“רייגו מבית מיטב דש” – קרן חדשה להשקעות בנדל”ן המשלבת בינה מלאכותית וניתוח נדל”ני

Artificial IntelligenceRealEstate2

מיטב דש מרחיבה את פעילותה בתחום ההשקעות האלטרנטיביות ומשיקה את “רייגו מבית מיטב דש” המשקיעה במוצרי הלוואות קצרות מועד מגובות בנדל”ן בארה”ב בשילוב עם חברת התוכנה Reigo. הקרן תתאים ללקוחות שמוגדרים כמשקיעים כשירים  לרבות גופים מוסדיים וחברות פמילי אופיס.

 

הקרן מציגה מנוע בינה מלאכותית ייחודי ומתקדם הפועל לנתח כמות נתונים גבוהה במטרה להעניק צפי מדויק יותר למרכיב הסיכון מול התשואה להלוואות מגובות נדל”ן בארה”ב.

בניהול הקרן, מיטב דש חוברת לחברת Reigo שפיתחה פלטפורמה חדשנית, מבוססת בינה מלאכותית ,Big Data, ואלגוריתמים מתקדמים לחיזוי ביצועי הלוואות מגובות נדל”ן, המאפשרת הורדת ההסתברות לחדלות פירעון באופן משמעותי, קיצור זמן ההחלטה, מתן האפשרות לפיזור רחב ותשואות יציבות. מייסדי Reigo הינם מבעלי חברת בוליגו קפיטל, בית השקעות פרטי, המתמחה בהשקעות אקוויטי וחוב נדל”ן בארה“ב. לצוות הניהולי בבוליגו קפיטל ניסיון מצטבר של עשרות שנים בנדל”ן, בדגש על השקעות בתחום המגורים בארה”ב.

הביקוש לאשראי הולך וגדל. במקביל, מוסדות בנקאיים מערימים קשיים על יזמים לקבל אשראי לטווח קצר לטובת עסקאות נדל”ן והתהליך כולו ארוך ולא יעיל. במציאות זו התפתח שוק אשראי חוץ בנקאי למימון פרויקטים. בשוק זה הריבית גבוהה יחסית אך הזמינות והחיסכון בזמן משתלמים ליזמים. בשנים האחרונות, התפתחו עשרות חברות ופלטפורמות פרטיות המאפשרות למשקיעים להשקיע במוצרי הלוואות מגובות נדל”ן. במקביל, המידע שהצטבר לגבי נכסים ולווים הלך וגדל, והוא מאפשר ניתוח עמוק ומהיר.

דוד אללוף, מנהל תחום השקעות אלטרנטיביות במיטב דש: “עולם ההשקעות בהלוואות נדל”ן התנהל עד היום בצורה מסורתית ואיטית. שוק ההלוואות לנדל”ן בארה”ב מוערך בכ- 4 טריליון דולר לשנה. עד לפני מספר שנים, השוק נשען על מערכת הבנקים המסורתית  ועל ניתוחים בסיסיים. רייגו מציעה מודל חדשני בעל פוטנציאל דיסרפשן לשוק מסורתי במטרה לשכלל אותו לרמות דיוק חדשות”.

אורי צרור, מייסד-שותף ברייגו: “עולם ההשקעות בהלוואות נדל”ן מנותח כמעט באותן שיטות כבר עשרות שנים; אקסל וגישה ליותר נתונים החליפו את הנייר, אבל שיטת קבלת ההחלטה נשארה דומה. אנחנו מממשים Machine learning algorithms כדי לנתח בצורה חדשנית

ומדויקת את הערכת ביצועי השקעת הנדל”ן. הטכנולוגיה מבצעת אנליזה ממספר רב של מקורות שונים במטרה לאתר, לדרג ולבחור את ההלוואות הטובות מבין אלו המוצעות כדי לספק יחס סיכון-תשואה טוב ככל האפשר למשקיעים.”

יריב אומר, מנכ”ל ומייסד-שותף ברייגו, מוסיף “הטכנולוגיה שפיתחנו גורמת לוועדת ההשקעות להיות ממוקדת ומושכלת ולהבין טוב ומהר את הסיכונים והיתרונות בעסקה. האלגוריתם מבוסס על אנליזה ודרוג של מיליוני הלוואות לפרוייקטי ונכסי נדל”ן בעבר ובהווה ומעצב מחדש בצורה מדעית את מודל הסיכון.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version