חדשותנדל"ן ותשתיות

קיבוץ קבוצת יבנה מבצע פרויקט פינוי בינוי גדול וחדשני

לאחר פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בקיבוצים, עליו הוכרז בקריית יערים, גם קיבוץ קבוצת יבנה הוותיק יוזם פרויקט, בתכנונו של אדריכל אילן פיבקו, במסגרתו ייהרסו 50 בתים בני 150 יח”ד ישנות, וייבנו 240 יח”ד חדשות בשיטת ICF החזקה והחדשנית של “אייקונקס”

לאחר קריית ענבים, קיבוץ נוסף בישראל מבצע פרויקט של פינוי בינוי: בקיבוץ קבוצת יבנה ייהרסו 50 בתים בני 150 יח”ד ישנות, שנבנו בשנות ה-60, ויוקמו במקומם 120 וילות דו משפחתיות בנות 240 יח”ד – כולן בשיטת הבנייה המתקדמת ICF.

שיטת הבנייה ICF תופסת תאוצה בשנים האחרונות בישראל. חברת אייקונקס – הראשונה שהביאה את תבניות ה-ICFהמקוריות לישראל ב-1995, ומייצרת אותן במפעל פוליביד בארץ, מדווחת שבנוסף לפרויקט בקבוצת יבנה, היא החלה בשבוע שעבר בביצוע שכונת הרחבה חדשה בשיטת ICF במושב משואות יצחק.  

פרויקט הפינוי בינוי בקיבוץ קבוצת ייבנה על שטח של 32 דונם בלב הקיבוץ והוא מתוכנן על ידי אדריכל העל אילן פיבקו. הפרויקט יימשך כ-3 שנים, כשבשלב הראשון היזם י.ג. ביננפלד יבנה 56 יח”ד ב-26 בתים צמודי קרקע דו משפחתיים, על חשבון 36 יח”ד, ב-12 בתים, שייהרסו באופן מידי, כך יתגלגל הפרויקט באופן מדורג. 

כל 240 יחידת הדיור החדשות יכללו 160 מ”ר בנוי, וכן חצר קטנה. הקבלן, שבהמשך להחלטת ראשי הקיבוץ לבנות בשיטת הבנייה החדשנית, רכש את תבניות ה-ICF לצורך הבנייה מאייקונקס, ויקבל ממנה הדרכה מקצועית לפועלים וליווי לאורך כל זמן הבנייה, שמוערכת כשנה מתחילת הבנייה של כל בית. העלייה על הקרקע מתוכננת בתוך כשלושה שבועות.

במושב משואות יצחק מקים הקבלן משה קדוש בשיטת ICF של אייקונקס הרחבה בת 11 יח”ד צמודות קרקע בנות קומה אחת, בשטח בנוי של 160 מ”ר כל אחת, על שטח של כ-10 דונם בשכונת הפרדס. את הפרויקט, בתכנון שטרנפלד אדריכלים, מבצע  הקבלן קדוש משה, שעלה על הקרקע בשבוע שעבר וכבר ביצע את יציקות הבסיס של הבתים. סיום הבנייה צפוי בתוך שנה.

אייקונקס מתמודדת בימים אלו על פרויקטים נוספים בני מאות יחידות דיור בישובים נען, שער הגולן, בית גוברין, חצרים, רביבים, משאבי שדה, בארי, עין הכרמל ועוד, במטרה להרחיב את שיטת הבנייה החזקה והמהירה שלה בישראל.  

שיטת ICF המקורית של אייקונקס הומצאה על ידי היזם והמהנדס ההולנדי הנק מנסן, שזכה בזכות המצאתו בפרסים בינלאומיים רבים בתחום החדשנות ושינוי עולם הבנייה. מדובר בתבניות פוליסטירן מוקצף, המורכבות זו על זו כמו “לגו”, שבתוכן מורכבים מוטות ברזל, ולתוכן יוצקים באתר הבנייה בטון מזוין. בסיום היציקה לא מסירים את לוחות הפוליסטירן, והם משארים כחלק אינטגרלי מקיר הבטון ומקנות בידוד אקוסטי וטרמי דו צדדי (פנים וחוץ) ברמה הגבוהה ביותר. יציקת הבטון האחידה מייצרת בניית קירות חזקים, ללא סדקים, שניתן להרכיב מעליהן כל סוג קירוי ולבצע חיפוי חיצוני מכל סוג, וגבס, טיח ועוד פנימי בקלות רבה. השיטה מקצרת את זמן הבנייה ב-30-40 אחוזים, חוסכת בעלויות, מדורגת גבוה במדד הבנייה הירוקה והיא נחשבת לחזקה ומבודדת מאוד.

מסיבה זו השיטה מתאימה במיוחד ליישובים בהם מזג האוויר הוא קיצוני ודורש בידוד, ולישובים הממוקמים על השבר הסורי אפריקאי, הזקוקים לבנייה חזקה מבטון ופלדה, על מנת לעמוד בפני רעידות אדמה. לכן, ישובים ברמת הגולן, בנגב ובכרמל מתכוונים להשתמש בה כבר בשנה הקרובה. גם בניינים רבי קומות, בעיקר בירושלים ובמרכז תל אביב, נבנו בשנים האחרונות באמצעות תבניות ה-ICF של אייקונקס, במטרה להתמודד עם מזג האוויר החם והלח בתל אביב בקיץ, ועם אוויר ההרים הצלול והקר של ירושלים בחורף.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן