חדשות

קבוצת אקסל ממשיכה במימוש האסטרטגיה שלה

הכוללת צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות במקביל לצמיחה אורגנית. חתמה על הסכם רכישה נוסף שמטרתו לחזק את מובילות החברה בתחום הטלקום והמולטימדיה

אקסל סולושנס גרופ, באמצעות חברה בת, רוכשת 70% ממניות חברה בתחום התקשורת והמולטימדיה אשר סיימה את 2023 עם הכנסות של כ-17.6 מיליון ש״ח ורווח של כ-5 מיליון ש״ח.

  • סה”כ ההשקעה בעיסקה מסתכם בעד כ- 14 מיליון ש״ח, במספר תשלומים, לרבות תמורה מותנית ביצועים;
  • הרכישה מהווה חיזוק נוסף לפורטפוליו הפעילויות של קבוצת אקסל, המתמחה בהפצה ואינטגרציה של מוצרי סייבר, תקשורת וטלקום ומוסיפה ליכולות הקבוצה בשוק הישראלי והבינלאומי.

לדברי רונן שור, מנכ״ל אקסל סולושנס, “אנחנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות עליה הצהרנו. הרכישה תרחיב את פעילות הקבוצה בתחומי הטלקום, המולטימדיה והברודקסט ותחזק את מעמדינו כמובילי שוק. פעילות החברה שרכשנו סינרגטית מאוד לפעילותן של חברות הטלקום האחרות בקבוצה ומוסיפה להן מנוע צמיחה משמעותי נוסף בדרך להגשמת יעדי הצמיחה והרווחיות של הקבוצה.”

חברת אקסל סולושנס בזאת כי חתמה  על הסכם לרכישת כ-70% ממניות חברת תקשורת ומולטימדיה, חברה מובילה בתחומה עם שיעורי רווחיות גבוהים. העסקה תבוצע באמצעות חברת הבת אי בי אי אקטיב, בה מחזיקה אקסל 50.1% ועם בעל מניותיה של החברה הנרכשת, המחזיק במלוא הון המניות של החברה הנרכשת וימשיך להחזיק ביתרת המניות ולפעול להצלחתה של החברה הנרכשת.החברה הנרכשת הוקמה לפני למעלה מעשור, פועלת בשוק התקשורת ומוצרי המולטימדיה ולה מספר רב של לקוחות ותיקים.

להלן תמצית נתונים לשנת 2023 כפי שהתקבלו מהחברה הנרכשת:

____________3

להלן תמצית נתוני רווח והפסד לשנת 2023:

___________1

בהתאם להסכם, התמורה הכוללת עבור המניות הנרכשות הינה סך כולל של עד 14.1 מיליון ש״ח, אשר ישולמו כמפורט להלן: 

(א) במועד השלמת הרכישה, ישולם סך של כ-7.8 מיליון ש”ח במזומן;  

(ב) בתום שישה חודשים ממועד ההשלמה ישולם סך של 0.7 מיליון ש״ח;

(ג) בתום עשרים וארבעה חודשים ממועד ההשלמה, ישולם סך של כ-3.9 מיליון ש״ח;

(ד) בכפוף לעמידה בתנאי רווח גולמי שסוכמו בין הצדדים במהלך השנים 2025-2028, ישולם סך נוסף של עד כ-1.6 מיליון ש״ח. 

עפ״י תנאי ההסכם, המוכר זכאי לדיבידנד בסך של כ-15 מיליון ש״ח אשר יוכרז ע״י החברה הנרכשת טרם השלמת העסקה וזאת במסגרת תנאים מקדימים אשר על המוכר לבצע.עוד כולל ההסכם שינוי של תקנון החברה כאשר בין היתר נקבע כי מדיניות הדיבידנד של החברה הנרכשת תעמוד על 75% לפחות מהרווח השנתי ומנגנון שיפוי למוכר במידה והחברה תשנה סעיף זה בתקנון.

מקורות המימון לעסקה בהתייחס לתשלום הראשון, כאמור לעיל, כוללים קבלת הלוואה מהחברה ומבנק בישראל (בחלוקה דומה בין גורמי המימון), לפרעון על פני עד 5 שנים ובתנאי ריבית מקובלים. החברה הרוכשת תוכל לפרוע בפרעון מוקדם בכל עת את ההלוואה מהחברה על פי שיקול דעתה. מקורות המימון בהתייחס לתשלומים הנוספים יהיו ממקורותיה העצמיים של החברה ומהלוואת מוכר ללא ריבית בהתאם לתנאי התשלום שפורטו כאמור לעיל.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן