חדשותישראל

פטור מבדיקת PCR למחלימים ב – 3 החודשים האחרונים, לפני טיסתם לישראל

אושר בוועדת החריגים הבינמשרדית

ועדת החריגים הבינמשרדית של משרד החוץ, משרד הבריאות, ורשות האוכלוסין דנה אתמול בערב (19.9.21) בבקשות לפטור של מחלימים ‘טריים’ (עד 3 חודשים) מביצוע בדיקת PCR טרם הטיסה לישראל, במטרה לקצר עבור אלו את ההליך הבירוקרטי טרם המראתם לישראל. ההחלטה תיכנס לתוקפה במיידי.

הוועדה קבעה פה אחד לאשר פטור מבדיקה לאדם שיציג לחברת התעופה בחו”ל לפני המראתו לישראל, אישור של בדיקת PCR שתוצאתה חיובית והמצביעה על כך שהוא חלה בקורונה בפרק הזמן המוגדר כדלהלן:

  • מועד הבדיקה (הדיגום לבדיקה) לא יפחת מ – 11 יום טרם הטיסה ולא יעלה על 3 חודשים.
  • הצגת תוצאת הבדיקה, היא בנוסף למילוי הצהרת נוסע נכנס כנדרש.
  • אדם שחלה והחלים בישראל ויש בידו תעודת מחלים של מדינת ישראל (שאינה מבוססת על בדיקה סרולוגית), יציג אותה, ובלבד שלא חלפו 3 חודשים ממועד קבלתה.
  • הצגת תוצאות בדיקה אחרת, שאינה PCR, אינה מקנה פטור מבדיקה טרם העלייה לטיסה.

עד היום מחלימים שטסו לישראל נדרשו להגיש מבעוד מועד טופס בקשה לועדת חריגים על מנת לקבל פטור מבדיקת PCR. כעת עם קבלת החלטת הוועדה, לא יהיה צורך יותר להגיש בקשות פרטניות לקבלת הפטור.

החלטה זו הובאה לידיעת חברות התעופה על מנת שיפעלו באופן מיידי בהתאם להחלטת ועדת החריגים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן