חדשות

שוק אפליקציות שהשיק סטארט-אפ הפינטק okoora יקל על עסקים קטנים ובינוניים לנהל מטבעות

בני אברהם, מייסד ומנכ”ל okoora: “שוק האפליקציות הוא אבן הדרך הבאה במימוש היעד שלנו לחולל דמוקרטיזציה בשירותים פיננסיים ולהעצים עסקים כך שיוכלו לעצב את חוויית ניהול המטבעות שלהם”

סטארט-אפ הפינטק הישראלי-שווייצרי אוקורה (okoora) השיק שוק אפליקציות (App Marketplace) עבור ABCM, פלטפורמת הענן המשולבת שלו לניהול תשלומים גלובליים, בנקאות וסיכונים. שוק האפליקציות מספק לעסקים סביבה מאובטחת וידידותית לרכישה של שירותים נוספים שמשפרים את הפונקציונליות של הפלטפורמה בכל הנוגע לניהול פעילות במטבעות שונים. 

שוק האפליקציות של okoora הוא חלק ממגמה רחבה יותר של דמוקרטיזציה בתחום השירותים הפיננסיים. בנקאות פתוחה ושינויים רגולטוריים החלישו את האחיזה שהיתה לבנקים גדולים באספקת שירותים שנתפסו לאורך השנים כשירותים בנקאיים מובהקים. okoora מתמקדת בשיפור העבודה של עסקים קטנים ובינוניים בניהול פעילויות המטבע שלהם ובמתן של שליטה גבוהה יותר באמצעות פלטפורמת ABCM, המצוידת ביכולות של בינה מלאכותית. שוק האפליקציות זמין לכל לקוח, הן ללקוחות הנמצאים בתוכנית חינמית והן ללקוחות משלמים של הפלטפורמה. 

בשלב זה כוללת זירת האפליקציות שורה של יישומים, ביניהם יישום של תשלומים יוצאים חינמיים (Free Outgoing Payments), שבאמצעותו חברות יכולות לחסוך עלויות על ידי משלוח חינמי של תשלומים סדירים; חבילת מומחים למט”ח (FX Expert Package), המספקת צוות של מומחים שמלווים את הלקוח בכל המורכבויות הנוגעות לניהול מטבע חוץ וכן יישום של מדיניות גידור מט”ח (FX Hedging Policy), המאפשר למשתמשים לבנות מדיניות תפורה לגידור מט”ח שמשרתת את המטרות האסטרטגיות והצרכים העסקיים שלהם.

מאז השקת פלטפורמת ABCM חסכה okoora לעסקים בישראל למעלה מ-11 מיליארד ₪ בעסקאות מט”ח בינלאומיות תוך התמודדות עם החרפת הסיכונים הפיננסיים בישראל בשנת 2023 בעקבות המהפכה המשפטית והמלחמה בעזה. הפלטפורמה הכפילה את כמות הלקוחות בשנת 2023, כאשר עד כה נרשמו כ-15,000 לקוחות לשימוש בה. החברה רשמה בשנה האחרונה עלייה של 465% בעסקאות התשלומים שביצעו לקוחותיה ועלייה של 161% בכמות עסקאות ההגנה מפני תנודות של שערי מטבע. 

okoora ביצעה לאחרונה מהלכים משמעותיים בדרך לחדירה לשוק האירופי. בסוף השנה שעברה פתחה החברה סניף בלימסול שבקפריסין והיא מתכננת להשיק משרדים בשתי מדינות אירופיות נוספות השנה. מהלך זה מציב את הסטארט אפ בעמדה חזקה לקראת קבלת רישיונות לפעילות מסחרית מלאה ב-27 מדינות האיחוד האירופי. 

“שוק האפליקציות הוא אבן הדרך הבאה שלנו במימוש היעד שלנו לחולל דמוקרטיזציה בשירותים פיננסיים ולהעצים עסקים כך שיוכלו לעצב את חוויית ניהול המטבעות שלהם”, אמר בני אברהם, מנכ”ל ומייסד okoora. “ככל שאנחנו פורצים את המגבלות של בנקאות מסורתית, אנחנו חותרים לשפר את השליטה והיעילות שיש לעסקים קטנים ובינוניים בניהול פעילות המטבעות שלהם”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן