×
חדשות

גיוסים בקרנות נאמנות בספטמבר: גיוס ענק להראל ול-אי.בי.אי., כולל באקטיביות-מסורתיות –

הראל, אי.בי.אי., מור, סיגמא, איילון ואילים בגיוסים גדולים באקטיביות-מסורתיות | מנהלי הקרנות מביעים אופטימיות | גידול של כ-9.5 מיליארד שקלים החודש בקרנות מנוהלות | כתבה מתעדכנת – עדכון אחרון – 17:54 כמעט כל הגופים עודכנו

ספטמבר מחזיר את השווקים לחיובי. חמישה חודשים רצופים חיוביים. הורדת הריבית על ידי הבנק המרכזי הפדרלי, יחד עם פעולות צה”ל בצפון, יצרו מומנטום חיובי משני הצדדים של השווקים. גורמי הסיכון ירדו משמעותית, הם עדיין קיימים – סכנה גיאופוליטית, סכנה של הידרדרות הדברים בצפון (למרות שנכון לעכשיו נראה שאנחנו בשליטה), השפעות של מערכת הבחירות בארה”ב, דוחות החברות שיתחילו להתפרסום בשבוע הבא, נתוני התעסוקה והאינפלציה. כל אלה עדיין קיימים, ויכולים להשפיע, אבל ההשפעה הזו נכון לעכשיו תחומה מאוד.

פרסמנו באתר FUNDER, את תחזית מיטב לתשואות קופות הגמל לספטמבר, וההערכה היא לתשואות של 1.8% במסלול הכללי, ו-2.9% במסלול המנייתי, ו-3.5% במסלול ה-S&P500. מתחילת השנה ההערכה היא לתשואה של 9.7% במסלולים הכלליים, 16.5% במסלול המנייתי ו-24.6% במסלולי ה-S&P500. 

מבחינת המדדים בבורסת תל אביב, מדד ת”א-35 עלה 1.5%, ת”א-125 עלה ב-1.8%. מתחילת השנה עלה ת”א-35 ב-13.8%, ת”א-125 עלה ב-12.3%.

מבחינת המדדים בעולם, S&P500 עלה החודש 2%, הדאו עלה החודש 1.8%. הנאסד”ק עלה החודש ב-2.7%. הניקיי ירד החודש ב-1.2%, והדאקס עלה 2.2%. מתחילת השנה עלה מדד ה-S&P500 ב-20.8%, הדאו עלה 12.3% והנאסד”ק עלה 21.2%. הניקיי עלה 13.1%, הדאקס עלה 15.7%.

נתוני גיוסים/פדיונות

אי.בי.אי. גייסו החודש כ-1.6 מיליארד שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 184 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. אי.בי.אי. גייסו כ-1.3 מיליארד שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 138 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו אי.בי.אי. כ-15.2 מיליארד שקלים, כולל גיוס של 732 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

איילון גייסו החודש 400 מיליון שקלים בסך הכל, לרבות 75 מיליון שקלים גיוס בקרנות אקטיביות-מסורתיות. איילון גייסו 325 מיליון שקלים בקרנות כספיות. מתחילת השנה גייסו איילון 1.8 מיליארד שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 220 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אילים גייסו החודש 77 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו כ-1.4 מיליארד שקלים.

אנליסט גייסו החודש 231 מיליון שקלים בסך הכל, אולם פדו 6 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. אנליסט גייסו 200 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד 37 מיליון בקרנות מחקות. מתחילת השנה גייסו אנליסט 902 מיליון שקלים בסך הכל, כולל גיוס של 172 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אלטשולר שחם גייסו החודש כ-808 מיליון שקלים, אולם מציגים פדיון של 40 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. אלטשולר שחם גייסו 832 מיליון שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 16 מיליון שקלים בקרנות מחקות. מתחילת השנה גייסו אלטשולר שחם 1.3 מיליארד שקלים, אולם מציגים פדיון של כמיליארד שקלים בקרנות מסורתיות.

הראל גייסו החודש כ-2 מיליארד שקלים בסך הכל, לרבות גיוס של כ-111 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. הראל גייסו כ-1.6 מיליארד שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד כ-245 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו הראל כ-9.3 מיליארד שקלים, כולל גיוס של 867 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

ילין לפידות גייסו החודש 54 מיליון שקלים בסך הכל, אולם פדו 248 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. ילין לפידות גייסו 98 מיליון שקלים בקרנות כספיות, וגייסו עוד 204 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו ילין לפידות כ-4 מיליארד שקלים, אולם פדו כ-1.6 מיליארד שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מגדל גייסו החודש בסך הכל 552 מיליון שקלים, אולם מציגים פדיון של 18 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מגדל גייסו 145 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד 425 מיליון שקלים במוצרי מדד. מתחילת השנה גייסו מגדל כ-5.6 מיליארד שקלים, אולם פדו 940 מיליון שקלים גיוס בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מור גייסו החודש בסך הכל 371 מיליון שקלים, לרבות גיוס של כ-211 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מור גייסו כ-149 מיליון שקלים בקרנות כספיות, ועוד כ-11 מיליון שקלים במוצרי מדד. מתחילת השנה גייסו מור מעל 6.6 מיליארד שקלים, כולל כ-2 מיליארד שקלים גיוס בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

מיטב גייסו החודש בסך הכל 293 מיליון שקלים, אולם פדו 68 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. מיטב גייסו רק 12 מיליון שקלים החודש בקרנות כספיות, ועוד 348 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה גייסו מיטב 731 מיליון שקלים, אולם פדו 661 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. 

סיגמא גייסו החודש 190 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו כ-880 מיליון שקלים.

קסם גייסו החודש 2.3 מיליארד שקלים, אולם מציגים פדיון של 136 מיליון שקלים בקרנות אקטיביות-מסורתיות. קסם גייסו כ-1.8 מיליארד שקלים בקרנות כספיות, ומציגים גיוס של 623 מיליון שקלים במוצרי מדדים. מתחילת השנה קסם מגייסים כ-6.6 מיליארד שקלים (בנטרול צדדים קשורים), אולם מציגים פדיון של כמיליארד שקלים בקרנות מסורתיות.

תמיר פישמן גייסו החודש 33 מיליון שקלים, הכל באקטיביות-מסורתיות. מתחילת השנה גייסו תמיר פישמן 608 מיליון שקלים.

גופי הוסטינג

כל הגיוסים/פדיונות בגופי ההוסטינג הם בקרנות אקטיביות-מסורתיות.

אלפאטק גייסו החודש כ-41 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-5 מיליון שקלים.

אלפי בנדק גייסו החודש כ-33 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-11 מיליון שקלים.

אקסיומה גייסו החודש כ-16 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-238 מיליון שקלים.

ב.אלטרנטיב פדו החודש 5 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 30 מיליון שקלים.

ברומטר פדו החודש 45 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 375 מיליון שקלים.

גביש גייסו החודש כ-3 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-32 מיליון שקלים.

דרך גייסו החודש כ-30 אלפי שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-17 מיליון שקלים.

הורייזן גייסו החודש 90 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 570 מיליון שקלים.

עציוני גייסו החודש כ-18 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-77 מיליון שקלים.

פורטה פדו החודש 14 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 173 מיליון שקלים.

פורסט גייסו החודש 10 מיליון שקלים. מתחילת השנה פדו 22 מיליון שקלים.

פורצ’ן גייסו החודש 75 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 740 מיליון שקלים.

פלקון גייסו החודש כ-427 א’ שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-9 מיליון שקלים.

פסטרנק שוהם גייסו החודש 60 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 475 מיליון שקלים.

פרופאונד פדו החודש כ-8 מיליון שקלים, מתחילת השנה פדו 39 מיליון שקלים.

קבין גייסו החודש 80 מיליון שקלים. מתחילת השנה גייסו 1.2 מיליארד שקלים.

שופן גייסו החודש כ-545 א’ שקלים. מתחילת השנה גייסו כ-8.3 מיליון שקלים.

מנהלי הקרנות – אופטימיות

משה אלמוג, קסם – יש פוטנציאל בארץ, יש סיכון לתנודתיות

משה אלמוג, צילום: עודד קרני

משה אלמוג, מנכ״ל משותף קסם קרנות נאמנות, הפניקס בית השקעות אמר ל-FUNDER כי “הסיכונים הקיימים כרגע בשוק הינם בעיקר סיכונים ביטחוניים והשלכותיהם. ללחימה ממושכת בצפון והסלמה לזירות נוספות יש השלכה מהותית על עומק הגרעון לשנה הנוכחית ולשנת 2025. סיכון נוסף הוא האינפלציה הגבוהה והצורך בהתאמות בתקציב לשנת 2025”.

לעניין הורדת הריבית, אמר אלמוג כי “השווקים בחול מאוד מעודדים מהפחת הריבית בספטמבר ומאוד יושפעו הן מדוחות החברות שיתפרסמו בקרוב, והן מהציפיות קדימה. המשקיעים בעיקר ירצו לדעת כי מגמת הפחתת הריבית של הפד תימשך”. אלמוג סייג את הדברים באמירה ש”חייבים לציין כי מדד ה-S&P500 עלה מתחילת השנה במעל 20% וזאת בהמשך לעליות דומות שנה שעברה. ברמת המחירים ולאור התקרבות מועד הבחירות התנודתיות בשווקי ארה”ב עתידה לעלות מדרגה משמעותית”.

אלמוג אף התייחס להורדת הדירוג בסוף השבוע של מוד’יס ב-2 רמות לדירוג של Baa1, ואמר ש”אג”ח מדינת ישראל בחו”ל נסחר כבר בפרמיה שמשקפת פרמיית סיכון של רמת דירוג אחת נמוכה יותר ולפיכך במידה והמצב הביטחוני יהיה ‘בשליטה’, ולא נראה הסלמה לזירות נוספות ניתן להעריך כי ישנו פוטנציאל עליה בשוק הישראלי, כאשר שוק המניות הישראלי עלה מתחילת שבוע שעבר במעל 5%”.

טמיר שפירא, אילים, אופטימיות בארץ ובחו”ל

טמיר שפירא, צילום: עמי ארליך

טמיר שפירא, מנכ”ל אילים קרנות נאמנות, מסר ל-FUNDER כי חודש ספטמבר ממשיך את המגמה החיובית בשוקי המניות בארץ ובארה”ב”. לדברי שפירא “שוק המניות המקומי הפך למעניין מאד בימים אלו, בעיקר נוכח ההתפתחויות הביטחוניות החיוביות האחרונות, כאשר חלק מהחברות האיכותיות בו, בעלות פעילות עסקית מצוינת, נסחרות בתמחורים נוחים במיוחד עקב לחץ רוחבי שהופעל על השוק הישראלי כולו מפרוץ המלחמה”. 

שפירא מציין כי “הכלכלה הישראלית, שידעה להתאושש בעבר מתקופות קשות ומאתגרות ולחזור לשגשג במהרה, נהנית כיום מהגידול הדמוגרפי הגבוה ביותר מבין המדינות המפותחות, מיסודות כלכליים איתנים ומהווה מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיה, תעשיות ביטחוניות ויצוא של גז טבעי”. 

בקשר לשווקים בחו”ל, שפירא ממשיך להדגיש כי את ה-AI כגורם חיובי שימשיך לייצר רוח גבית לשווקים בחו”ל. להערכתו, מגמה זו “עשויה לצבור תאוצה גם ברבעון האחרון של השנה, שכן מדובר במהפכה של ממש שתייעל כמעט כל תחום בחיינו”.

בהתייחס להורדת הריבית על ידי הפד, אמר שפירא כי “תהליך הורדת הריבית עשוי לתמוך בפעילות החברות ובשווקים וכפועל יוצא, גם בהמשך הסטת כספי הציבור להשקעה בקרנות הנאמנות המסורתיות האקטיביות”.

מבחינת רכיב האג”ח, מעריך שפירא כי “תשואות אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות אטרקטיביות כיום ואנו סבורים שריביות הבנקים המרכזיים לא יישארו ברמתן הנוכחית לאורך זמן ועשויים לרדת לשיעור נמוך יותר בהמשך, לכן נעדיף לקבע כבר כיום את תשואות האג”ח בארץ ובחו”ל ברמות הנוכחיות לשנים קדימה.”

רן ירדן, צילום: אילן בשור

רן ירדן IBI:

הסיכון הברור מאליו הוא התדרדרות המזהת למלחמה אזורית. אפשרות של תגובה ישראלית להתקפה האירנית שתפגע בתשתיות הנפט של איראן ותקפיץ את מחירי הנפט בעולם תעצור את תהליך הורדות הריבית שהחל בעולם ותתקע את גלגלי הכלכלה העולמית. שמוסיפים לזה את האי וודאות מהבחירות בארהב והסטטיסטיקה של חודש אוקטוובר מקבלים סיטואציה בה קשה לישון בלילה ללא הגנות.
מניח שעונת הדוחות הקרובה בארהב תביא לידי ביטוי את המשך היחלשות הככלכלה אך אני מניח שהציפיות כבר עודכנו בהתאם. והשוק יגיב כמובן לתוצאות בפועל ביחס לציפיות.
הורדת הדירוג בשוק המקומי היתה צפויה ומתומחרת וכנל גם הצפי קדימה. במידה והמלחמה לא תסתיים האינפלציה תמשיך ברמתה הגבוהה והצד הפיסקלי לא יראה נכונות לעשות הצאמות נדרשות, לא רק שלא נראה הורדת ריבית בשוק המקומי עד סוף 2025 אלא שקיים סיכוי שגם העלאת ריבית תהיה אופציה בסבירות מסויימת.

נתוני התעשייה – גידול של 9.5 מיליארד שקלים החודש

על פי נתוני הרשות לניירות ערך, היקף הנכסים בקרנות מנוהלות עומד על 311 מיליארד שקלים, בסך הכל גידול של כ-9.5 מיליארד שקלים החודש. היקף הנכסים בקרנות מחקות עומד על כ-94 מיליארד שקלים, עלייה של 3.2 מיליארד שקלים החודש. בקרנות סל היקף הנכסים עומד על כ-151 מיליארד שקלים, עלייה של כ-4.2 מיליארד שקלים החודש. סה”כ נכסי הקרנות עומד על 540 מיליארד שקלים, וסך הגידול החודש עומד על כ-17 מיליארד שקלים.

בחלוקה לקטגוריות, הגידול הגדול ביותר החודש נרשם בקרנות הכספיות עם גידול של כ-7.2 מיליארד שקלים, לאחר מכן גידול של כ-5.6 מיליארד שקלים בקרנות מניות חו”ל. סיכום שלוש קטגוריות האג”ח – מדינה, חברות והמרה ומשולבות, מציג החודש עלייה של כ-979 מיליון שקלים החודש (בעיקר באג”ח בארץ – חברות והמרה).

מתחילת השנה גדל סך היקף הקרנות בסך של כ-100 מיליארד שקלים, היקף הקרנות המנוהלות גדל בכ-55 מיליארד שקלים, היקף הקרנות המחקות גדל בכ-20 מיליארד שקלים והיקף קרנות הסל גדל בכ-26 מיליארד שקלים. הקטגוריה שגדלה בהיקף המשמעותי ביותר היא, מן הסתם, קרנות כספיות עם גידול של כ-39 מיליארד שקלים, אחריה קרנות מניות בחו”ל שגדלו השנה בכ-38 מיליארד שקלים. מניות בארץ גדלו בכ-5.6 מיליארד שקלים. שלוש קטגוריות האג”ח – מדינה, חברות והמרה ומשולבות מציגות יחד גידול של כ-10.3 מיליארד שקלים, אולי אג”ח מדינה ירד בכ-1.3 מיליארד שקלים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן