חדשותישראל

650 מיליון ש״ח לתוכנית המעבר לתחבורה חשמלית

השרות קארין אלהרר, מרב מיכאלי ותמר זנדברג: ״מחויבות להחלטה המשותפת ולדרישה להכניסה כבר לחוק ההסדרים, כך שתאפשר מעבר יעיל ומהיר למערך תחבורה חשמלי״

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח”כ מרב מיכאלי, שרת האנרגייה קארין אלהרר והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נפגשו ביום א’ 18.7.2021 כדי לדון בהחלטה משותפת לקידום מערך תחבורה חשמלי בישראל.  

תקציב ההחלטה המשותפת מוערך בכ-650 מיליון שקל, מתוכם כ-360 מיליון שקל המיועדים לאוטובוסים חשמליים עירונים ובין-עירוניים ותשתיות המיועדות להטענתם, כ-100 מלש״ח לקידום אזורים מופחתי זיהום בערים, כ-90 מיליון שקל לתוכנית להגעה ירוקה לעבודה וכ-100 מיליון שקל לעמדות טעינה, מחקר ופיתוח בתחום התחבורה הנקייה. 

שרות הגנת הסביבה, האנרגייה והתחבורה: “משבר האקלים כבר מכה בעוצמה ברחבי העולם, וישראל חייבת לפעול באופן מיידי על מנת לצמצם את השלכותיו. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא תוך שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה. ענף התחבורה הוא גורם הזיהום הגדול ביותר במדינה ועל כן ההחלטה לקידום תחבורה חשמלית היא חשובה ביותר. המטרה היא גם לקדם תחבורה ציבורית חשמלית וגם לתמרץ את הצרכן והצרכנית הישראלים לבחור ברכב חשמלי. אנחנו מצדנו נפעל כדי להפוך את המעבר לקל, מהיר ומשתלם”. 

נוסף על הדרישה התקציבית, כוללת ההחלטה המשותפת גם דרישה לפטור מיסוי סוללות ליתיום המשמשות רכבים חשמליים, קביעת מנגנון להפחתת פליטות מתחבורה שיישען בין השאר על פרסום נתוני השימוש ברכב חשמלי (בדומה לקיים כיום ברכבים המונעים בבנזין), מעבר ציי הרכב של החברות הממשלתיות לתחבורה נקייה עד 2025 ומתן אפשרות לעובדים ולעובדות לבחור ברכב חשמלי, הקמת עמדות טעינה בחניונים, תמריצי מיסוי ומוניות המונעות בחשמל. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן