חדשותחוץ

פנאקסיה ו- Neuraxpharm נכנסות לשוק הפולני

השתיים ממשיכות את שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן וחתמו על חוזה להפצת מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים בפולין

מכירות ראשונות של המוצרים שישווקו תחת המיתוג המשותף צפויות במהלך המחצית הראשונה של 2022.

דדי סגל, מנכ״ל פאנקסיה ישראל, צילום: חן גלילי

ד”ר דדי סגל, מנכ”ל פנאקסיה ישראל: “אנחנו שמחים על העמקת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת Neuraxpharm והכניסה המשותפת לשוק חדש עבורנו באירופה. השוק הפולני צמא ובשל לפתרונות קנאביס מתקדמים עבור אלפי המטופלים במדינה ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי ביחס למדינות אירופה ובכלל. 

פנאקסיה מעבדות ישראל בע”מ (“פנאקסיה ישראל”, ת”א: פנאק PNAX), חברת פארמה גלובאלית המפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי מתקדמים באיכות פרמצבטית ו- Neuraxpharm שותפתה, חברת הפארמה הגדולה באירופה בתחום מערכת העצבים המרכזית (CNS), הודיעו היום על הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי שלהן לשוק הפולני והתקשרות בהסכם  בלעדי לייצור, מסחור והפצה של מוצרי הקנאביס הרפואי המתקדמים של פנאקסיה בפולין, שוק גדול בעל פוטנציאל צמיחה ביחס למדינות אירופה ובכלל, זאת, בהמשך לשיתופי הפעולה שלהן בגרמניה וצרפת.

שיתוף הפעולה המסחרי בין הצדדים יעשה במודל דומה לזה שבגרמניה: פנאקסיה תהיה אחראית על ייצור המוצרים המוגמרים פרי פיתוחה בסטנדרטים מחמירים מגובים קלינית, כגון שמנים, תמציות לשאיפה וטבליות מבוססי קנאביס רפואי, תוך עמידה בכללי התקינה האירופאית  (EU-GMP), ו- Neuraxpharm תהיה אחראית על שיווק, מיתוג, הפצה ומכירת המוצרים לרופאים, מטופלים ובתי מרקחת בפולין, תחת המיתוג משותף. הסכם זה  מחזק את מעמדן של Neuraxpharm ופנאקסיה כגורם הדומיננטי בשוק הקנאביס הרפואי האירופאי, וצפוי להתרחב למדינות נוספות. 

פנאקסיה הינה החברה היחידה בישראל בעלת מפעל מאושר תקן EU-GMP מרשות בריאות אירופאית המאפשר יצוא של כל סוגי מוצרי הקנאביס הרפואי למרבית מדינות אירופה. מכירות ראשונות של המוצרים בפולין צפויות להתחיל במהלך המחצית הראשונה של 2022 בכפוף לקבלת והשלמת האישורים והרישומים הרגולטוריים של הרשויות בפולין לשיווק והפצת המוצרים וקבלת היתר יצוא מישראל. להערכת החברה למכירות מוצרים אלה צפויה להיות תרומה משמעותית לצמיחה בהכנסות החברה ולשיפור הרווחיות. 

שוק הקנאביס הרפואי בפולין

פולין היא המדינה החמישית בגודלה באיחוד האירופאי, עם אוכלוסיה של כ – 38 מיליון תושבים, כאשר מעל 15% מהם מעל גיל 65. שוק הקנאביס הרפואי בפולין, המבוסס כולו על ייבוא בשל החוקים האוסרים על גידול קנאביס במדינה, הינו בעל פוטנציאל צמיחה עצום היות ולכל הרופאים יש אישור לרשום קנאביס רפואי ולא קיימת רשימה מוגדרת של התוויות רפואיות בגינן ניתן לרשום אותו. פרסומים שונים מצביעים על נתון של כ – 300,000 מטופלים פוטנציאליים כיום במדינה, אשר מתאימים לטיפול בקנאביס רפואי. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן