בריאותחדשות

רשות התחרות מפרסמת, את ממצאי המחקר על ביטוחי הבריאות הפרטיים

בחודש ינואר התפרסם להערות הציבור חלקו השני של דו”ח מחקר של רשות התחרות בנושא ביטוחי הבריאות הפרטיים. לאחר קבלת הערות מהציבור, הרשות מפרסמת כעת את הגרסה הסופית של המחקר.

החלק הראשון של הדו”ח (דו”ח הביניים) הראה שרוב הסוכנים מוכרים פוליסות ביטוח של חברה אחת או שתיים בלבד. כמו כן הראה החלק הראשון של הדו”ח תופעה רחבה של ביטוחי יתר (כפל ביטוח). החלק השני של הדו”ח עסק בתמריצי סוכני הביטוח בתחום ביטוחי הבריאות והצביע על קשר בין התמריצים שנותנות חברות הביטוח לסוכנים לבין המוצרים שהסוכנים מוכרים למבוטחים.

הממצאים מעלים כי חברות הביטוח מצליחות להשפיע על זהות החברה שאת מוצריה מוכר הסוכן ללקוחותיו וזאת באמצעות תמריצים כלכליים שמעניקות חברות הביטוח לסוכנים. ממצאים אלה מטרידים נוכח ההנחה של מרבית המבוטחים כי הסוכן נמצא “בצד שלהם”.

לאור הממצאים ובראי הערות הציבור, הרשות ממליצה לבצע שינויים מרחיקי לכת במודל התגמול של סוכני הביטוח, כדי ליצור לסוכנים תמריצים שיבטיחו מתן ייעוץ המשרת בצורה טובה יותר את טובת המבוטחים. בתוך כך, ממליצה הרשות, בין היתר, לאסור על תשלומים מחברות הביטוח לסוכנים, או לחלופין לפעול לכך שתגמול הסוכן יתבסס בחלקו על פרמטרים אחרים מלבד גובה דמי הפרמיה – למשל, שתשולם לסוכן “עמלת תביעה” אשר משקפת את הסכומים ששולמו למבוטחים. כמו כן, הרשות ממליצה לבטל את תוספות התשלום (בונוסים) לסוכן עבור עמידה ביעדים.  

מחקר הרשות החל בעקבות פניות מרשות שוק ההון, אשר ביקשה לערוך מחקר תחרותי על שוק ביטוחי הבריאות. המחקר נעשה בליווי רשות שוק ההון, ממצאיו הוצגו לה טרם פירסומם כאן ורשות התחרות תמשיך לקיים עם רשות שוק ההון מגעים בנוגע ליישום ההמלצות.

קבצים להורדה

הודעה לעיתונות – מחקר ביטוחי בריאות סוג הקובץ : pdf משקל : 142.48 Kb

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן