קרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות

future-Image by Gerd Altmann from Pixabay

אושרה בממשלה: הצעת שר החוץ ושרת החדשנות המדע והטכנולוגיה לקרן השקעות בתחום ההייטק עם איחוד האמירויות

מדובר בקרן מחקר ופיתוח תעשייתית דו-לאומית עם איחוד האמירויות הערביות, שתתמוך בבקשות לפעילות משותפת בין חברות ישראליות לבין חברות אמריתיות. בדומה לקרנות בינלאומיות אחרות הקיימות היום, הקרן תספק תמריץ כספי לחברות הישראליות, כאשר מדובר במחקר ופיתוח של מוצרים טכנולוגיים חדשים או בשדרוג מהותי של טכנולוגיה קיימת, וכן סיוע באיתור שותפים טכנולוגיים זרים. תמיכת הקרן תאפשר גישה למשאבים בינלאומיים, ידע, טכנולוגיה ותשתיות אשר לא קיימות בישראל. התמיכה תאפשר גם סיוע לחברות ישראליות דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה, ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.
 
ישראל תקצה תקציב של 15 מיליון שקל מידי שנה במשך 10 שנים ואיחוד האמירויות יעשו מאצ׳ינג לסכום. בשל כך, הסכום עתיד להגיע במשך 10 השנים ל-150 מיליון שקל מהצד הישראלי וסה”כ ל-300 מיליון ש”ח.
 
היוזמה להקמת הקרן, אותה יובילו מהצד הישראלי משרד החוץ, משרד המדע, רשות החדשנות, משרד האוצר ומשרד הכלכלה, עלתה גם במהלך ביקור ראש הממשלה בדצמבר האחרון באבו ד’אבי, ובהצהרה המשותפת שלו עם יורש העצר.
 
שר החוץ, יאיר לפיד: “ישראל ואיחוד האמירויות חולקות תשוקה לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, שתשפרנה את איכות החיים של האדם, את הסביבה ואת הכלכלה. קרן המחקר ופיתוח הבילטרלית היא המנוע להתנעת המהלך בסקטור הפרטי, על ידי עידוד החברות, בדגש על SMEs, לחבור יחד, לפתח, לייצר ולשווק המוצרים הטכנולוגיים החדשניים ברמה אזורית ועולמית. אני מברך ומודה לעמיתי שר החוץ האמירתי על תמיכתו במהלך מתחילתו. כמו כן, מודה לשרת החדשנות, אורית פרקש הכהן על העבודה החשובה. ההייטק הוא נכס אסטרטגי למדינה וחשוב לשמור ולפתח אותו.”

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: ״אני רואה חשיבות רבה בהקמת קרן השקעות הדדית בתחומי ההייטק בין ממשלת ישראל לאמירויות. איחוד האמירויות משקיעה היסטורית בענפי אנרגיה, תשתיות ועוד, בשל כך הקרן החדשה תייצר גשר שיקל על השקעות אמירתיות בטכנולוגיה ישראלית בתחומים אלו ונוספים.  שמחה על צעד חשוב זה בין ישראל לאמירויות ומודה לשר החוץ, יאיר לפיד ולשגריר ישראל באמירויות. מודה גם לעמיתינו השרים באמירויות שתמכו ברעיון מהרגע הראשון.״

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version