חדשות

עמרי כספי חושף את SHEVA

קרן הון סיכון חדשה בהיקף 50 מיליון דולר להשקעות בסטארט-אפים

עומרי כספי, לשעבר קפטן נבחרת ישראל בכדורסל והכדורסלן הישראלי הראשון ששיחק בליגת ה- NBA, הקים את Sheva קרן הון סיכון חדשה להשקעות בסטארט-אפים. הקרן הוקמה יחד עם דיוויד ציטרון, משקיע ותיק בתחום ההון סיכון, שבתפקידיו הקודמים שימש כשותף בקרן Global Founders Capital האירופאית ולפני כן כפרינסיפל בקרן Flint Capital האמריקאית.

שחקן NBA שבמקביל גם משקיע בסטארט-אפים ואפילו שותף בקרן הון סיכון הוא מודל מוכר. למשל קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו לצד כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך גם כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות מביניהן הן: DocuSign שהונפקה בנאסדק ו- DayTwo המאפשרת לאזן את רמות הסוכר בדם. לאחר יותר מעשור ב- NBA והחזרה לישראל, כספי הגביר את פעילותו כמשקיע אנג’ל במיזמים בשלב מוקדם, ביניהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד. כיום הוא מחזיק בפורטפוליו של עשרה מיזמים.

החיבור עם דיוויד ציטרון נוצר לפני שנה וחצי עם חזרתו של כספי לארץ. “עמרי פנה אלי דרך הלינקדאין, לא הייתה לנו הכרות מוקדמת וחשבתי בהתחלה שזה ניסיון פישינג. למרות שאני אוהד הפועל ירושלים שרוף, כבר בשיחה ראשונית הבנו שיש פוטנציאל לשיתופי פעולה. מאחר ואני פועל מעל עשור בתעשיית ההון סיכון במיקוד על ארלי סטייג’, תחום שכספי בחר להתמקד בו”, אומר ציטרון, שהוביל בעבר השקעות בחברות: Frontegg, Sorbet, Cyolo, Faros.ai. “כשדיברנו עם חברות שהיינו משקיעים בהן יחד, היזמים היו מציעים לנו להגיע יחד לפגישות כי יש בינינו דינמיקה מעולה. לשמוע את זה פעם אחת זה נחמד, אבל זה פידבק שגבר ולאחר שלוש וארבע פעמים התחלנו להרגיש שיש לנו פרודקט-מרקט-פיט לשילוב שלנו.”

Sheva היא קרן בהיקף של 50 מיליון דולר המיועדת להשקעות בשלב מוקדם, בעיקר בשלבי ה- Pre-Seed, Seed ובמקרים מסוימים גם בסבבי A. הקרן צפויה להשקיע בכ-20 חברות סכום שנע בין 1-2 מיליון דולר לכל מיזם. היא הוקמה בתחילת 2022 והחלה לפעול בחודש מרץ, לאחר שביצעה סגירה ראשונית של 30 מיליון דולר ו- 3 השקעות במיזמים שטרם נחשפו.

מיקוד הפעילות של הקרן ביזמים שהוקמו על ידי ישראלים בארץ או בחו”ל, אך היא פתוחה להשקיע גם ביזמים זרים בוורטיקליים מגוונים. בין המשקיעים בקרן ניתן למנות את מור גמל ופנסיה, יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל מייסדי ארמיס, פמלי אופיסס גדולים מארה”ב וקרנות אמריקאיות גדולות שיש להן פעילות אינטנסיבית בישראל, שיכולות להמשיך להשקיע בחברות הפורטפוליו של Sheva בשלבים מאוחרים יותר.

לדברי עמרי כספי: “נכנסתי לתעשיית הסטארט-אפים כי אני אוהב לעבוד עם יזמים על הצמיחה בארה”ב, לעבוד על הצד של פיתוח עסקי ולפתוח דלתות בביזנס. כדי להרחיב את התמיכה במיזמים והענקת ערך הקמנו קהילה שנגישה לחברות שלנו. המונה מייסדים ושותפים מקרנות הון סיכון אמריקאיות גדולות, מנכ”לים שהקימו יוניקורנים ואנג’לים צעירים ורעבים לייצר הצלחות, שאוהבים לעבוד עם חברות ארלי סטייג’. אני ודיוויד בחרנו לעגן את הפעילות בקרן Sheva ששמה מסמל את תהליך היצירה – שבעת ימי הבריאה, יצירה של משהו מדהים מתוך תוהו ובוהו. בנוסף 7 זה מספר שאני מחובר אליו שהיה מספר החולצה שלי במכבי ת”א.”

לדברי דיוויד ציטרון: “אנחנו נכנסים עם Sheva לתחום צפוף, עם לא מעט תחרות בין משקיעי שלב מוקדם הפועלים באקוסיסטם הישראלי. אבל אנחנו לא בגישה של משקיעים מהדור הישן, שרוצים מיזמים 20% מהחברה כדי להיכנס אליה עם השקעה. התחרות בתחום מחייבת לעבוד קשה לאתר את העסקאות הטובות בשוק, ולשקף ליזמים את הערך שנוכל לתת להם המגובה במוניטין חזק מצד יזמים שכבר עובדים איתנו או שעבדנו איתם בעבר. השילוב בינינו מחבר את הוותק שלי בתעשייה עם מעל לעשור בארלי סטייג’, יחד עם עמרי שבמשך יותר מעשור בליגת ה- NBA פיתח רשת קשרים רחבה של אנשי מפתח עם פרופיל גבוה בארה”ב.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן