חדשות

בונוס ביוגרופ מעדכנת כי הושגה הצלחה בהכפלת ההישרדות, באמצעות מזנקיור

לאחר חשיפה לרעילות קטלנית של תרופות כימותרפיות נפוצות, המשמשות לטיפול במחלת הסרטן, על פי ניסויים פרה-קליניים

חברת בונוס ביוגרופ הוזמנה להציג מתוצאות הניסויים בסמינר בינלאומי לפיתוח תרופות, שעורכות מעבדות ג’קסון, מארה”ב.

חברת בונוס ביוגרופ בע”מ, העוסקת ברפואה תאית ובהנדסת רקמות מתכבדת להודיע, כי הושגה הצלחה בהדגמת יעילות הטיפול, באמצעות התרופה מזנקיור, ברעילות קטלנית הנגרמת כתופעת לוואי מטיפול במחלת הסרטן באמצעות תרופות כימותרפיות נפוצות, כדוגמת ציספלטין (Cisplatin) או בליאומיצין (Bleomycin), במינון קטלני, בניסויים פרה-קליניים (“הניסוי לטיפול ברעילות קטלנית כתוצאה מתרופות כימותרפיות”).

תרופות כימותרפיות אלה, כמו גם מרבית התרופות הכימותרפיות האחרות המשמשות לטיפול במחלת הסרטן, הן רעלים המיועדים להרוג את תאי הסרטן מבלי להשפיע על התאים הבריאים בגוף. 

במציאות, תרופות אלה הן רעילות גם לתאים בריאים, וגורמות נזק לרקמות ולאיברים שונים וכן לתופעות לוואי קשות, בכמחצית מהמטופלים בהן.

יעילותה של התרופה מזנקיור, עולה מתוצאות הניסוי לטיפול ברעילות קטלנית כתוצאה מתרופות כימותרפיות:

טיפול באמצעות התרופה מזנקיור הצליח להגביר, בשיעור של פי 2.6, את ההישרדות לאחר חשיפה למינון ממית של ציספלטין וכן להאריך, באופן מובהק (p<0.01), את משך ההישרדות.

תוצאה זו השתקפה בכך שלאחר חשיפה למינון ממית של ציספלטין, בקבוצת הטיפול בתרופה מזנקיור הושגה הישרדות בשיעור של 55%, בהשוואה לקבוצת הביקורת שלא טופלה במזנקיור בה עמד שיעור ההישרדות על 21% בלבד.

התרופה ציספלטין ודומותיה, קרבופלטין ואוקסליפלטין, המכילות פלטינום, הן התרופות הכימותרפיות הנפוצות ביותר, ומשמשות לטיפול בכ-63% מהחולים הסובלים מגידולים סרטניים מוצקים.

טיפול באמצעות התרופה מזנקיור, הצליח להאריך, באופן מובהק (p<0.001), בשיעור של פי שתיים, את משך ההישרדות לאחר חשיפה למינון ממית של בליאומיצין,וכן להגביר את שיעור ההישרדות.

תוצאה זו השתקפה בכך שלאחר חשיפה למינון ממית של בליאומיצין, משך הזמן שנדרש לקבוצת הטיפול בתרופה מזנקיור להגיע ל-50% תמותה, היה כפול מהזמן שנדרש לכך בקבוצת הביקורת שלא טופלה במזנקיור.

התרופה בליאומיצין ודומותיה, הן רעילות ביותר, וגורמות לתופעות לוואי קשות בכ-69% מהחולים הסובלים מגידולים סרטניים מוצקים, המטופלים באמצעותן 2.

יעילותה של התרופה מזנקיור בטיפול בנזקי הרעלות, ובכלל זה, דלקות, נזק לרקמות ואף מוות כתוצאה ממגוון רחב של גורמי סיכון כימיים, ביולוגיים ותאיים, משתקפת בצבר ההצלחות של החברה בפיתוח יישומים אפשריים לטיפול באמצעות התרופה מזנקיור, 

בהם: הכפלת שיעור ההישרדות לאחר חשיפה לרעילות קטלנית הנגרמת כתופעת לוואי מטיפול במחלת הסרטן באמצעות תרופות כימותרפיות נפוצות, וכן הפחתת רעילות של אימונותרפיה תאית לסרטן מסוג CAR-T, והמחקר המשותף לחברה עם המכון למחקר ביולוגי בישראל לבחינת יעילות מזנקיור בטיפול בהרעלה כתוצאה מחשיפה לגורמים ביולוגיים שונים.

הצלחות אלה, פותחות בפני החברה הזדמנויות משמעותיות נוספות לטפל באמצעות מזנקיור במגוון גורמי הרעלות, בכללן, הרעלות הנובעת מרעילותן הניכרת של תרופות כימותרפיות שמובילות לתופעות לוואי קשות ואף מסכנות חיים, וכן מגבילות את מינון התרופות ולעיתים, כתוצאה מכך, גם את יעילותן. 

התרופה ציספלטין, למשל, או דומות לה, משמשות לטיפול במספר רב של סוגי סרטן, לרבות סרטן שחלות, סרטן אשכים, סרטן שלפוחית השתן, סרטן צוואר הרחם, סרטן הריאות, סרטן ראש וצוואר ועוד, המצטברים לשוק של כחמש מאות אלף חולים בשנה, בארה”ב בלבד. 

למעלה מ-50% מחולים אלה, סובלים מתופעות לוואי קשות כתוצאה משימוש בתרופות אלה.

ביום 16 ביוני, 2023, הציגה החברה מתוצאות הניסוי לטיפול ברעילות קטלנית כתוצאה מתרופות כימותרפיות, בפני מומחים בפיתוח תרופות תאיות, מהאקדמיה ומהתעשייה, בהזמנת מעבדות ג’קסון, במסגרת סמינר שלהן בנושא יישומים של מודלים פרה-קליניים מתקדמים לפיתוח תרופות, המתקיים בפריז, במינכן, בציריך ובלונדון, בימים 12 עד 19 ליוני, 2023.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן