חדשות

סטארטאפ הפינטק Panax גייס 15 מיליון דולר לפלטפורמת AI לניהול תזרים מזומנים

סטארטאפ הפינטק Panax, המפתח פלטפורמה לצוותי כספים, לניהול נזילות וגזברות באופן אוטומטי ומבוסס AI, מכריז על גיוס של 15 מיליון דולר בסיבובי סיד ו-A. סיבוב הסיד בסך 5 מיליון דולר גויס ב-2022 בהובלת קרן TLV Partners ומשקיעים נוספים. הסיבוב מסדרה A בסך 10 מיליון דולר הובל על ידי קרן Team8 בהשתתפות TLV Partners.

חברות צומחות מנהלות מגוון חשבונות בנק ופתרונות פיננסיים בנקאיים, אשר מקושרים לישויות מרובות באזור גיאוגרפיים שונים ובסוגי מטבעות שונים. פאנאקס מספקת תמונת מצב מקיפה לפוזיציות המזומנים, הכוללת תובנות קריטיות בזמן אמת. באמצעות איסוף ואיחוד של הנתונים ישירות מכל סוגי החשבונות הבנקאיים, ומתוך מערכות ה-ERP של החברה לפלטפורמה אחת מאוחדת. הפלטפורמה מאפשרת שליטה מלאה בתזרים המזומנים גם בחברות מורכבות, ומאפשרת תכנון של הנזילות בצורה אופטימלית לשיפור תשואה על השקעות וחיסכון בריבית על מינוף.

בשנים האחרונות חברות מאמצות כלי אוטומציה עבור ניהול הגזברות וההון שלהן כדי להתמודד עם ריביות גבוהות ואי ודאות בניהול המזומנים. בעוד שמערכות לניהול גזברות מסורתיות פונות בעיקר לצוותי כספים גדולים, צוותים קטנים יותר זקוקים לפתרונות פשוטים ונגישים יותר. פאנאקס מספקת להן פתרון טכנולוגי המבוסס על החידושים האחרונים ב-GenAI, כדי לייעל ולהפוך תהליכים פיננסיים לאוטומטיים וחכמים יותר. לפי גרטנר, כיום, תחזיות פיננסיות מבוססות AI הן השימוש העיקרי מבוסס בינה מלאכותית במחלקות הכספים. פאנאקס מרחיבה את האוטומציה מעבר לתחזית מזומנים, וכוללת גם סיווג חכם לקטגוריות, דיווח וניתוח נתונים בזמן אמת, ומשפרת את היעילות התפעולית במגוון פונקציות פיננסיות. לקוחות החברה מדווחים על מעל 100 אלף דולר חיסכון שנתי של ריביות, או לחילופין עלייה של 10-15% בתשואה על השקעות המזומן הפנוי.

פאנאקס צומחת בקצב מהיר והכפילה את מספר הלקוחות שלה ברבעון הראשון של 2024. בין לקוחות החברה ארטליסט, אלמנטור, אודיטי, לייטריקס ועוד. הכספים מהגיוס הנוכחי ישמשו להאצה נוספת של צמיחה זו על ידי הגדלה של צוותי השיווק, מכירות ושירות הלקוחות כדי לענות על הביקוש הגבוה בשוק לפתרונות ניהול תזרים המזומנים והנזילות החדשניים שלה; להרחיב את נוכחות החברה בארה”ב עם משרד בניו יורק, ולהגדיל את משאבי פיתוח המוצר שלה.

“בתפקידים הקודמים שלנו, לא יכולנו להתעלם מהקשיים של צוותי הכספים בחברות עם פעילות גזברות וניהול הון מורכבת”, אמרה מייסדת-שותפה ומנכ”לית פאנאקס, נעם מילס. “ככל שחברה גדולה יותר, כך היא הופכת מורכבת יותר, פועלת במספר ישויות ואזורים גיאוגרפיים שונים ומנסה לנווט בין חשבונות בנק וסוגי מטבעות רבים. ככל שהמורכבות גדלה, ניהול ונראות תזרים המזומנים נפגעים, הנתונים מיושנים או שגויים וקשה לשלוט במידע. הצוותים מתקשים לתמרן בין בעיות תזרים מזומנים והקצאת נזילות לא אופטימלית. זו הסיבה שיצרנו את פאנאקס”.

הדר סיטרמן נוריס, שותפה בקרן Team8 ובכירה לשעבר במאסטרקארד סיפרה: במצב הכלכלי המתפתח אנחנו רואים שתפקיד סמנכ״ל הכספים דורש ראייה אסטרטגית לעתיד, ראייה שמצריכה כלים חדשניים יותר מאלו הקיימים בשוק. השילוב בין ההבנה עמוקה של מה נדרש מאיש כספים מודרני, ביחד עם המומחיות הטכנולוגית שלהם וחזון השאפתני, הם מה שהרשים אותנו יותר מכל בנעם, ניב וספי. אנחנו מאוד נלהבים לתמוך בחזון כזה.״

יונתן מנדלבוים, שותף בקרן ההון סיכון TLV Partners אשר הובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה והשתתפה בסבב הנוכחי אומר: “פאנאקס שואפת להפוך למערכת הניהולית-תפעולית הראשית של צוותי הכספים הממלאים תפקיד חשוב יותר מאי פעם בהצלחת החברה. מרגע שנפגשתי עם נעם, ניב וספי, זה היה ברור שהרקע והניסיון שלהם ביחד, בפינטק ובעולם הטכני, הוא השילוב המיטבי להקמת פאנאקס.״

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן