עוד יום חיובי אצלנו בהובלת ארה”ב

Illustration Decaale Dreamstime.com

המשקיעים ממשיכים להתעלם מהסכנות האזורית ומנצלים שווי שוק נצוך של חלק גדול מהמניות אצלנו

הבורסה

התחלנו שבוע מקוצר של מסחר (יום רביעי וחמישי לא יתקיים מסחר בגלל חג הסוכות) עם יום ראשון (13-10-2024) מצוין ועולה במדדים. למרות שביום הכיפורים היו הרבה שיגורים, ושבוצעה הרחבת תמרון בדרום לבנון (העמקה של קיום כוחותינו במקום עם הרבה היסטוריה רעה..) שוק המניות המקומי מסרב להיות מושפע לרעה מהסביבה העוינת הזו. 

יש האומרים שחלק גדול מהכסף הנכנס לשוק שלנו הינו כסף זר הרואה את האסטרטגיה הכוללת של ניהול המלחמה, ומהמר על הצלחתה. אסטרטגיה שאמורה לחסל את גורמי הטרור בדרום, בצפון, ובראש התמנון, על ידי שינוי משטר בשלושת הזירות השונות. האם זה יקרה? רק העתיד יאמר אבל העליות בשוק שלנו בהחלט מצביעות על התקווה שזה אכן יתרחש, ולא בטווח ארוך מדיי. בכל אופן, שוק המניות המקומי הוסיף לעצמו נקודות בכל המדדים! סוף היום מצא את השוק שלנו כך:

ת”א 35 – 0.80%, ת”א 90 – 1.13%, נדל”ן – 1.05%, בנקים – 0.29%, בלוטק – 1.28%

מבין כל הסקטורים המעניינים בשוק המניות הישראלי, סקטור הביטוח (ראו גרף יומי מטה) בהחלט הוכיח עצמו כעמיד בפני כל מה שקרה לנו. מתחתית מלחמה של 2300, הסקטור לא הפסיק להשתפר, עם תיקונים יורדים זמניים, והוא מתקרב בהחלט לשיא של תחילת 2022 (3500) בצורה מאוד אסרטיבית. 

נראה שחברות הביטוח ממשיכות להצליח להעביר ללקוחות את העלויות שנגרמות מהמצב, מגניבות הרכב, וכו… בכל אופן, המדד מצליח לעורר השתאות גם כאשר מסתכלים על המדדים הגדולים. בחזית המקרו האמריקאי נאמר זאת כך: עד יום רביעי אין שום דבר שיכול להזיז שוק, ואחרי זה נהיה סגורים עד יום ראשון הבא. למרות זאת, נציין שביום חמישי יהיו נתוני המכירות הקמעוניות (Retail Sales), וביום שישי, הבורסה האמריקאית תתעסק בנתוני נדל”ן. 

(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

סיכום קצר של מה שקרה בבורסה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version