חדשות

שליטה בכלי בינה מלאכותית הופכת להיות תנאי בגיוס מנהלי כספים

דרישה לשליטה בכלי בינה מלאכותית הופכת להיות תנאי בגיוס מנהלי כספים לחברות, כך עולה מניתוח שערכה חברת הסטארטאפ Datarails שכלל 2000 משרות פתוחות בשוק האמריקאי לתפקידים של סמנכ”לי כספים, בקרים ורואי חשבון בכירים.

מהמחקר של דאטהריילס עולה ש-23% מהמשרות הפתוחות לתפקיד CFO, סמנכ”ל כספים, דרשו מהמועמדים שליטה ב-AI. מספר החברות הדורשות מיומנויות טכנולוגיות מתקדמות גדל בקצב של 15% ברבעון, כך שבתוך מספר שנים היכולת לנהל כלי בינה מלאכותית ולהפיק מהם תובנות תהפוך לדומיננטית בתחום זה, כמו גם בתחומים אחרים שאינם טכנולוגיים. בקרב רואי החשבון הדרישה למיומנויות AI נמוכה יותר והופיעה ב-17% ממודעות הדרושים באתרים הגדולים ואילו בקרב הבקרים 15% התבקשו להציג יכולות בתחום זה.

דידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכ”ל Datarails: “כלים דיגיטליים הכוללים בינה מלאכותית הולכים ותופסים מקום קריטי במחלקות הכספים בחברות. מנהלי כספים מבינים את היתרונות התפעוליים של ה-AI ואת ההשלכות האסטרטגיות שיש להם על בנייה ויישום של מודלים עסקיים וקבלת החלטות, במיוחד בתקופות של צמיחה ושינויים. מי שיסתגלו ויאמצו את השינויים האלו יהיו בעמדה טובה יותר לקדם את הקריירה שלהם ולהעניק ערך מוסף רב יותר לחברות שמתמודדות עם אי ודאות רבה.”

דאטהריילס מפתחת ומנהלת פלטפורמה לניתוח ותכנון פיננסי למנהלי כספים המאפשרת אוטומציה של איחוד נתונים ויצירת דו”חות פיננסים. בכך היא מעניקה את היכולת למחלקות כספים להמשיך להשתמש באותם גיליונות ומודלים פיננסים אליהם הם רגילים באקסל, וזאת בשילוב עם היתרון של מסד נתונים מרכזי מבוסס ענן המאפשר לאחד בזמן אמת בין נתונים פיננסים ותפעוליים מכל המחלקות. החברה השיקה לפני כשנה את FP&A Genius, המבוסס על Generative AI ונותן תשובות מבוססות בינה מלאכותית המשלבות בין הנתונים הספציפיים של כל חברה ומידע ממקורות פיננסים מהרשת. פונקציית הצ’אט מאפשרת למנהלים לקבל במהירות תשובות על שאלות ומספקת להם תובנות על מצבה הכספי של החברה. המערכת כבר פועלת בהצלחה אצל סמנכ”לי כספים בחברות הייטק, קמעונאות, תעשייה, שירותי בריאות ועוד. התשובות שמעניק האלגוריתם מתבססות על FinanceOS מערכת חדשנית של דאטהריילס שמאגדת את כל הגליונות האלקטרוניים ומקורות הנתונים הפיננסיים למאגר מאוחד של החברה בענן. היא מבצעת לראשונה סטנדרטיזציה במקום אחד של כל הנתונים הפיננסיים של הארגון, כולל מערכות תפעול ושכר, ומספקת לראשונה תמונה פיננסית מלאה למנהל הכספים בחברות קטנות ובינוניות, כולל בניית תקציב, תחזית, דיווחי רווח והפסד, מאזנים, תזרים מזומנים, דו”חות לדירקטוריון ועוד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן