חדשות

לומברד אודייר בתחזית אופטימיות לכלכלה העולמית

עליות בשווקים לצד הזדמנויות באגרות חוב בסיכון גבוה

מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר ציינו בסקירתם השבועית  כי השווקים הפיננסיים הגיבו בחיוב להפחתת הריבית של הפדרל ריזרב בארה”ב ולחבילת התמריצים שהושקה בסין. מדד S&P 500 עלה ב-20% מתחילת השנה, ומדדי המניות בסין רשמו עלייה דומה. לצד העליות במניות, נרשמת עלייה גם באטרקטיביות של אגרות חוב בסיכון גבוה, אשר מציעות תשואות גבוהות יותר בהשוואה למניות ואגרות חוב בדירוג השקעה.

לקראת הרבעון האחרון של השנה, הסביבה הפיננסית העולמית נותרת תומכת בנכסי סיכון. התחזיות צופות כי כלכלת ארה”ב תצליח להשיג “נחיתה רכה” בשנת 2025, עם צמיחה צפויה בתוצר המקומי הגולמי של 2%. באירופה, שווייץ, בריטניה ויפן, הצמיחה צפויה לנוע בין 1% ל-1.5%, בעוד שסין והודו צפויות לצמוח ב-4.5% וב-6.5% בהתאמה.

הבנקים המרכזיים צפויים להמשיך להקל במדיניות המוניטרית במהלך 2025. נתוני מדד המחירים לצרכן האחרונים באירופה היו נמוכים מהציפיות, מה שמותיר מקום להפחתות ריבית מהירות יותר על ידי הבנק המרכזי האירופי.

בארה”ב, צפויות המניות להניב ביצועים טובים בשנה שלאחר הבחירות לנשיאות, ללא קשר לזהות המנצח. תשואת הרווח למחיר מניה בארה”ב עומדת על כ-3.7%, שהיא נמוכה מתשואת אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים ומתשואת אגרות חוב בדירוג השקעה. עם זאת, תשואות אגרות חוב בסיכון גבוה, העומדות על כ-7%, מציעות פרופיל סיכון-סיכוי אטרקטיבי יותר בהשוואה למניות.

באירופה ובשווייץ, הפרמיה על הסיכון במניות נותרת חיובית, ועומדת על 3% באירופה ו-4.6% בשווייץ, מה שמספק תחזית אופטימית יותר בהשוואה לשוק המניות בארה”ב.

למרות הפוטנציאל באגרות החוב בסיכון גבוה, יש לקחת בחשבון את הסיכון לחדלות פירעון. תחזיות Moody’s מעריכות כי שיעור חדלות הפירעון יעמוד על 2.9% ב-2025, אך התשואות הנוכחיות גבוהות מספיק כדי לספוג סיכונים מתונים.

באירופה, המרווחים של אגרות חוב בסיכון גבוה רחבים יותר מאשר בארה”ב, בשל סיכונים נתפסים גבוהים יותר במוסדות פיננסיים באירופה, לצד דאגות בנוגע לתעשיית הרכב בגרמניה והחששות מהמצב הפיסקלי בצרפת. עם זאת, מרווחים אלו מציעים הזדמנויות השקעה, במיוחד עבור משקיעים המבוססים ביורו.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן