRACKING הולכת לטרוף את הקלפים בשוק ההולך וגדל” אמרה נתי נשמן, שותפה מנהלת ב INcapital.
“אנו משנים את תחום ה EYE TRACKING מקצה אל קצה ומציעים פתרונות תכנה חכמים מבוססי בינה מלאכותית. אנחנו כבר עובדים עם החברות הגדולות בעולם על מנת לפשט ולאפשר חוויות משתמש דיגיטליות במכשירים שונים ובמערכות הפעלה שונות”, אומר אורן יוגב, מנכ”ל ומייסד במשותף של Blink. “האנושות הולכת לקראת חיבור הדוק יותר לפלטפורמות דיגיטליות מבוססות visual sensing והחברה שלי אחראית להוביל שורה של חוויות משתמש מהפכניות בעולם ההיברידי הידוע כ-Metaverse”. אורן יוגב כזכור גם אחראי בהובלת האקזיט הגדול ביותר בספורט טק הישראלי לפני כחמש שנים כמנכל ומייסד שותף של ריפליי טכנולוגיות. החברה נמכרה לאינטל ב180 מיליון דולר תחת הובלתו יחד עם האחים מתיאו ואביב שפירא “המוצרים שלנו בבלינק כבר היום מחליפים את העכבר, השלט האלחוטי ובהמשך ישולבו בדור הבא של מסך המגע”. הוסיף יוגב.
שילוב EYE TRACKING עם טכנולוגיית תלת-ממד מאפשרת ל-Blink לעצב מחדש אף את הדרך בה אנו חווים כלי תצוגה מסורתיים. זאת על ידי מתן אפשרות לייצר סביבת תלת-ממד ללא צורך במשקפיים מיוחדים או בתצוגה המותקנת על הראש (HMD). “הטכנולוגיה הזאת תהיה חלק מחי היומיום שלנו”, מסביר מייסד שותף וסמנכ”ל הטכנולוגיות של Blink, גלעד דרוזדוב. “בעתיד הנרקם לנגד עינינו, הצגים יהיו מותאמים למשתמש ויבינו את כוונותיו במגוון גדול של אינטראקציות בחיינו”.
“המכוניות, חדרי-ניתוח, המכשירים הניידים, ומערכות מציאות רבודה, יעשו כולם שימוש בהבנה הפיסיולוגית של העין ויוכלו להגיב בעזרת מערכות ההפעלה שיעברו שדרוג לתוכן באינטראקציה מונחית מבט”. הוסיף.
כיום מסייעת Blink ללקוחות גדולים בשורה ארוכה של תחומים, ביניהם: מסכי תלת ממד, אופטומטריה, שלטי פרסום והכוונה, חינוך תוך שימוש בכלי תצוגה תלת-ממדיים, עזרה בנגישות לבעלי מוגבלות פיזית ועסקים המשתמשים בעמדות מבוססות טכנולוגיה ללא מגע ויישומים מקוונים. יישומים אלו משתמשים בטכנולוגיה זו כדי לאפשר ללקוחותיהן בחירה באמצעות מבט, שתייתר את הצורך במגע פיזי בסביבה המורכבת שיצרה מגפת הקורונה.
ההון שגיסה Blink ישמש לפיתוח מוצרים ולהעסקת עובדים נוספים. החברה מתכננת להכפיל את מצבת כוח האדם שלה ל-60 איש והחלה בגיוס מסיבי של כישרונות אל צוותי המכירות שלה בארצות הברית ובאסיה, וצוותי הפיתוח הישראליים בחיפה.