שוק טעינת הרכב החשמלי באירופה צובר תנופה

Image by (Joenomias) Menno de Jong from Pixabay

וחברת צ’קראטק מתקדמת במימוש התוכנית האסטרטגית שלה

מכירה ראשונה לחברת צ’קראטק בגרמניה. במסגרת חוזה בהיקף של כ-1 מיליון יורו להקמת 2 מתקני טעינה מהירה לרכב חשמלי.

לדברי בועז וייזר, מנכ״ל צ’קראטק, ״אני שמח לעדכן על עסקה מסחרית ראשונה של הדור המתקדם של מערכות האגירה הקינטית שלנו, ובאחד השווקים המתקדמים ביותר במימוש מהפיכת הרכב החשמלי – בגרמניה.

הסכם זה, במסגרתו נספק פתרון Turnkey מלא ונקים 2 מתקני טעינה מהירה לרכב חשמלי, מהווה עדות לערך המוסף המשמעותי שמערכות האגירה שלנו מביאות ללקוחותינו, ביכולתן להיות enabler להקמת מתקני טעינה מהירה לרכבים חשמליים גם במקומות בהם רשת החשמל מוגבלת בהספק. זוהי הבעת אמון משמעותית בטכנולוגיה שפיתחנו ובייחודיות והפוטנציאל של המוצר המתקדם, ה-KPB100, שיושק בתחילת 2022. 

עסקה זו הינה דוגמא לאופן מימוש האסטרטגיה שגיבשנו להחדרת המוצרים שלנו וחינוך השוק ביתרונות שלהם, תוך מתן פתרון מלא, Turnkey של מתקני טעינה מהירה בעזרת שותפים מקומיים ובעלי יכולות משלימות. עסקה זו מהווה מודל גם ללקוחות נוספים וממצבת אותנו כשחקן משמעותי בשוק תשתית הטעינה לרכבים חשמליים בגרמניה, ובאירופה בכלל, הראשון שנותן פתרון לפער תשתית רשת החשמל באופן כלכלי, מוכח, וירוק, שאינו מבוסס על סוללות.

אנחנו מגיעים עם הפתרון הנכון בזמן הנכון, לשוק שנמצא בצמיחה אדירה וצפוי לקבל רוח גבית משמעותית של השקעות ממשלתיות ופרטיות בהקמת התשתית שהינה קריטית למימוש החזון של המעבר לרכבים חשמליים. אני שמח וגאה לקחת חלק במהפיכה הזו, עם פתרון ייחודי המבוסס על חדשנות ישראלית, הינו enabler לתשתית טעינה מהירה בתפוצה רחבה ובכל מקום.

אני מאמין כי התקשרות זו הינה סנונית ראשונה ובהמשך לה נזכה להתענינות רבה בגרמניה ובמדינות נוספות ברחבי אירופה ובכך היא משקפת את הפוטנציאל העצום שיש למוצרי החברה בשוק המתפתח במהירות של תשתיות הטעינה המהירה לרכבים משמעותיים.”

חברת צ׳קראטק מודיעה היום על מכירה ראשונה של מערכת טעינת רכב חשמלי מהירה שפתחה בגרמניה. במסגרת ההסכם שנחתם בין חברת EES הגרמנית אשר הינה השותף המקומי של חברת צ’קראטק, לבין חברת השקעות שמושבה בגרמניה ובעלת נסיון ומוניטין בייזום השקעות בנכסים מניבים בתחומי האנרגיה. 

ההסכם שנחתם הוא לשיתוף פעולה בהקמת 2 מתקנים לטעינה מהירה של רכבים חשמליים בהן ישולבו מוצרי ה-100KPB של החברה, המשמשים לחיזוק רשת החשמל באתר הטעינה מהירה ומאפשרים האצת קצב הטעינה.

מכירה זו הינה חלק ממימוש אסטרטגיית החברה להחדרת מוצריה לשוק הבינלאומי של הרכבים החשמליים אשר צומח במהירות ונזקק לעמדות טעינה מהירות להורדת חרדת הטווח.

1. ההתקשרות כוללת מכירה מסחרית ראשונה של מוצרי החברה מדגם KPB100. כמו כן, במסגרת התקשרות זו וכחלק ממימוש אסטרטגית החברה להחדרת מוצריה לשוק, החברה תספק ללקוח, באמצעות EES (המפעילה גורמים מקומיים נוספים), פתרון Turnkey מלא של מתקני טעינה מהירה לרכב חשמלי.

2. במסגרת ההתקשרות, יוקמו 2 מתקנים שיכללו, כל אחד, את מוצר ה- KPB100 של החברה ב-2 אתרים שונים:
1) תחנת דלק בעיר Neuenstein Aua;
2) תחנת שטיפת וטעינת רכבים בעיר Herrenberg;

3. הלקוח, החברה ו- EES הגיעו להסכמות עם בעלי מקרקעין לחכירת האתרים לתקופה של 15 שנים, עם אפשרות להארכת התקופה ב-5 שנים נוספות, בתמורה לתשלום דמי שכירות שנקבעו בין הצדדים. בהמשך להסכמות אלו ולהתקשרות המדווחת צפויה בתקופה הקרובה חתימה על הסכמי החכירה.

4. במסגרת ההתקשרות, מתקני הטעינה המהירה יוקמו על ידי EES והחברה (בסיוע קבלני משנה מקומיים). היקף ההשקעה בהקמת שני המתקנים הינו כ- 1 מיליון אירו, מהם כ- 70% מהווים את התמורה לחברה עבור אספקת והתקנת מוצרי ה-100KPB ויתרת ההשקעה הינה עבור שאר חלקי המערכת והעבודות הנדרשות להקמת מתקני הטעינה המהירה.

5. בכוונת הלקוח לפעול לקבלת מענקי תמיכה מרשויות בגרמניה למימון הקמת המתקנים (“המענקים”). לפיכך, ההקמה בפועל של אתרי הטעינה המהירה תחל, להערכת החברה, ברבעון השלישי של 2022, לאחר קבלת החלטת הרשות הממשלתית ביחס לבקשת מענקי התמיכה. עם זאת, סוכם בין הצדדים כי ככל שלא יתקבלו המענקים מהרשות הממשלתית עד סוף חודש יוני 2022, תחל הקמת המתקנים גם ללא המענקים, ללא שינוי בתנאי העסקה מבחינת החברה. גמר הקמת המתקנים והפעלתם המסחרית צפויים במהלך רבעון 4 2022.

6. הואיל והשקת מוצר ה-100KPB וסיום תהליך הרישוי (סרטיפיקציה) שלו מתוכננים להתבצע עד מחצית 2022, סוכם עם הלקוח כי במידה ויהיה אישור מוקדם מצד הרשויות, תספק החברה עד 2 מערכות KPB50 (הדור הקודם של מוצרי החברה), לתקופת ביניים עד לאספקתן של מערכות KPB100, וזאת כדי לאפשר את תחילת הפעלת המתקנים בהקדם.

7. לאחר הקמתם יופעלו מתקני הטעינה המהירה על ידי EES והחברה (באמצעות קבלני משנה מקומיים) למשך תקופה של 15 שנים, כאשר ללקוח האופציה להאריך את תקופת ההפעלה ב-5 שנים נוספות. ההוצאות השוטפות של אתרי הטעינה המהירה ישולמו מתוך ההכנסות הצפויות מהפעלת המתקנים, וכחלק מהוצאות אלו החברה תהיה זכאית לתשלום שנתי בגין שירותי תחזוקה למוצרי ה-100KPB.

8. כמו כן, בהסכמים נקבע מנגנון חלוקת הרווח התפעולי השוטף (ככל שינבע מהפעלת המתקנים), בין הלקוח, החברה ו- EES. לפי מנגנון זה, תהיה החברה זכאית לכ-15% מהרווח התפעולי של מתקני הטעינה המהירה.

9. התקשרות זו הינה במסגרת מימוש אסטרטגיית החברה לפעול גם בדרך של העמדת פתרון מלא (Turnkey) של מתקני טעינה מהירה, שיוקמו ויתופעלו ע”י החברה (לרבות באמצעות גורמים מקומיים במדינות היעד), כאשר מערכת האגירה הקינטית של החברה, מוצר ה-KPB100, משמשת כמרכיב מהותי, שבאמצעותו מתאפשרת טעינה מהירה על אף מגבלות ההספק של תשתית רשת החשמל באתר הטעינה המהירה.  החברה מעריכה כי מאפייני התקשרות זו,  הערך המוסף של מוצרי החברה שבאים לידי ביטוי באמצעותה, והקמת המתקנים תוך שת”פ עם גורמים מקומיים, עשויים לעודד לקוחות נוספים בגרמניה לפעול באמצעות החברה והשותפים שלה, לטובת האצת הקמת תשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים, ובפרט במקומות בהם רשת החשמל מוגבלת בהספק.

10. בנוסף החברה מעריכה כי שיתוף הפעולה עם הלקוח ועם EES מהווה ערוץ שיווקי אסטרטגי, בעל פוטנציאל משמעותי למכירה עתידית של מוצריה בגרמניה.  בכוונת הצדדים לפעול להקמת מתקני טעינה נוספים בגרמניה, במתכונת דומה להסכמים שאליהם הגיעו, בשלב זה זוהו 3 אתרים נוספים שהינם פוטנציאל להתקשרות בתקופה הקרובה:
1) פארק עסקים ומסחר בעיר Reiskirchen bei Giessen;
2) מלון בעיר Essen;
3) מרכז לוגיסטיקה והפצה לרכב בעיר Zorbig;
ככל שיושלמו ההתקשרויות הנוספות באתרים אלו בתקופה הקרובה, משמעותן הזמנת 4 מערכות KPB100 נוספות, שהחברה מעריכה שניתן יהיה לספק בשנת 2022 (כתלות גם במועד אישור מענקים ע”י הרשויות בגרמניה).

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version