סקר שמפרסמת חברת קונסנטריקס: 72% מהארגונים הגדולים מעדיפים מודל עבודה משולב של AI ובני אנוש

עינת בנימיני, מייסדת ומנהלת Concentrix ישראל, צילום: שרון לוין

חברת Concentrix Corporation (NASDAQ: CNXC), מובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה והשירותים, אשר החלה לפעול בישראל בשנת 2023, פרסמה נתונים מתוך סקר עצמאי שבוצע על ידי חברת Everest Group בהשתתפות מנהלים בכירים מ-450 ארגונים בעל הכנסות של 100 מיליון דולר ומעלה. הסקר חושף סדרי עדיפויות חדשים של ארגונים גדולים על רקע סביבה שמשתנה בקצב מהיר, את הגישות של חברות אלה בכל הנוגע למינוף בינה מלאכותית יוצרת (GenAI), את השותפים שנבחרים על ידן ואת תוכניות ההשקעה שלהן. 

הממצאים מעידים על כך שבמקום לאמץ גישה שמרנית שמתמקדת בצמצום עלויות וציות לתקנות, חברות בוחרות בגישה התקפית המתמקדת בטרנספורמציה חכמה, שימוש ב-AI כמנוף לחדשנות, מודרניזציה של תשתיות טכנולוגיות ועיצוב מחדש של חוויות הלקוח עבור המותגים שלהן. 

לאור הלחץ הגובר על ארגונים עקב התחרות המחריפה וציפיות גבוהות מצד הצרכנים, הסקר מציג תמונת מצב ממוקדת: יצירת ערך ושיתוף פעולה בין AI לבני אנוש הם גורמים מרכזיים באסטרטגיה של ארגונים גדולים, במיוחד במגזרי הבנקאות, השירותים הפיננסיים, הביטוח, והבריאות בכל רחבי העולם.

בין הממצאים המרכזיים שעלו מהסקר: 55% מהארגונים מציבים בראש סדרי העדיפויות הטמעת טכנולוגיות חדשות, מודרניזציה ומינוף AI ו-54% מציבים בראש סדרי העדיפויות את העשרת חוויות הלקוח. רק 40% מציבים בראש סדרי העדיפויות צמצום עלויות והגדלת התפוקה של העובדים. גישה זו מונעת על ידי החידושים הטכנולוגיים המהירים והדרישות הגוברות של הצרכנים. 

בתחום ההשקעות הפנים ארגוניות ל-2-3 השנים הקרובות, 43% מהארגונים מעדיפים להקצות כיום תקציבים חדשים למיקור חוץ ו-24% לבינה מלאכותית יוצרת. הארגונים מאותתים בכך על כוונתם להתמקד בטרנספורמציה ארוכת טווח על פני שיפורים קצרי טווח ביעילות.

72% מהארגונים סבורים שבינה מלאכותית יוצרת תשלים ותעשיר יכולות של עובדים בני אנוש ולא תחליף אותם. לדעתם, מודלים משולבים של AI-בני אנוש יציעו להם את הערך הגבוה ביותר. 

עוד עולה מהסקר כי ארגונים מביעים הערכה ומעדיפים שותפים שיש להם יכולות מקיפות ביותר לבצע טרנספורמציה מלאה, במיוחד כאלה שמציעים גם שירותים לתפעול מוקדי שירות גדולים. משתתפי הסקר ציינו כי Concentrix נשקלת על ידי ארגונים כשותפה לתכנון ולביצוע מיזמי בינה מלאכותית יוצרת לא פחות מספקיות של שירותי IT וספקיות של תוכנות AI ויותר מכל חברה אחרת בתחום חוויית הלקוח. 

עינת בנימיני, מייסדת ומנהלת Concentrix ישראל: “גם בישראל וגם בעולם, הבינה המלאכותית כבר מטפלת במשימות תמיכה שגרתיות רבות, בעוד שהצוות האנושי מתערב ברגעים הקריטיים. האסטרטגיה של כוח עבודה היברידי, שבו אנשים ובינה מלאכותית משלימים זה את זה, מאפשרת מתן שירות מהיר, יעיל ואיכותי יותר. אנחנו ממשיכים לראות הצלחה בליווי לקוחותינו בתהליך של טרנספורמציה חכמה של פעילותם.”

קונסנטריקס מתכננת, בונה ומפעילה פתרונות משולבים ומלאים בקצב מהיר ובקנה מידה רחב בכל רחבי הארגון. החברה עוזרת ליותר מ-2,000 לקוחות לפתור את האתגרים העסקיים הקשים ביותר שלהם. החברה מעסיקה 440,000 עובדים המשרתים לקוחות ב-6 יבשות, ביותר מ-70 מדינות וביותר מ-150 שפות, והיא ייצרה הכנסות של 9.6 מיליארד דולר בשנת הכספים 2024.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version