חדשותישראל

15 יצרני רכב וחברות Tier 1 יתחילו ניסויים במנוע החשמלי של EVR Motors הישראלית

החברה מפתחת מנועים חדשניים נוספים ומקימה קו הרכבות בישראל כדי לספק מנועים חשמליים בהיקף רחב החל מהמחצית השנייה של שנת 2022

חברת הסטארט אפ EVR Motors הכריזה כי 15 יצרני כלי רכב וחברות רכב מובילות (Tier 1) מתשע מדינות באסיה ואירופה יתחילו בקרוב ניסויים עם המנוע החשמלי עתיר הביצועים שפותח על ידי החברה. משקלו וגודלו של המנוע החדש קטנים ב-50% לעומת מנועי שטף רדיאלי RFPM (Radial Flux Permanent Magnet) בולטים בעלי הספק דומה. אחרי בדיקות מקיפות של אב הטיפוס, EVR מייצרת עתה עשרות מנועים שיימסרו לבדיקות של לקוחות, לפני הייצור הסדרתי. כמו כן, החברה מפתחת מנועים נוספים ומקימה קו הרכבות בישראל בכדי לספק מנועים בהיקף רחב החל מהמחצית השנייה של 2022. 

EVR מנהלת עתה מגעים עם חברות רכב מובילות (Tier 1) ויצרני כלי רכב (OEM) שייצרו עבור לקוחותיהם את המנועים שפיתחה החברה. EVR תתאים את המנועים לדרישות של כל לקוח בהיבטי הביצועים, הגודל, המחיר והיבטים אחרים. לקוחות שלא יהיו מעוניינים לייצר את המנועים בעצמם יוכלו לרכוש מנועים שיורכבו על ידי EVR או על ידי שותפיה. 

EVR Motors מייעדת את המנועים לרוב שוקי הרכב החשמלי והתעשייה, לרבות כלי רכב דו ותלת גלגליים, רכב פרטי, רכב מסחרי, משאיות, אוטובוסים, מכוניות היברידיות, קרוניות גולף, מלגזות, רכבות, כלי שייט ועוד. טכנולוגיית TSRF שפיתחה החברה מתאימה למגוון רחב של הספקים ומומנטים בטווח מתחים בין 48 וולט ל-800 וולט ומאפשרת התאמה של מנוע קטן קל וחזק למרבית אמצעי התחבורה.

“מכירות של מנועים חשמליים לרכב יעקפו את מכירות מנועי בעירה פנימית חמש שנים מוקדם יותר מהתחזיות הקיימות על פי מחקר עדכני של ארנסט אנד יאנג (E&Y)”, מסר עפר דורון, מנכ”ל EVR Motors. “יצרני מכוניות מעוניינים במנועים חשמליים קטנים, קלים וזולים יותר ובעלי הספק, נצילות וגמישות גבוהים יותר – וזה בדיוק מה שאנו מספקים. החלטנו להיענות לדרישות השוק על ידי תכנון מחדש של המנועים החשמליים ופיתוח טופולוגיית TS-RFPM המוגנת ע”י מספר רב של פטנטים שהוגשו ברחבי העולם. המנוע החשמלי פורץ הדרך שחשפנו במאי 2021 עורר עניין עצום בקרב יצרני Tier 1, יצרני כלי רכב ושותפים פוטנציאליים. כעת אנו מאיצים את התנופה על ידי מתן אפשרות ליצרני רכב רבים לבצע בדיקות ביצועים למנוע שלנו ולראות במו עיניהם כיצד הוא יכול לשנות את פניה של התעשיה”.

המנועים הראשונים של EVR הם מנועי 48/96 וולט המקוררים באוויר ומוגנים נגד מים והם מיועדים לכלי רכב חשמליים דו-גלגליים או תלת-גלגליים. מנועים אלה מספקים הספק של 17kW, מומנט של 40 Nm, ומשקלם 9 ק”ג בלבד, בנפח של 2.7 ליטרים. 

EVR Motors מפתחת כעת מנועים נוספים, ביניהם גרסה מקוררת מים של המנוע החשמלי הראשון שפיתחה, שיספק הספק של 35kW. מוצרים אחרים הם מנוע חשמלי עם הספק של 7-9kW במשקל 6.5 ק”ג בלבד לכלי רכב דו-גלגליים ומנוע חשמלי 400 וולט מקורר מים למכוניות ולמשאיות קלות. 

EVR Motors גייסה עד כה מימון סיד של 8 מיליון דולר מכמה משקיעים, בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק, ובהשתתפות Teramips Technologies, שמממנת רעיונות טכנולוגיים חדשניים, לצד קרן SIBF. בנוסף לכך קיבלה EVR מענקים מרשות החדשנות. בימים אלה שוקדת EVR על גיוס סבב A במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים.

החברה מנוהלת החל מ-2019 על ידי מנכ”ל החברה עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית “בראשית” של SpaceIL. עפר דורון היה אחראי גם על הפיתוח, הבנייה, השיגור והתפעול של לוויני התקשורת והתצפית של התעשייה האווירית עבור משתמשים ישראליים וזרים.     

EVR Motors נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. יו”ר החברה הוא אופיר שוהם, ראש מפא”ת לשעבר, שמוביל את השקעות ההיי טק של מריוס נכט. החברה מעסיקה מעל 20 עובדים בפתח תקווה, ביניהם שלושה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן