חדשותישראל

נתוני סל המוצרים הבריא לרבעון 2, 2021 נחשפים

משרד הכלכלה והתעשייה: הפער במחירי מוצרי מזון בריאים, בין הרשת היקרה לזולה ביותר, עומד ברבעון השני של השנה, על כ-40% שהם 254 ₪; מרבית הרשתות הציגו עלייה במחיר הסל – נרשמה עליה במחיר הממוצע של 41 מוצרים מתוך 64 מוצרים שנבדקו!

איפה הכי משתלם לקנות בריא? נתוני “סל המוצרים הבריא” לרבעון 2, 2021:
ממוצע המחירים עמד ברבעון השני לשנת 2021 על 769 ₪, עליה של כ- 3% לעומת הרבעון הראשון


שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי : “אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת מזון בריא לכל שכבות האוכלוסייה. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם לציבור את סל המוצרים הבריא, מתוך רצון להרחיב את המודעות הצרכנית ולייצר תחרות על הסל הבריא הזול ביותר. מהלך זה הוא חלק מפעילותו של משרד הכלכלה והתעשייה להפחתת רמת המחירים תוך דגש על שקיפות, הגברת התחרות, הפחתת הריכוזיות ועידוד צרכנות נבונה”

  • ממוצע סל המוצרים הבריא של משרד הכלכלה והתעשייה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד ברבעון השני של 2021 על 769 ₪ , עליה של 20 ₪ ביחס לרבעון הראשון, 2021.
  • מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון השני היא “מיני סופר אלונית” – ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 912 ₪ .
  • מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון השני היא “רמי לוי באינטרנט” – ממוצע עלות הסל הנבדק ברבעון זה עומדת על 658 ₪ , עליה של 4% במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם שהם 26 ₪ .
  • הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון השני עמד על  39% שהם 254 ₪.
  • בבדיקה של רשתות ה”דיסקאונט” המחיר הממוצע  של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון השני של 2021 על 715 ₪. פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 87 ₪.
  • הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים

השוואת עלות סל המוצרים הבריא
משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד הבריאות בהתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, מפרסמים מדי רבעון את מחירי “סל נבחר בריא” הכולל 64 מוצרי צריכה מומלצים תזונתית. הסל מהווה כלי להשוואת מחירים בין רשתות המזון ומאפשר תחרות על מחיר הסל הבריא הנמוך ביותר. כן, הסל מאפשר לצרכנים אינפורמציה נגישה ופשוטה לגבי מחירי צריכה בריאים נבחרים.  

סל המוצרים הבריא מהווה נדבך נוסף ל”סל מוצרים נבחר”[1]. הסל מהווה המלצה תזונתית בהיבט של חוסן בריאותי, אשר מתחדד על רקע העלייה בתחלואה בעקבות השמנה ובהתאם להמלצות ועדת האסדרה להנגשת מזון בריא. הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים.

מיכל פינק, סמנכ”ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות: “משרד הכלכלה פועל על מנת לאפשר רכישת מוצרים בריאים במחיר שווה לכל נפש, אנו רואים פערים משמעותיים במחיר הסל בין הרשתות וקוראים לצרכנים להשוות מחירים. מאז השקתו מציג הסל הבריא ירידה בעלות הכוללת של המוצרים, על אף שברבעון זה חלה עליה במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם. אנו נמשיך ונעקוב מדי רבעון אחר מחירי הסל”. 

עלות הסל הנבחר בכלל הרשתות – רבעון 2, 2021

קבצים להורדה

עלות הסל הנבחר בכלל הרשתות – רבעון 2, 2021 סוג הקובץ : pdf משקל : 529.01 Kb

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן