חדשות

פריצת דרך נוספת לצ׳קראטק באירופה תוך פחות מחודש

צ׳קראטק נכנסת לשווקים של דנמרק ונורבגיה עם קבלת מכתב כוונות למכירת מערכת אגירה קינטית שתשמש להקמת אתר פיילוט, כמתקן טעינה אולטרה-מהירה לרכב חשמלי

לדברי בועז וייזר מנכל צ’קראטק: “הטכנולוגיה הייחודית שלנו מושכת שחקנים רבים הרוצים להיות ראשונים להציע פתרון אמיתי לטעינה אולטרה-מהירה לרכב חשמלי. 

היום אנו מודיעים על כניסה לטריטוריה חדשה ומשמעותית בצפון אירופה. 

המדינות הנורדיות ידועות כמובילות בעולם במעבר לתחבורה חשמלית וירוקה.

זוהי פריצת דרך עסקית שנייה עבורינו בחודש האחרון ואנו מקווים לחתום בקרוב על עסקאות נוספות.

השוק האירופאי צומח במהירות ונמצא בנקודה הנכונה לאימוץ המוצרים של צ’קראטק.

אנחנו מצליחים, פעם אחר פעם, לשכנע יזמים וחברות גדולות באירופה בערך המוסף המשמעותי של מוצרי החברה, המסירים חסמים ומהווים enabler לפריסה מהירה ויעילה של מתקני טעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים גם במקומות בהם רשת החשמל מוגבלת.

העסקאות עליהם דיווחנו לאחרונה מקדמות אותנו למיצוב כשחקן משמעותי בשוק תשתית הטעינה לרכבים חשמליים באירופה, כיוון שאנו הראשונים שמציגים פתרון בשל, שאינו מבוסס על סוללות, לפערי תשתית רשת החשמל. 

השותף בדנמרק היה בתהליך של בחינת פתרון מבוסס סוללות, ולפיכך הבחירה שלו בפתרון שלנו הינו הבעת אמון חשובה ביתרונות של הטכנולגיה והמוצר שלנו, כפתרון כלכלי, בטוח ו”ירוק” לתשתית רובוסטית לטעינה אולטרה-מהירה לרכבים חשמליים.

אנו מגיעים עם הפתרון הנכון בזמן הנכון, לשוק שנמצא בצמיחה אדירה וצפוי לקבל רוח גבית משמעותית של מענקים ממשלתיים והשקעות פרטיות בהקמת התשתית הקריטית למימוש חזון המעבר לרכבים חשמליים.”

חברת צ׳קראטק, שמחה לעדכן כי ביום 30.12.2021 התקבל מכתב כוונות לא מחייב, מיזם הפועל בתחום האנרגיה הירוקה בדנמרק, להזמנת מוצרי החברה והקמת אתר פיילוט להדגמת יכולת בסביבת העיר Aalborg בדנמרק.

צ׳אקרטק רואה בשת”פ עם היזם חלק מתהליך חדירה אסטרטגי למדינות הנורדיות, אשר הינן מובילות בעולם בעידוד המעבר לתחבורה חשמלית. 

למיטב ידיעת החברה, בטרם הכירו את מוצרי החברה היו עיריית Aalborg והיזם בתהליך בחינת שימוש במערכת אגירה מבוססת סוללות כתשתית לטעינה מהירה לרכבים חשמליים. לפיכך, מכתב הכוונות מהיזם מהווה הבעת אמון חשובה במוצר החברה, בערך המוסף שיש בו ע”מ לאפשר טעינה מהירה לרכבים חשמליים בכל מקום, וביתרונותיו כפתרון “ירוק”, בטוח וכלכלי יותר מפתרונות מתחרים ע”ב סוללות. 

הנהלת החברה מעריכה כי, ככל שיחתמו הסכמים מחייבים בין הצדדים, הזמנות המוצרים והקמת אתרי ההדגמה הראשונים בשוק הנורדי, ע”י חברה הקשורה ליזם, צפויות לשמש כראש גשר ראשון לשוק חשוב זה, ומנוע צמיחה משמעותי למוצריה.

היזם, Peter Balling, פועל כשגריר רשמי של גוף בעיריית Aalborg העוסק בעידוד השקעות בעיר (Invest in Aalborg) ואף משקיע בעצמו בחברות ובמיזמים הנדסיים בתחום אנרגיה ירוקה וקיימות בדנמרק ובנורבגיה, ובפרט בסביבת הערים Aalborg ו- Herning בדנמרק והערים Kristiansand ו- Bergen בנורבגיה.

המדינות הנורדיות ידועות כמובילות בעולם בעידוד קיימות והמעבר לתחבורה חשמלית. ממשלת דנמרק הודיעה לפני כשנה על יעד אגרסיבי של מעבר לתחבורה חשמלית עד 2030 ע”מ לעמוד עד אז ביעד צמצום פליטות גזי החממה ב-70%. עם זאת, העדר תשתית טעינה מזוהה כחסם לחדירת הרכבים החשמליים בהיקף נרחב.

לפי מכתב הכוונות, עיריית Aalborg בדנמרק שמה דגש מיוחד על קידום יוזמות של “אנרגיה ירוקה”  כ- Green Hub Denmark, והיזם פועל בשיתוף פעולה עם העירייה, ובמסגרת תפקידו ב- Invest in Aalborg, במימוש יוזמות אלו. בין השאר, משתף היזם פעולה עם עיריית Aalborg בבחינה של פתרונות תשתית לטעינה מהירה ואולטרה-מהירה של רכבים חשמליים.

במסגרת פעילותו התוודע היזם לאתגר המשמעותי בהקמת תשתית טעינה מהירה באזור בו הוא פועל, לאור מגבלות ההספק של רשת החשמל. היזם ומנהלים בעיריית Aalborg שבחנו את הפתרון של החברה, התרשמו כי הטכנולוגיה ומוצרי החברה מהווים פתרון תשתית “ירוק”, המאפשר להתגבר על אתגר מגבלת הרשת ולהקים אתרי טעינה מהירה, בתפוצה רחבה, ללא צורך בשדרוג רשת החשמל.

לאור האמור, החברה והיזם בוחנים התקשרות בהסכם לפיו תשמש חברה בבעלות היזם כמפיץ למוצרי החברה בדנמרק. לא נקבעה תקופה לצורך הגעה להסכם מחייב בין הצדדים.
בשלב ראשון, התקבל בחברה מכתב כוונות מהיזם לרכישת 1-2 מוצרי אגירה קינטית של החברה, מדגם KPB100, על מנת להקים אתרי פיילוט באיזור העיר Aalborg בדנמרק.

בהתאם למכתב הכוונות, הצדדים סיכמו את התנאים המסחריים בהקשר לרכש מוצרי החברה ובוחנים אתרים פוטנציאליים להקמת מתקני טעינה המהירה, באופן שישמש כ-““Use case להדגמת יכולות וקידום מכירות של מוצרי החברה בדנמרק ובנורבגיה.

היזם סבור כי מתקני הטעינה המהירה שיוקמו ימחישו ערך גבוה למשתמשים וייצרו ביקוש גבוה למוצרי החברה בדנמרק ובנורבגיה.

בכוונת היזם להגיע לסיכום עם בעלי אתרים רלוונטיים ולהשלים את הזמנת מוצרי החברה, כהתקשרות מחייבת, עד לסוף הרבעון הראשון בשנת 2022. זאת מתוך כוונה להשלים הקמת מתקני הטעינה המהירה במהלך המחצית השנייה של 2022. 

כמו כן בכוונת היזם  לפעול מול עיריית Aalborg לצורך קידום אתרי טעינה מהירה נוספים, על בסיס מוצרי החברה, בתמיכה של עיריית Aalborg.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן